pondělí 16. března 2020

Tři, dva, jedna, teď... (3)


Dnes pro vás mám dvě věci.
Začnu praktickou, aktuální, ze života.
Vím, že nás roušky před koronavirem moc neochrání, ale ochrání druhé před námi. Buďme k sobě ohleduplní a pokud jdeme minimálně k lékaři, na úřady, do obchodních center, používejme roušku.
My doma, jako většina populace, žádnou roušku nemáme.
To ale nebrání, aby si našinec neporadil.
Na internetu najdete hodně návodů, jak si ji jednoduše ušít.
Pusťte se do toho, není to opravdu nic těžkého. Chce to jen chuť a krapet času.
Nic jiného než rovný steh po vás nikdo nebude požadovat .o)
Kdo chce, může si krapet zavlčet barevnou nití či veselými barvami na látce.
Nejdůležitější je, aby látka byla 100% bavlna (nejlépe plátno), která ustojí vyvářku a žehličku na vyšší stupeň.
Ideální je i bavlněná nit. Tu ale ani já nemám. Uvidím, jak dlouho budou roušky sloužit.
Našijte roušky sobě, rodině, či lidem ve vašem okolí. Pokud má někdo dostatek zásob látek a chuť a čas šít, tak je hodně zdravotnických zařízení, kde by tyto roušky velmi přivítali...
Pomáhejme si, prosím...
https://www.seznamzpravy.cz/clanek/sije-cele-cesko-rousky-pro-sebe-i-do-nemocnic-93386?seq_no=2&source=hp&dop_ab_variant=0&dop_source_zone_name=zpravy.sznhp.box&utm_source=www.seznam.cz&utm_medium=z-boxiku&utm_campaign=null



https://daya.cz/blogs/news/jak-usit-bavlnenou-rousku
https://daya.cz/blogs/news/jak-usit-klasickou-a-detskou-dvouvrstvou-bavlnenou-rousku
https://www.caramilla.cz/site-rousky-ustenky/


A druhá věc ta splňuje přesně moje krédo těchto "Tři, dva, jedna, teď..." příspěvků -
PRO POTĚCHU, POVZBUZENÍ, PRO LEPŠÍ NÁLADU.

Pod heslem - "Když nemůžou lidé za hudbou, musí hudba za lidmi,
aneb S hudbou jsme spolu"
se rozhodli někteří interpreti dopřát svým fanouškům online živé koncerty prostřednictvím sociálních sítí - online streamování, když se ty opravdové nemohou konat.
Koncerty probíhaly online již od 13. - 16. 3. 2020 - Ewa Farna, Pokáč, Mirai, Pavel Calta a Marcell.
Na koncerty se můžete ale podívat i zpětně.

https://www.play.cz/novinky/video-ewa-farna-pokac-mirai-a-dalsi-koncertovali-on-line/

Mají zcela jinou atmosféru než běžné koncerty mají.
Kapela hraje do soukromí našich obýváků. Oni i my jsme v jiném světě, ale přesto to skvěle funguje.
Rozhodně to nebrání zpívat, tančit, tleskat po každé písni...
Ewa Farna třeba rozezpívávala publikum a já se výtečně chytala a přidala. Nebo jednou měly opakovat popěvek holky. To bylo skvělé, to mi šlo. Pak kluci. Manžel se synem moc nespolupracovali. Vlastně vůbec. Holky (já) prostě vyhrály na plné čáře! .o)
Je pravdou, že dcera se na to přišla podívat z dětského pokoje, proč že tam tak "vyřvávám" a tleskám.
Odpověděla jsem nevinně: "Mám přeci koncert!"
To musela přeci pochopit. Její výraz obličeje vypovídal ale o něčem jiném. Nebrala jsem si to osobně.
Podívali jsme se zatím na Ewu Farnu a Pokáče a obojí bylo výtečné.
Ostatní si také nenechám utéct.

Poklidné dny, těším se zítra
Katka

4 komentáře:

  1. Díky za návod jak na roušku!Hezké dny ..ila

    OdpovědětVymazat
  2. Katko, já má mám provizorní roušku ze složeného šátku a dvou tenkých gumiček. Nejjednodušší návod, který jsem našla na internetu... Na stroji už jsem nešila tolik let, že nevím, jeslti bych uměla navléknout nit :)
    Hezké dny

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Stání, jakákoli ochrana je v pořádku. Jsi šikula.
      Prima dny
      K.

      Vymazat