pondělí 27. března 2017

"A co dál?!"

Minulý týden jsem slyšela jednu větu, která mi stále nejde z hlavy. 
Trošku je svým způsobem k nepochopení, paradoxní, ale myslím si, že je pro dnešní dobu typická.
Řekla jí moje kamarádka, spřízněná duše, zlatý člověk:

"Mám všechno. A co dál?!"


Tím "všechno" se myslí rodina - zdravé děti, fungující manželství, dobré vztahy v rodině, uspokojující práce i ohodnocení, koníčky, které dělají radost, domeček, hezké dovolené...

Jsou dvě možné varianty, jak větu uchopit:
1. Znuděný člověk, který si neváží toho, co má, vymýšlí voloviny, aby se zabavil. Někdy povrchní, snobský, povýšený. Nevděčný. Bohužel ne zase tak málo častý jev.
2. A to je případ mé kamarádky: člověk, který si je vědom, jaké má v životě obrovské štěstí, co se všech výše zmíněných věcí týče. Vděčný, skromný, štědrý. Rozdávající radost a lásku lidem kolem sebe.

... a přesto jednou dospěje do bodu - "A co dál?!"


Vysvětlení k tomu jsem si po chvíli uvědomila, že jsem našla v jedné nedávno čtené knize. Člověk totiž chce stále ZMĚNU. Něco nového. Zpestření. Když svého nového cíle dosáhne, je chvíli v euforii, nadšen. Po chvíli si ale zvykne a začne se mu daná situace zdát "normální". 
A tak to jde dál a dál. 
I na vysokou výhru v loterii si lidé po určité době zvyknou a jsou nespokojeni. 

Lidé v dřívějších dobách neměli čas přemýšlet nad takovými věcmi. Starali se o to, aby uživili rodinu, aby vůbec přežili.
Můžeme být opravdu vděčni, že žijeme v době, v jaké žijeme. V místě, v jakém žijeme.


Přeji vám, abyste byli spokojeni s tím, co máte...
... a zároveň si po krůčcích stále rozšiřujte obzory žití.
To je svým způsobem koření života.
A jak se říká, kdo si hraje, nezlobí! :o)

Krásné dny
Katka ♥

PS: na fotkách jsou mini karafiátky, které máme doma již více než tři týdny a jsou stále překrásné.
Člověk by řekl - k neuvěření, ale je to tak. 
A ještě jsem si na jejich krásu nezvykla :o) Každý den jsem z nich nadšena.

14 komentářů:

  1. Katko jste asi velmi vnímavý a citlivý člověk. Vše co jste napsala v plné míře podepisuji. Karafiátky jsou nádherné. Zdraví Iwka

    OdpovědětVymazat
  2. Katko, jak krásně sepsáno. Opravdu se máme velice dobře a stále si na něco stěžujeme.
    Já jsem vděčná za to co mám, dvě zdravé, dnes již dospělé děti, skvělého manžela s kterým jsme minulý čtvrtek oslavili 26 výročí svatby, fenku Terri s kterou letos plánujeme štěňátka, malý domeček se zahrádkou na samotě u lesa a nekonečnou prací, občas nějaký výlet jako zážitek, jedna dovolená ročně u moře.
    Co víc si přát? Pro někoho málo, pro mne celý svět. Moc si toho všeho vážím a stále děkuju za to, jak se máme.
    A co dál?
    Jak píši na svém blogu: Šťěstí je cesta, ne cíl cesty, tak užívejme si každý krůček k vysněnému cíli.
    Šťastné dny.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Dášo, krásně, upřímně napsáno.
      Buďte šťastná dál!
      Katka ♥

      Vymazat
  3. Katko, napsala jsi to moc hezky. Jinak tyto karafiátky jsou již leta naše oblíbené .. jsou krásné a opravdu dlouho vydrží. Já je pak zkracuji a zkracuji, využiji je do posledního okamžiku.
    Hezké dny. J.

    OdpovědětVymazat
  4. Milá Katko Duhová,
    "štěstí skutečně nikdy nepřijde k těm,kteří nejsou vděčni za to,co již mají.."
    Věřte,že však jak něco z toho co "již mají" ztrácí,tak si to teprve začnou uvědomovat...
    ...a i toto je ta změna!!..které je někdy třeba...víc jak nějakých dalších a dalších cílů v dáli..
    Vždycky si vzpomenu na svou babičku,její život..dětství v chudobě,prožila válku,těžký úraz..
    ..nikdy si na nic nestěžovala!!
    Vše je o tom,jaký smysl životu svému sami dáme..univerzální návod neexistuje!!
    Považuji si všeho,nic není samozřejmé! Hlavně zdraví!Bez toho není NIC!!!!
    Sluníčkový a srdíčkový pozdrav z chaloupky mezi kopci posílá Jana.

    OdpovědětVymazat
  5. A to, že žijeme ve skvělé době je myšleno vážně? Válka na Ukrajině, v Sýrii, manipulace s jadernými zbraněmi- to vše vypráví jiný příběh. Pratchett by to nazval "zajímavými časy" a kompliment to nebyl.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Milá Philosoraptorko, každá doba má své stinné stránky, o tom není pochyb. Kdysi i teď. Nemusíte s mým názorem souhlasit, na to má každý právo. O tom je demokracie.
      Já to ale píši tak, jak to vidím.
      Katka

      Vymazat
  6. Katko, vnímám to tak, že pokud hledáme venku, nikdy to nenajdeme. Pokud se obrátíme do sebe a hledáme tam, ukotvíme se, pak teprve začneme skutečně žít v blahobytu a vně se to ihned projeví.

    OdpovědětVymazat
  7. Katko i já jsem vděčná co mám a neměnila bych.. Když mi před pár lety umřel manžel a já tu zůstala sama s chlapci, hypotékou a starostmi myslela jsem, že to nezvládnu. Zvládla 😊. Můj život je pestrý, nenudím se a ráda si hraji.. Také mi to doma mužíček říká neustále, když stále něco nového vytvářím, tak vlastně nezlobím.
    Karafiátky se mi moc líbí.. Přeji ti krásné, sluníčkem protkané dny.Z❤

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Zdeňko, co vše se člověk nedozví?! jsi silná žena, která to "neštěstí" uchopila nejlíp jak šlo. Tleskám a přeji, ať jsi už jen šťastná. Zasloužíš si to.
      Katka ♥

      Vymazat