čtvrtek 2. dubna 2020

Tři, dva, jedna, teď... (18-20) - Procházka Jihlavou


Jsou tři hodiny odpoledne, zamykám za sebou dveře kanceláře a vyrážím pěšky směr domov.
Je to hodinka cesty, s drobnými krátkými přestávkami na obrázky, které shlédnete, se cesta protáhne o patnáct minut. 
To by šlo, co říkáte.
Nazujte si tenisky, nandejte si roušku a vyrážíme.
Jděte maximálně ve dvojicích. 
Udržujte rozestupy.
Bonbony pošlete klidně dopředu za mnou. Samozřejmě v rukavicích. 
Kdo má dokonce Milu, získává dva kladné body navíc!
Ne, že by vám k něčemu byly, ale potěší .o) 


Než se dostaneme k bráně areálu - východu, procházíme parkem, který se po zimě začíná probouzet k životu.
Dává vědět, že jaro je tu, skýtá jistou naději, že vše bude zase dobré.

Vlevo můžete v dálce vidět  dvě věžičky - tam máme teď namířeno.


Pomalu vplouváme do Staré Jihlavy, kterou mám moc ráda.
Její uličky, domy, vchodové dveře, lampy.


Kamenné ulice a chodníky. 
Je to místo, kde cítíte historii, um řemeslníků, oči se pasou, duše tetelí.


Jdeme krapet do kopce...



... až dojdeme k nově zrekonstruovanému Kostelu sv. Jakuba.
Je to stavba, místo, kam mě to vždy táhne. 
Když je mi dobře, tak tam zajdu jen tak pro potěšení a
když potřebuji radu, pomoc, povzbuzení, zajdu 
(když zrovna nevyrazím do Třebíče a její Baziliky sv. Prokopa) také právě sem.


Je to klenot s přesahem, alespoň pro mě.
Genius loci je zde povýšen ještě více jak 110 let starým Památným stromem - bukem
který roste přímo u kostela.


Taky cítíte tu vůni?!
Omamnou a opojnou.






Dovnitř nás tentokráte nepustí.
Ale nesmutněte. Vezmu vás tam jindy. 
Obrázků v archivu mám dostatek. Teď bude třeba i čas .o)



Teď jste se mi trošku rozutekli.
Pojďte se zase spořádaně seřadit. Do dvojic s rozestupy. Jdeme dál na náměstí.



Náměstí s Morovým sloupem zeje nevídanou prázdnotou.
Čert na jednom z domů se jen usmívá... jako by tušil...


Vím, je dnes chladno, vítr krapet štípe do tváří, ale na pohled je božsky.
Koho bolí již nožky, vydržte. Za chvíli jsme doma.
Čeká vás teplá káva a bábovka.


Už jsme tu.


Děkuji, že jste šli se mnou.
Užívejte si drobných radostí, nejsou samozřejmostí.
Poklidné dny.
Katka

20 komentářů:

  1. Katko, děkuji! Nádherná procházka! V Jihlavě jsem už docela dlouho nebyla a přiznám se, většinou jsme skončili ve vaší ZOO. Máme ji moc rádi. Ale ty uličky, ty mají rozhodně své kouzlo... Díky moc.
    Měj hezký den, Helena

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Helenko, ZOO stojí určitě za to navštívit. Ale i město samotné stojí za to.
      Prima dny.
      K.

      Vymazat
  2. Kačenko, ty jsi vážně báječný anděl. Ty víš, kam mě vzít. A promiň že jsem byla pořád poslední, ale chápeš mě...♥️
    Opatruj se a zase příště, jdu s tebou, kamkoliv 🙏

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Haní, touto cestou chodím každou chvíli, již nespočetněkrát. Nikdy mě neomrzí, vždy mě nadchne něčím novým.
      To, že jsi byla pořád poslední, jsem takticky v článku ani nezmiňovala, ale je jasné, že jsem to již před začátkem cesty očekávala. I to, že ses na chvíli u Jakuba i zdržela tak, že si nás na náměstí musela dobíhat. Tím ses ale ochudila o naše skupinové honění a prohánění holubů. Na prázdném náměstí byli jenom naši! .o)))
      Prima dny
      K.

      Vymazat
  3. Nádherné. Moc ráda jsem s Tebou šla i když jen prostřednictví Tvých prima fotek!
    Hezký den!
    Hanka

    OdpovědětVymazat
  4. Nádherná procházka s vtipným komentářem - díky, hned mám lepší náladu. Prima den z Jizerek přeje OLina

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Olinko, jsem ráda, že jsem zlepšila náladu!
      Prima dny
      K.

      Vymazat
  5. Děkuji za procházku :-) v Jihlavě jsme ještě nebyli. Ten strom u kostela je úžasný i dcera nakukovala přes rameno a chválila ho a pak běžele k naší mapě a hned hlásila, že nejblíž jsme byli v Telčí. Takže až to půjde, tak to musíme napravit :-) Krásný den, Jana

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jani, co není, může být. Přeji, až doba dovolí, plno krásných výletů a návštěv krásných míst. Však jich po republice máme spousty.
      Hezké dny
      K.

      Vymazat
  6. Katko, krásné povzbuzující fotky. Jaro je všude kolem nás a moc si ho nemůžeme vychutnat. Naštěstí máme zahradu a tam si ho o víkendu užiju, chci osázet truhlíky a moc se na to těším. A Milu miluji také.
    Přeji fajn víkend. D.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Dáší, truhlíky se určitě povedly a přišla jsi na jiné myšlenky. Odměň se klidně Milou .o)
      Prima dny
      K.

      Vymazat
  7. Katko, to byla nádherná procházka. :) Děkuji za ni. V Jihlavě jsem nikdy nebyla, ale až to půjde, tam tam asi vyrazím. Myslím, že bychom to s dětmi mohli zvládnout vláčkem. Aspoň se zabaví. :) Mimochodem to kování na dveřích kostela - úžasné! To jsem nikdy nikde neviděla.
    Mějte se krásně! Sabi :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Sabi, určitě by se vám zde líbilo. Na kostele, u kostela je plno překrásných detailů. A cesta vlakem je pro děti top.
      Děkuji za návštěvu, řádky.
      Přeji krásné dny
      K.

      Vymazat
  8. Katko, krásné fotky (a moc se mi líbí ty detaily). A až mne cesty zavedou do Jihlavy, tak se musím ke kostelu dojít podívat. Chci vidět jak kostel i ten buk. Už jsem v Jihlavě párkrát byla, ale tady ne a asi to byla chyba
    Hezké dny

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Stání, časem to můžete uskutečnit. Stojí to rozhodně za shlédnutí.
      Prima dny
      K.

      Vymazat
  9. Katko, chodíme stejnými cestičkami, u nás je opravdu krásně :-)
    měj se krásně.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Daní, že?! .o)
      Krásné dny
      K.
      PS: Mávám z pavlače na balkon.

      Vymazat
  10. Ahoj, Katko,
    procházku s Tebou jsem si dokonale užila. Jen ta chůze do kopečka mi dala zabrat: o). Co pozastavení :o),to pohlazení po duši. Na světe je přece tak krásně, viď. Jsi Bohyně. Měj se moc krásně. Jana.
    P.S.: už se těším na další.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jani, kopeček byl jen mírný a zvolnili jsme tempo. S rouškou se totiž nic jiného dělat ani nemůže .o)
      Jsem ráda, že se vycházka líbila, příště tě vezmu ráda zase s sebou.
      Prima dny.
      K.

      Vymazat