čtvrtek 28. února 2019

Karty - Část I. - karty a Karty

Jsou karty,  Karty a KARTY.
Některé karty jsou na běžné "hraní" (i s dětmi), některé Karty jsou na "hraní" dospělých a některé KARTY již nepatří do úrovně "hry", nepatří do ruky každému, ale mají mnohem hlubší smysl.

... kartami a Kartami rozumím různé Andělské karty, Karty s vílami, Kouzlení s delfíny a mořskými vílami. Kouzelní jednorožci, Myšlenky moudrosti, myšlenky srdce, Andělé světla, Poslové světla, Byl jednou jeden svět, Cesta životem...

... a KARTAMI  rozumím Tarot, Symbolon, Orákula, cikánské karty, Lenormand karty...

Jako se vším, i ke kartám je zapotřebí přistupovat s rozumem a pokorou.

*     *     *

Dnes spolu malinko nakoukneme do té nejjemnější oblasti karet.
Pokud nakouknete na internetu na nabídku, je nepřeberná. Pokud ale člověk opravdu hledá, najde to pravé pro sebe. Karty si o to samy řeknou. Vaše nitro si o to samo řekne, věřte intuici. 
Karty vás musí něčím oslovit, musí se vám "líbit". 
Někdy je výběr otázkou chvíle, někdy to trvá delší dobu. Dopřejte si ji. 

Karty, které můžete směle použít s dětmi jsou karty Lucky Ernestové a Zdeňky Jordánové. 
Jdeme se na ně podívat...

3x Lucie Ernestová (díky jejím překrásným kresbám mají karty ještě druhý vypovídající rozměr)







Zdeňka Jordánová - Byl jednou jeden Život 
Ke každému tématu je na kartě i krátká, výstižná básnička.





Sri Chinmoy - Medituj na...






Colette Baron-Reid - Karty skryté moudrosti


Karty mají takovou vypovídající schopnost, jakou jim dovolíte. Pokud je berete opravdu "vážně", jsou upřímné a vašimi pomocníky. Pokud jejich světu nejste otevřeni, nepořizujte si je.

Já pracuji s kartami všech úrovní. Čím déle tím s větší pokorou.
Již se nedivím, stále ale žasnu...
Z počátku jsem si pořídila jejich jemnou variantu. Byly pro mě "hrou". Čím víc se ale člověk do jejich světa pohrouží, tím více se jejich svět poodkrývá... ale o tom v dalším článku - v části o KARTÁCH...

Ještě se s vámi podělím o jednu vlastní zkušenost, příběh.
Protože mám velmi ráda Zdeňku Jordánovou, četla jsem většinu jejich knih, navštívila pár jejich kurzů, tak když se na trhu objevily její karty "Byl jednou jeden svět", byla to jasná volba.
Čas od času si karty vezmeme s dětmi a taháme si kartu, která nám má v danou chvíli nejvíc co říci, která nás má právě teď někam posunout či na něco upozornit.
Dcera si vytáhla jednu, já také. Že obě v tu danou chvíli padly jak poklička na hrnec jsem se nedivila. Vím.
Chvíli jsme si o tom povídaly, rozebíraly to.
V tuto chvíli většinou karty odkládáme. Zuzka ale chtěla tahat dál. Řekla jsem jí, že si myslím, že bylo vše již řečeno, ale pokud cítí, že ne, vytáhneme si tedy ještě jednu kartu.
První tahala ona. Divte se, nedivte vytáhla si tu samou kartu jako poprvé... 
koukly jsme na sebe s úžasem a jemným mrazením po těle.
Pak jsem tahala já. Divte se nedivte vytáhla jsem si také tu samou kartu jako poprvé...
úžas byl ještě větší.
Vše bylo opravdu ten den již řečeno...
Pokračování příště...

Krásné dny
Katka

10 komentářů:

  1. Katko, jsem moc ráda, že se od tebe o kartách dozvím více. Jak nenáhodně má mysl nyní se v posledních dnech obrací ke kartám a vnímám "pokyn", že bych si je měla vzít do ruky. Zřejmě mi cosi chtějí naznačit, či říct... Mám doma, díky tobě, Andělské karty.
    Ála

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Alenko, pokud to tak cítíš, tak to jednoduše udělej.
      Ať se daří dobře!
      Katka

      Vymazat
  2. Katko, krásný příběh, až mě z něj mrazí. Karty jsem si nikdy nenechala vykládat, nějak asi nechci vědět co mne čeká a trochu se bojím, že pak má člověk nějaká očekávání ... Znám ale spoustu lidí, kteří ke kartářkám chodí.
    Mne na první dobrou zaujaly ty první karty, jsou nádherné, takové pohádkové.
    Přeji prima dny. D.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Dášo, jsem toho názoru, že člověk má této možnosti-někým si nechat vyložit karty-využít ve chvílích, kdy je to OPRAVDU zapotřebí. Kdy se nachází na rozcestí, neví kudy kam (oblast práce, vztahů...) "Správný" kartář by ti neměl říct "Stane se to a to..." ale měl by nastínit možné cesty, zákoutí, možnosti. To, jakou cestou se pak ale vydáme a jak to ve finále dopadne, záleží jen a jen na nás samých. Nikdo druhý za nás rozhodnutí nemůže udělat.
      Dáší, přesně na ty karty bych tě tipovala...
      Prima dny.
      Katka

      Vymazat
  3. Karty jsou pro mě velkým lákadlem. A mám s nimi také jednu zkušenost. Nebyly to karty jako takové,ale jen výtisk karet v nějakém časopise. Byly to karty, které malovala Iva Hüttnerová. A já jako puberťačka jsem je vystříhala a jako pokusného králíka jsem si vybrala budoucího švagra. A... ,, předpověděla jsem" mu dlouhou cestu,která ale nevyjde. Prostě to bude s nějakým problémem...moc už si to nepamatuju. Ale on mi po výkladu řekl, že má jet na služebku někam na Slovensko a nakonec na tu služebku stejně nejel.
    Pak jsem chtěla si karty pořídit,ale nějak na to nikdy nedošlo.
    Přeji hezký den.Danča

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Daní, pokud nastane ta správná doba, karty se k tobě "ostanou".
      Krásné dny
      Katka

      Vymazat
  4. Je to kouzelné a je třeba nahlížet se skutečným respektem.
    Mám kamarádku, která se aktivně věnuje mnoho let tarotu a karet má doma stovky.
    Říká, že je to její svět, její radost, která občas vysílí, občas nabije a hlavně
    má svůj svět, svůj jedinečný svět.

    OdpovědětVymazat
  5. Katko, děkuji za tvůj pohled a zamyšlení o kartách, je to přesně tak jak píšeš. Někdy karty opravdu řeknou vše a není nutné se jich ptát dál, miluji svoje karty a mám k nim velikou úctu.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Aničko, tvé karty jsou v dobrých rukou :o)
      Měj se nádherně.
      Katka

      Vymazat