středa 7. října 2015

...

Každý den sluníčko nesvítí.
Ani uvnitř mě.
Stane se jedna nemilá věc, druhá, třetí a když už si člověk říká, že toho bylo dost,
tak se stane něco zcela neočekávaného, mnohem horšího, co ty předchozí průšvihy zcela zastíní.
Nejsou to malichernosti, žabomyší války. Bohužel.


Některé věci člověk může ovlivnit, některé bohužel ne.
Musí si je vyřešit každý sám.
Můžu být pomocnou rukou, povzbuzovat, být tam pro druhé.
 
* * *
Dnes jsem šla děti vyzvednout do školy.
Šla jsem s velkým předstihem, což je u mě velmi výjimečné.
Potřebovala jsem to. Potřebovala jsem být sama.
Procházela jsem pomalu parkem, dubovou alejí
a hlavou se mi honilo nespočet myšlenek.
Co chvíli spadl na zem žalud. Na chodník, na lavičky, na zaparkovaná auta,
až plech na kapotě či střeše pořádně zarachotil. To byly ale šlupky.
Je s podivem, že se nerozhoukal nějaký alarm.
Jeden jsem si vzala i do kapsy. Voněl "novotou".
Hlavu plnou myšlenek, starostí. Nevidím, neslyším.
Kouknu na trávník v parku a tam roste jetelíček.
Na každém jednotlivém lístečku byla drobná kapička vedle kapičky vody.
Leskly se jak perličky, jak diamanty.
V každé se odrážel svět. V celé jeho kulatosti.
I já jsem byla součástí.
Bylo to kouzelné.
Jakou dobu jsem na to koukala a kochala se. Na chvíli bez myšlenek.
Kdybych tak měla foťák! Nevadí, tak to vyfotím aspoň mobilem.
Aha, ten jsem si dnes vlastně zapomněla.
Nebyl důležitý.
Tak jsem si to vyfotila do paměti.
Mám to tam a hřeje mě to.
 
Vše se spraví, vím to.
Jiná možnost není.
Chce to ale čas.

Přeji vám jen to dobré a moře zdraví.
Katka ♥



6 komentářů:

  1. Ano Katko souhlasím, že každý den sluníčko nesvítí ani venku, ani uvnitř nás. Zrovna dnes mám od rána svíravý pocit, dělá to uplakané počasí, který je u nás již druhý den a můj optimismus si asi dal volno a na mne to padá, padá. Vím, že se z toho musím rychle oklepat a nabrat dech, starostem dát vale.
    A co teprve když se stane něco nepříjemného jak píšeš, bohužel i věci, které nemůžeme ovlivnit, se nás stejně niterně dotknou. Znám to velice dobře. Nezbývá než si stále opakovat to co jsi napsala na závěr - Vše se spraví, vím to. Jiná možnost není. Chce to čas.
    I já si podobné věty vždy říkám...
    Přeji ti brzké napravení veškerých nepříjemností kolem.
    Ála

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Alenko, děkuji ♥
      I tobě hodně sluníčka a zdravíčka!
      K.

      Vymazat
  2. Katko i já ti přeji,aby se tvé sluníčko rozzářilo co nejdříve a smutky a trápení odešly co nejdále. Vím,že psát se to dá velice jednoduše ale ten správný čas přijde a vše se zase krásně rozjasní. Zdena

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Zdení, moc děkuji ♥! Bude zase lépe!
      Opatruj se, sviť.
      K.

      Vymazat
  3. Dobrý večer. Zabloudila jsem sem úplnou náhodou. A jsem za to ráda. Děkuji.

    OdpovědětVymazat