neděle 8. března 2020

Na květinové vlně...

Milé ženy, k dnešnímu svátku vám přeji všechno nejlepší!
A Gabčám, Gáboušům, Gabrielkám dvojnásob! .o)



Na začátku týdne jsme se k večeru vydali do obchodu.
Hned za dveřmi u vchodu nás vítal velký regál přetékající čerstvě navezenými řezanými květinami.
Mé srdce zajásalo. Květiny, jejich jásavé a veselé barvy, roztodivné tvary - prostě jejich krása mi vykouzlila úsměv na rtech a logicky mé kroky vedly neplánovaně rovnou k nim.
Co na tom, že tato položka - KVĚTINY - mi na delším sepsaném seznamu chyběla.


Je pravdou, že všechny květiny byly krásné, ale oči mi spočinuly, ostatní prominou, na jediné.
Na květině pro kterou mám, ani nevím proč, velkou slabost. Odjakživa.
Jedná se o květinu, která si mě získává svou jemností a něžností, "citem a skromností" 
a především omamně nádhernou jemnou vůní.
Jedná se o frézie.


Vždycky jsem si říkala, že se moje svatební kytice bude skládat právě z frézií.
Nakonec se tak ale, ani nevím proč, nestalo.
Kdykoli, kdekoli frézie vidím, tak mé kroky vedou k nim. S rozzářeným pohledem se k nim sehnu, nos zabořím do jejich kvítků, spontánně zavírám oči a dlooouuze nasaji jejich omamnou vůni.
Pak chvíli nevím o světě... pak ještě chvilku.


Když jsem se tentokráte probrala, začala jsem logicky toužit. 
Tak jak to v těchto chvílích mívám.
Hledala jsem cenu. Ta se mi chvíli schovávala, ale když jsem ji po chvíli našla, tak jsem si řekla, že pro jednou - vlastně i po letech - by to šlo .o) 
Ani jsem o tom nevěděla, ale děti mě pozorovaly. 
"Mami, a co tyhle žluté tulipány?! Jsou pěkné a stojí šedesát korun."
Pravda, o 40 Kč levnější a také udělají radost...
Ale frézie jsou přece frézie.
Co teď?! Nepřemýšlela jsem dlouze.
No když zkombinujete fialové frézie a žluté tulipány, to je panečku ale nádhera.
No a tak šly s námi domů obě květinky. Přece nebudu nadržovat jen jedné.


A kolik radosti nám od té doby dělají.
Co chvíli se u nich zastavím, zabořím nos do jejich květů, nasaji jejich vůni 
a chvíli nevím o světě .o)
Miluji frézie!
Hladí vůní. Hladí oko, hladí duši. Vykouzlí úsměv. Rozezní duši.
Opakovaně, nespočetněkrát, bezpodmínečně.

A jaké jsou ty vaše oblíbenkyně?
Ne, že bych vás chtěla nebádat, ale... neslušely by právě teď vašemu stolu?
Slušely a moc. Dopište si je na seznam a při příštím nákupu to náležitě zohledněte .o)

Krásné dny
Katka

9 komentářů:

  1. Milá Katko,
    jak já ti rozumím, taky miluji frézie a rovněž je všude, kde se dá, očmuchávám. :-)

    OdpovědětVymazat
  2. Katko, frézie patří taky mezi mé oblíbence. A už jsem je dlouho doma neměla - ani nevím proč. Tak dík za piřpomenutí téhle krásné a voňava kytičky a hezký den

    OdpovědětVymazat
  3. Katko, i já mám frézie moc ráda, opravdu nádherně voní!
    Přeji hezké kytičkové dny, Helena

    OdpovědětVymazat
  4. Kačí ty jsou tak nádherné.. Také je mám oblíbené a je pravda,že jsem si je dlouho nekoupila. Tak to musím napravit. Krásné voňavé dny ti přeji. Z💙

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Až čas a okolnosti dovolí, určitě si je, Zdení, kup. Radosti udělají moc.
      Prima dny
      K.

      Vymazat
  5. Miluju frézie,jejich jemnou vůni.Marťa.

    OdpovědětVymazat