úterý 16. července 2019

Vysočina Fest 2019

Již sedm let se v Jihlavě koná Vysočina Fest, na který s manželem pravidelně chodíme.
Je to vždy třídenní oslava hudby, zpěvu a tance, lidského setkávání a nevšedních prožitků.
Davy, které tam byly ale loni, byly přes čáru již i pro mě a s manželem jsme se shodli, 
že si dáme rok pauzu.
Čím více se ale festival blížil, tím víc mi bylo jasné, že s tím rozhodnutím zas tak úplně nejsem zajedno.
Vyzkoušeli jsme si, že se rozhodnutí časem mohou měnit... a mění.
Čtyři dny před zahájením festivalu jsme se shodli na tom, že naše úvaha, ačkoli se jevila jako zralá a správná, tak nebyla. Nemůžeme si festival nechat ujít ani letos.
Tři hodiny po tomto rozhodnutí mi manžel volal, že díky internetovým sítím má lístky již v ruce.
Je to pašák!
Mé nadšení nebralo konce.
Chápejte, já a nechat si ujít Tomáše Kluse?! - On byl tím, který mě nakonec jednoznačně přesvědčil :o)


Festival v bodech:
* Třídenní festival byl opět famózní. Lidí bylo tak akorát. Objednávka bezva festivalu tedy vyšla. 
* Věkový průměr návštěvníků byl tentokráte rapidně nižší než v předchozích letech.
Ve svých 41 letech jsem patřila k těm starším, zralejším.
Na některých koncertech jsem snižovala věkový průměr (Meky Žbirka, Vašo Patejdl aj.), na některých jsem ho zase zvyšovala.
* Tak tomu bylo třeba na vystoupení Pavla Callty. Ocitla jsem se (ani nevím jak - co do toho vinného spritzu sakra dali?!) v davu školou povinných, pištících, skákajících. Takovou zkušenost jsem zažila poprvé v životě. Nevadilo mi to, ale uvědomovala jsem si to.
A v tu chvíli začal zpívat písničku s refrénem:
"Věk, je, pouze číslo
na ročníku nezáleží to je to heslo
Věk, je, pouze číslo
pozitivně myslet bez toho by to nešlo.
Věk, je, pouze číslo
je to stav duše z tónu heslo vzešlo..."
Smála jsem se a zpívala s ním, tedy se všemi... všemi školou povinnými, pískajícími a skákajícími.
Jen pro pořádek, já jsem neskákala ani nepištěla.
Vesmír mě neustále baví. Jak je vše propojené a doplňuje se, dává smysl, má řád.



* Tomáš Klus byl jako vždy skvělý. Jeho schopnost okamžité improvizace je přímo boží. 
Je propojen s publikem. Publikum (pokud si to dovolí) s ním.
Mnohé bylo zazpíváno, mnohé jím bylo řečeno. 
Mnohé bylo ale i nevyřčeno, přesto zcela jasně mezi řádky sděleno.
I to je jeden z důvodů, proč ho mám ráda a otevřeně to říkám.


* Mig 21 - chlapecká, taneční a striptérská skupina - byla opět skvělá.
Jiří Macháček je tělem i duší šoumen, který dokáže nádherně strhnout dav, ovládnout, doslova s ním hýbat. Mexické vlny vytvořené z publika byly famózní. Rozzpívávat dav ale nemusel, zpíval spontánně sám. Nádhera.



* Chinasky byli perfektní, jako vždy.



* Poprvé jsme naživo viděli i skupinu Mirai, kterou mám z poslechu velmi ráda.
A naživo?! Mé nadšení nebralo konce.
Haní, to dá rozum, že jsi tam byla v myšlenkách se mnou :o)
Hned první a poslední písnička byla: "Když nemůžeš, přidej víc"...



* Když hraje hudba, nedokážu sedět a jen poslouchat, jako mnozí.
Stojím, tančím, zpívám, zahřívám se v davu u pódia, chytám trans, hrozím, tleskám, prostě naplno žiji.
Prožitek z hudby je naplno vnímán celým tělem (i duší).
* Prožít takto tři dny a noci dá zabrat, uznávám. Nikdy ale nelituji.
Jedná se přece "jen" o tři dny v roce.
"TO DÁM, NA TO MÁM, TO DÁM!"
Žijeme přece jenom jednou! (... tedy v tomto těle).


Pššššt. Po třídenním maratonu jsem v neděli spala do půl jedné.
A bylo mi vážně blaze:o)



Užívejte léta a pokud budete chtít tak klidně i s hudbou, tancem, zpěvem.
Prostě tak, jak VÁM se to líbí!
Katka

10 komentářů:

  1. Koukám, že těch festivalů bylo o víkendu víc. Moc hezky jsi se měla. Já spánkový deficit zatím nedospala.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Rijo, u nás se konal na začátku léta od 4.do 6.července :o)
      Dospávej, dospávej, nabírej sílu.
      Prima dny
      Katka

      Vymazat
  2. Já tam snad budu muset zajet...
    Když jsem četla Mirai, bylo mi to jasné, díky, že jsi mě vzala s sebou ;).
    Tancuj, zpívej, dělej všechno co tě v létě těší, ty na to máš... :-)

    OdpovědětVymazat
  3. Manžel zabodoval:-)))
    Musela to být super akce.
    Hezké dny přeji Eva

    OdpovědětVymazat
  4. No, paráda! Vypadá to jako úžasná akce!
    Už to prostě máte jako tradici :o)
    Katko, přeji hezký den, Helena

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ano, tradice, příští rok je jasný :o)
      Helenko, prima dny
      K.

      Vymazat