úterý 19. května 2015

Flieder - lilac - lilas - lilla - šeřík - tisíce jeho podob...

ŠEŘÍK zbožňuji odjakživa. Možná ještě dříve.


 Kvete jen určité, relativně krátké období v květnu.
Ve váze vydrží maximálně tři dny, ale to mi nevadí.
Nelením a minimálně třikrát, čtyřikrát ho do vázy natrhám čerstvý.
 
 
 Na jídelní stůl, na terasu a větvičku si vezmu i do práce.
Nikdy se mi neomrzí.
Je to poetická, něžná vůně, kterou si můžeme užívat pouze omezenou dobu v roce.
 Ale zato velmi intenzivně... tedy jak kdo.
JÁ TEDY URČITĚ!
 
 
Myslím si, že kdybych zde popravdě napsala, kolikrát za den, jdu cíleně k váze a se zavřenýma očima si nadšeně K ŠEŘÍKU přivoním, tak by jste se nejspíš podivovali.
Kdo by to ale počítal... když ho miluješ, není co řešit...
já vím své...


Když jsem za dob studií jezdila na stáže do Německa, tak se mi jednou stalo, že jsem v jednom kouzelném krámku objevila vonné oleje do aromalamp.
"Nenáhodně" jsem na jednu lahvičku - s nápisem Flieder - šeřik - sáhla. To už se má dušička začala tetelit. Chápejte, byl leden nebo únor, jaro v nedohlednu a najednou šeřík...
Pomalu jsem otevřela lahvičku, nasála a pak popravdě nevím, co se pár sekund dělo.
Byla to pravá vůně šeříku!
Lahvičku jsem jak jinak než zakoupila.
Dělala mi společnost roky.
Od té doby jsem na nic takového již nenarazila.
Vzpomínka je to ale nezapomenutelná...

 
Krásné fialové dny!
Katka

2 komentáře:

  1. Jéé šeřík také mám moc ráda a dokonce mám nyní na zahradě zbrusu novou variantu mini šeříku. Už má nasazená kvítka, jak já se těším až rozkvetou. A před pár dny mi syn přinesl k svátku matek vlastnoručně uvázanou kytici se šeříkem, rododendronem - no krásné, voňavé a ještě od syna. RAdost veliká.
    Krásné voňavé dny.
    Ála

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Přesně to jsou ty nejcennější věci, s láskou darované s dobrým úmyslem, toho druhého potěšit.
      A co si budeme povídat, od těch našich zlatíček dětiček, je to nejkrásnější! Hovoří to také o vašem vzájemném vztahu - jednoduše tleskám.
      Krásné dny Álo
      Katka

      Vymazat