pondělí 2. listopadu 2020

Zlatá hodina

... je doba dvě hodiny po úsvitu a dvě hodiny před západem slunce.
Světlo je teplé, jemné a něžné. Stíny se prodlužují, barvy se krapet vytrácejí.
Vše má nádech poetiky a naprostého klidu a míru.


A právě večerní zlatá hodina je mou nejoblíbenější denní dobou, kterou si vychutnávám, 
co to jen jde a tak často, jak to jenom jde.
Abych si jí ale vychutnala co možná nejvíc, musím vždy zdolat nějaký ten kopec.
Nic není zadarmo... a o to víc pak konečný zážitek za to stojí.


Následující fotografie zaznamenávají 18 minut v životě člověčím. 
Radost ale přinesly nezměrnou.
Byl a stále je to hotový balzám...


... ať už pohledem z trávy při zemi...



... tak pohledem na nebe...


Postupem minut mění zlatá barva své odstíny a sytost.


Od světle žluté, přes tmavší až do různých odstínů oranžové až červené.


"Mám moc rád západy slunce. Pojďme se na jeden podívat...
Víš..., když je člověku smutno, má rád západy slunce..."
Antoine de Saint-Exupéry

"V každém člověku je slunce. 
Jenom je nechat plát."
Sókratés


A pak - někdy v tomto okamžiku - se člověk (lidské ego) začíná pomalu vytrácet...
Být zcela nepodstatné.


A člověk prostě a jednoduše JE...




Je to dar moci tam být,
moci to vidět, 
moci to cítit,
moci to vnímat,
odevzdat se tomu.




Pokud mě někdo chce moc potěšit, vyvede či vyveze mě někam na kopec, 
odkud je krásně vidět jak jde slunce spát. 
A pak si se mnou tento zázrak zázraků "prožije". 
Zázrak, který se nikdy neomrzí a je pokaždé zcela jedinečný a dech beroucí.
Překvapení je nádherná věc.



Užívejte si krásných - obyčejně neobyčejných - chvil!
Katka ♥

26 komentářů:

  1. Katko, vždy jsme si byla vědoma toho, že mám velký dar, že vidím. A dnes díky tobě jsem ještě raději, že mám své oči.
    Pa Jiřina z N.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jiřinko, oči jsou to nejvíc. Jsem ráda, že jsem tě potěšila.
      Papa K.

      Vymazat
  2. Katko, taky mám tyhle chvilky moc ráda. Občas se zadaří a jsem v tu dobu a Aaronem někde v lese, slunce klesá mezi stromy... To je velká nádhera!
    Měj hezké dny a dávej na sebe pozor! Helena

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Helenko, tyto chvíle jsou doslova dech beroucí, vím o čem hovoříš.
      Opatruj se
      K.

      Vymazat
  3. Katko, takové okamžiky mám moc ráda i já. Ne moc často se mi ale taková chvilka podaří zažít nebo dokonce zachytit.
    Krásně jsi to nafotila.
    Měj prima dny, Petra

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Petí, plno takových chvil na tebe čeká .o)
      Prima dny
      K.

      Vymazat
  4. Děkuji za možnost stát tam vedle tebe...😇

    OdpovědětVymazat
  5. Krásných 18 minut. Také mám ráda Zlatou hodinku a když jsem u toho na dobrém místě (k focení), ... a to je často třeba, je to teprve zázrak. A tobě se jeden přihodil, byla jsi ve správnou chvíli na správném místě. Fotky jsou nádherné.
    Katko, přeji Ti fajn dny. D.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Dáší, někdy se to prostě povede. Někdy je to dopředu naplánované, někdy se to tak nějak vyvine samo. Vždy to je dar.
      Krásné dny
      K.

      Vymazat
  6. To jsou nádherné fotky,úžasně zachycené vzácné chvilky!Marťa.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Marťo, jsem ráda, že se líbí.
      Krásné podzimní dny
      K.

      Vymazat
  7. Překrásné fotografie doplněné nádhernými texty.Západy i východy slunce mám ráda.Zrovna tak i citáty z Malého prince.
    Měj hezké dny

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jituš, užívej si jich co to jenom jde.
      Děkuji a přeji prima dny
      K.

      Vymazat
  8. Nádherné. Také mám tyhle okamžiky ráda. Východy slunce, kdy začíná nový den, i romantické západy.

    OdpovědětVymazat
  9. To je tak nádherné! Ako som tento článok čítala, úplne som to cítila. Úžasné

    OdpovědětVymazat
  10. Jít okamžiku naproti...
    Katko, krásné fotky, umocněné ZLATOU barvou našeho Slunce.
    Opatruj se.
    Ála

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Alenko, okamžiku chodím často naproti... stojí to za to!
      Krásné podzimní dny
      K.

      Vymazat