úterý 24. března 2020

Tři, dva, jedna, teď... (10, 11)

Jak jsem slíbila, tak činím.

* 1. *
Akce Zpívá celé Česko je akcí, při které mě hezky mrazí.
Přidejte se!
Středa 25. 3. 2020, 12:30.
Symbolické poděkování  a vyslání podpory těm, kteří pomáhají nám všem. Zdravotníkům, hasičům, policistům a všem, 
kteří jsou v první linii.
Píseň "Není nutno, není nuto" bude v přímém přenosu vysílána ČT1, v Českém rozhlase a na stanicích Radiožurnál, ČRo Praha, Radio Wave nebo Rádio Junior, televizí Óčko.
... protože není nutno se vzdát. Není nutno podlehnout strachu.

* 2. *
Každý z nás zažívá díky pandemii mnohá poprvé.
Dnes a denně, doma i v zaměstnání.
Dnes jsem zažila také mnohá poprvé. Díky tomu, že jsme zodpovědní, jsem měla poprvé v životě narozeniny, kdy mi bylo přáno povětšinou telefonicky. Když osobně, tak většinou bez potřesení rukou, bez polibku či pusy a bez obejmutí. Tedy bez "obyčejného" a přitom tak cenného lidského kontaktu, který neskutečným způsobem nabíjí a obohacuje všechny.
Pro velmi "kontaktního" člověka, jako já to bylo opravdu zvláštní. Něco podstatného tam citelně chybělo.
Narozeniny bez rodinné víkendové oslavy, bez setkávání, povídání, smíchu.
Bez setkání s kamarádkami.
Další z věcí, kdy si člověk uvědomí, že nic v životě není samozřejmé, automatické.
Vše je ale v tuto chvíli takové, jaké má být.
Pravdou je, že jsem ten den poslala nespočet vzdušných polibků .o) Nejvíc za život v jeden den.
Vždy je potřeba najít alternativu, která co možná nejvíc nahradí jinak zcela běžný jev.



* 3. *
Když jsem přišla z práce domů, dovolila jsem si pro sebe uzmout půl hodinky.
Byt byl zcela tichý.
Uvařila jsem si kávu, sedla si do křesla s výhledem na terasu, nohy dala na taburet.
V tu dobu na místo, kde jsem seděla svítilo plnou silou sluníčko.
Zavřela jsem oči a nechala se prohřívat, prostupovat a objímat paprsky slunce... možná právě proto abych se dobila tím,
co mi bylo "odepřeno".
V myšlenkách jsem se nechala unášet hezkými zážitky toho dne, co chvíli jsem měla úsměv na tváři.
Předla jsem doslova jako kočka.


Krásné dny a zítra vás chci o půl jedné slyšet! 
... když se tedy se zpěvem či pobrukováním přidáte .o)
A pokud někdo z vás brblá, že neumí zpívat, tak prrr. 
O to tady vůbec nejde, to je zcela nepodstatná věc, jasný?!
Katka

8 komentářů:

  1. Katko, všechno nejlepší k narozeninám.

    OdpovědětVymazat
  2. Narozeniny jsem měla minulý týden obdobné.Jenže všechno je teď takové jinak.
    Neboj, o půl jedné si zazpívám. Uvědomuji si, že to byla oblíbená písnička naší nejstarší vnučky, když byla malá.
    Klidné dny ve zdraví a zpětně k narozeninám jen všechno dobré !
    Hanka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Haní, všechno nejlepší i tobě!
      Myslím, že jsem tě slyšela zpívat .o)
      Prima dny.
      K.

      Vymazat
  3. Katko, i já ti přeji všechno nej k narozeninám! taky se bojím, že právě ten lidský kontakt, to, co vypadalo jako samozřejmost, bude nejvíc chybět.
    Měj hezký den, Helena

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi

    1. Mně chybí a moc. Den co den, citelně.
      Myslím si ale, pokud poobjímám v parku pár stromů, tak se mi nálada zlepší .o)))
      Prima dny
      K.

      Vymazat
  4. Katko, dodatečně vše nejlepší k narozeninám. .....i když bez oslavy s blízkými :-(
    Krásné krokusy!
    a ta půlhodinka s kávou, na křesle u terasy s doteky slunce - to zkusím taky :-) :-)
    Ivana, měj se

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Iví, děkuji.
      Vyzkoušej, praktikuji pravidelně a má to skvělé účinky .o)
      Prima dny
      K.

      Vymazat