sobota 18. března 2017

Bledulí ráj

Neplánované věci jsou mnohdy jedny z těch nejhezčích.
"Jestli chceš, můžeme jet v pátek na výlet," řekl mi ve čtvrtek manžel.
Měla jsem sice o volném dni v plánu osázet terasu a uklidit ji po zimě, ale tato nabídka výletu mě přesvědčila, plány změnit.
A tak jsme jeli, na jih.


Uniknout z města do přírody je samo o sobě překrásné. Ale ocitnout se tam, kam jsme jeli, je doslova dech beroucí. Nikdy jsem nic podobného neviděla a byla jsem tou bledulovou nádherou, tím bílým kobercem všude vůkol doslova lapena.


Vím, že se v lese křičet nemá, radím to vždy i dětem, ale... někdy se nechám jednoduše unést emocemi a poruším i pevně daná pravidla. Ačkoli jsem již dospělá...
Rozpřáhla jsem ruce do stran, otočila tvář vstříc nebi a nahlas s úsměvem na rtech a blažeností v duši jsem na celé kolo, na celý les a přilehlé okolí zařvala: 
"BOŽE, TO JE NÁÁÁDHERA!!!"
A bylo mi krásně na duši.


Muže jsem nevylekala, zná mě.
Jiní lidé tam naštěstí v tu chvíli nebyli.
Zvířata to přijala s nadhledem, úsměvem, jemným kroucením hlavy (s myšlenkou - ti lidé, to snad není ani možné) a poklepáváním si pacičkou či křidélkem na čelo :o)


U Staré Říše na Vysočině se nachází Přírodní rezervace - chráněný přírodní výtvor Jehovec. Byl vyhlášen v roce 1981 jako nejbohatší naleziště BLEDULÍ v jihomoravském kraji. Jedná se o silně podmáčenou olšinu na lesním potoce.


Počasí jsme měli objednáno, překrásné. Jarní, slunečné, teplé, modré nebe nad hlavou, v korunách stromů ptačí koncert, všude omamná vůně bledulek, jehličí, lesa, probouzející se přírody.
Prostě den jak vystřižený, jak ze žurnálu.


Kam až jste dohlédli, byly vidět bledulky.


V plném květu, s velkými zvonečky květů. Se sukýnkou se žlutým okrajem.



  


Když je člověk pozorný, vidí nevídané. Tato "alej" mě doslova učarovala.



Krásný zbytek víkendu
Katka ♥

28 komentářů:

  1. Tak tomu rikam jarni raj...Krasa,znam jinde,blizko Pernstejna-v Chlebskem.Uzasna bila zvoneckova nadhera...H.

    OdpovědětVymazat
  2. Katko, jsem v naprostém úžasu a tiše tady závidím tu možnost vidění na vlastní oči. A u fotky ALEJE jsem načisto otevřela pusu dokořán, to je taková nádhera. A TAKY BYCH NA TOM MÍSTĚ KŘIČELA ... ač to nikdy v lese nedělám.
    pa Ála

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Alí, to člověka jednoduše strhne, ani neví jak :o)
      K.

      Vymazat
  3. Milá Katko - to je opravdu nádhera. Musel to být silný zážitek - být u té krásy.Jsem moc ráda, že jsem s tebou mohla aspoň nakouknout a pokochat se.
    Iva

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Iví, pro mě to bylo také poprvé a zcela úchvatný zážitek.
      K.

      Vymazat
  4. Nádhera veliká :-) děkuji, že jsem se mohla taky pokochat :-) Jana

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Janí, šířit krásu je v dnešním světě nutnost.
      K.

      Vymazat
  5. Katka, to je naozaj nadhera...nazivo som sa s niecim takymto este nestretla :) Krasnu nedelu...

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Katie, co není může být. Až přijde ta pravá chvíle.
      K.

      Vymazat
  6. Katko tak to je bledulkový ráj.. Opravdu nádherné. Děkuji za výhodnou fotky, takovou krásu jsem ještě neviděla.. Krásnou neděli ti přeji.Z❤

    OdpovědětVymazat
  7. Katko, úžasné úžasné .. taky bych to chtěla zažít ... věřím, že ve skutečnosti to na člověka působí neuvěřitelně krásně ... kdysi jsem zažila "koberec", zdaleka ne tak veliký - jaterníků ... taky nádhera veliká..
    Hezkou neděli přeju a moc díky za sdílení. Jarka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jarko, na fotkách jsem tuto krásu již viděla. Děti tam byly loni a vyprávěly mi o tom. Ale osobní prožitek je nepřenositelný. Jaterníky musely být také překrásné.
      Měj se
      K.

      Vymazat
    2. Koberce podléšek znám z dětství... Bylo to nádherné - u prababičky...

      Vymazat
  8. Milá Katko,
    tohle je opravdu poklad! Znám takovouhle záplavu sice jen z fotek, ale není ještě všem mým dnům konec. :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Přesně tak. Až na to přijde doba, tak se to uskuteční. To dá rozum. :o)
      K.

      Vymazat
  9. Miluju toulky přírodou, neuvěřitelně mě to nabíjí. A ty bledulky... kráááása :)

    OdpovědětVymazat
  10. To je nádhera a alej je úžasná.
    Krásnou neděli.

    OdpovědětVymazat
  11. Kam jsi proboha šlapala Katko? To vypadá, že bledulky pokryly celý les:-)
    Je to opravdu nádhera, díky za zprostředkovanou podívanou.
    Pěknou neděli
    H.

    OdpovědětVymazat
  12. Nádherná podívaná, Káťo! I u nás v okolí vím o takových místech, ráda bych se tam vydala a pokochala se tou nádherou, ale vyčkávám na lepší počasí :-) U nás totiž zatím jen prší a prší.... :(

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Budiž slunce! Dešti ustaň! Lucko, utíkej za tou krásou! :o)
      K.

      Vymazat
  13. Nádherné fotografie. Takovým rájem bych se také chtěla někdy projít.
    Zdraví Dý

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Milá Dý, co není, může být.
      Pěkné dny přeji
      Katka ♥

      Vymazat