čtvrtek 5. března 2020

Já, lidstvo a tak...

Krásný dobrý večer i den, vám všem!
Měla jsem teď, co se blogu týče, trochu pauzu. 
Za tu dobu jsem zažila kupu smíchu, hezkých setkání, co srdce hladila. 
Dokonce jsem chvíli i odpočívala víc, než obvykle. Nikam jsem se nehnala.
Zažila jsem ale i strach a okamžiky nejistoty, co bude. Probděla jsem pár nocí. 
Prožívala jsem náročné chvíle s druhými. 
Víme ale na čem jsme, teď musíme ještě chvíli vydržet a bude zase dobře.
Vše je tak jak má být.


Odhlédnuto ode mě, uplynulý měsíc, co jsem zde na blogu nebyla, byl i jinak jiný. 
Jednalo se sice "jen" o jeden měsíc, ale...
Za tento měsíc se - řečeno bez nadsázky - změnil svět, zásadním způsobem.

Dlouhodobě je nám stále předkládáno, že vše musí růst, neustále se zvyšovat (výkonnost, výroba, ekonomika...), vše se musí zrychlovat, musí se vydělávat více peněz. Je kladen  stále větší důraz na výkon, dravost, prosazení se, být lepší, rychlejší. Je vyvíjen stále větší tlak na zaměstnance, což s sebou mj. přináší narůstající stres, který má po určitém čase za následek i menší či větší zdravotní problémy, čím dál tím více lidí s psychickými problémy...

Ztrácíme zdravý rozum. Pokoru a soudnost.
Kam až se chceme dostat? Do jakých domnělých výšin vystoupat? Kam až chceme vlastně klesnout?

A pak... se během jednoho měsíce změní díky koronaviru svět. 
Ne v jedné odlehlé oblasti Země. Zasáhne, ochromí a ovlivňuje to jeden stát po druhém, 
světadíl po světadílu. Raketovou rychlostí. 
Bez ptaní se, jestli se nám to hodí či zda na to máme zrovna teď při tom růstu vzhůru vlastně čas. 

Co je teď důležité? Růst, výkon, peníze? 
Tento směr, o kterém nám tvrdí, že je správný a že tudy máme jít?
NE. Vracíme se k tomu základnímu, podstatnému, lidskému, k pravým hodnotám.
K tomu, že život samotný a naše zdraví je to nejcennější a že přesně toto si za peníze nekoupíme.
Je to to nejcennější a nejdůležitější. Ale na druhé straně to není samozřejmostí.
Led může být z vteřiny na vteřinu sakra tenký.
Je to lekce pro lidstvo jako hrom.
Nebojte se ale, bude zase líp!
Nedalo mi to těchto pár řádků nenapsat.

Tento týden jsem četla k danému tématu jeden článek, který dané téma krapet odlehčuje a zároveň člověka nabádá i k zamyšlení... a o tom to je. Pokud máte chuť, začtěte se.

Věřím, že jsem zase zpět, už jste mi chyběli. 
Příště pojedeme na voňavé květinové vlně a pak vás zavedu i do své jedenácté tajné komnaty... kde se ukrývá můj splněný sen. A ne ledajaký. Pro mě má cenu zlata.
Krásné dny
Katka

PS: Dneska ráno, když jsem šla do práce, zněl venku již naplno ptačí koncert.
Dneškem pro mě začíná jaro ☼

7 komentářů:

  1. Katko, je fajn tě zase po nějaké době číst. Budu se těšit na kytičky.
    Hezké dny

    OdpovědětVymazat
  2. Katko, není co dodat!
    Je dobře, že se máš na co těšit a já se těším s tebou!
    Přeji hezkou sobotu, Helena

    OdpovědětVymazat
  3. Katko, k čemu je dobré mít vyšší HDP, když pak to dáme na zbrojení nebo zcela cizím lidem, kteří u nás žijí nebo chtějí žít na náš úkor? K čemu nám jsou ve firmě vyšší tržby např. za ušité výrobky, které třeba nikdo nechce. Přece si nikdo nekoupí na sezonu 3 zimní kabáty nebo 3 bundy. K čemu jsou narvané obchody potravinami, když 1/3 z nich končí v popelnici? Prostě zbytečná nadprodukce. K čemu je automobil, který dokáže jek 350 km rychlostí, a přitom rychlost na dálnici je jasně daná? V televizi se neukazují úspěšní vědci, zdravotníci nebo obětaví zaměstnanci v LDN, kterým bychom složili hold. V bedně vidíme denně nějaké připosrané VIP hvězdičky, které jsou na každém programu, v každém stupidním seriálu nebo na kdejakém večírku. Nedovedeme se upozadit a chybí nám pokora. Neuznáváme autority a asi od revoluce jsme nepochopili co to ta demokracie je. Prostě chybí nám obyčejný selský rozum, které měly moje babičky a přitom jim k tomu stačily 2 třídy obecné školy. Máme 21. století, ovládáme počítače a chytré telefony a kdejakou techniku, a přitom si myslíme, že jsme nejchytřejší a všemu rozumíme. Jsme schopni obětovat své blízké, hlavně "že já přežiju a budu se mít dobře". Je to dobře vidět nyní, když se máme trošku upozadit, protože teď tu řádí COVID 19. Ale lidem to snad ani nedošlo. Jsem z toho rozladěná, ale co nadělám. Jsem ráda Katko, že to cítíš také tak podobně jako já. A tak se fakt těším na hezké obrázky kytek, stromů, mráčků a hezké krajiny a pěkné povídání od tebe. Zdraví Iwka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Iwko, rozumím Vám, máme na to pohled velmi podobný. Moc bych světu přála, aby prozřel, pochopil. Nenáhodně se děje to, co se děje, lidstvo již překročilo únosnou hranici...
      Přeji pevné zdraví a najděte si plno věcí, u kterých se můžete odreagovat, přijít na jiné myšlenky a potěšit se.
      K.

      Vymazat
  4. Opravuji překlep - COVIR 19. Kdo to čte, tak se omlouvám.

    OdpovědětVymazat