čtvrtek 9. března 2017

Mizící řezy...

... by se klidně mohly jmenovat.
Trochu jsem si jejich recept upravila k obrazu svému, ale oficiální název mají "Mořské řasy".

Jak jsem již nejednou psala, v kuchyni vyznávám heslo:
Minimální čas, maximální výsledek.
Tyto řezy tento předpoklad splňují.


Suroviny:
30 dkg polohrubé mouky
20 dkg cukru krupice
1 prášek do pečiva
5 žloutků
5 bílků
1,5 dl oleje
1,5 dl mléka
trochu kakaa
vanilkový puding (uvařit klasicky - místo 0,5l mléka dát 0,4l, aby byl hustší)

Postup:
Cukr, žloutky a olej vyšlehat dohladka. Přidat mouku, prášek do pečiva a mléko. Na závěr vmíchat předem našlehané bílky.
3/4 těsta vylít na plech. Do zbylé 1/4 vmíchat trochu kakaa a nacákat na světlé těsto. Pravidelně, nepravidelně. Záleží na vás.
Hotový puding klademe lžičkou rovnoměrně po celém plechu.


Pečeme:
Asi 40 min při 150 stupních.

Navrch:
2 zakysané smetany (2 x 250 g)
skořicový cukr

Jakmile plech vyndáme z trouby potřeme vršek ještě teplých Mizících řezů zakysanou smetanou. 
Na závěr posypeme skořicovým cukrem.


Ideální jíst okamžitě. 
Rychlé a vynikající.


Kávu k tomu a nebudete chvíli vědět o světě... :o)


Krásné sladké dny
Katka ♥

16 komentářů:

  1. Katko, tento recept znám a také je peču. Jenže co jsme nyní doma dva, raději připravuji jenom koláče do formy a ještě kus dávám synovi. Plech bychom nesnědli ani za nic - a to sladké ke kávě máme moc rádi. Naštěstí všechny recepty mohu upravit na menší množství a upéct v malém.
    Ale že si mne fotkami nalákala. Popíjím čaj a dala bych si od tebe kousek !!
    Ála

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Alenko, množství se dá vždy přizpůsobit, to je jasné. Ve chvíli, kdy jsem psala článek jsem si o řezech mohla nechat jen zdát. Jednoduše zmizely :o)))
      K.

      Vymazat
  2. RECEPT ZNÁM ,ALE JEŠTĚ JSEM KOLÁČ NEPEKLA...ILA

    OdpovědětVymazat
  3. Vypadají báječně. Podobný recept také mám, ale dlouho jsem řezy nepekla, takže to budu muset napravit.
    Děkuji za inspiraci.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Dáší, jen směle do toho. Nebo cokoli jiného, co máte oblíbené.
      K.

      Vymazat
  4. Bože, to musí být dobrota. Hned bych si kousíček dala, ale těch kalorií. Zdraví Iwka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Bože, to je tedy dobrota! Těch kalorií?! Kdo by to počítal!!! :o)))))
      Iwko, hezké dny
      Katka ♥

      Vymazat
  5. Znám,poznamenám jen-prudce žravě návykové ;-).Díky za připomenutí.Sladké dny přeju.H.

    OdpovědětVymazat
  6. Katko, tak to musí být ňamina... úplně to cítím .. mám starý, ale dobrý pekáček ještě po babi... tam to bude ono !!
    Díky za recept a měj fajn. ♥
    Jarka

    OdpovědětVymazat
  7. Katko, lákavé, vyzkouším, díky. Jana

    OdpovědětVymazat
  8. Katko, znám, ale ještě jsem nedělala. Asi udělám, dík za inspiraci. Ivana

    OdpovědětVymazat
  9. Ňam...Katko k Vám já budu chodit mlsat....:-)...a když zůstanu jen u fotek, tak nepřiberu...:-)...ale to nevydržím...takovou vůli fakt nemám....:-) Vyzkouším:-) Pěkný den S:-)

    OdpovědětVymazat