neděle 12. dubna 2020

Tři, dva, jedna, teď... (27-30) Když jde slunce spát...


Sedím na terase, pozoruji co chvíli se měnící oblohu na jihozápadě.
Vteřinu ve mně zraje nápad, v druhé již informuji rodinu, že běžím na západ slunce k rybníku.
Dnes prostě nemůže zapadnout beze mě.
Vezmu foťák, roušku, klíče a do minuty od nápadu jsem již venku.


Bože, venku to tak voní!
Bydlíme na okraji města a máme to štěstí, že rybník máme kousíček od domu.
Jsem tam coby dup.


A najednou se člověk ocitne ve zcela jiném světě.


Klid a ticho.
Přitom neskutečně čilý ruch.
Tu se potápí lyska, kačeny plují po rybníce.


Ve vzduchu se prohání ptáci, laškují, vábí se...
Dokonce se tam prohánějí i netopýři. A v tak hojném počtu!
Jen jsem stála a žasla.


Byl to koncert, tolik zvuků a radosti.
Žádní lidé to nekazili.
Já jsem byla němých, vděčným a nadšeným pozorovatelem.
Splývala jsem s prostorem, životem.



Když jsem hleděla na hladinu rybníka, která zrcadlí krásu našeho světa ještě jednou tolik 
a možná ji dokonce ještě dokáže vylepšit, tak jsem si opět vzpomněla na mého oblíbeného 


Stála jsem tam notnou chvíli.
Byla.
Čas někdy prostě nehraje roli, je nepodstatný...


V této souvislosti mi na mysl vytanul jeden rozhovor, až jsem se musela pousmát.
Nedávno jsem jedné osobě povídala, 
jak jsem na konci roku nadšeně - asi padesát minut - pozorovala  západ slunce.
"Kdybys mi to řekla, než jsem tě poznal, řekl bych: Tak dlouho?!"
"Tenkrát bych ti o tom ale určitě nepovídala."
"A dnes se spíš zeptám: Jenom?!"
Vidíte, otázka délky - času je věc zcela relativní...



Nuž, i tentokráte jsem zde strávila notnou dobu, přiznávám.
Pak jsem si ještě natrhala trnky do vázy a honem domů.




Hezké Velikonoce!
Prožijte je sami a přitom pospolu.

Krásné dny
Katka

19 komentářů:

  1. To jsou tedy nádherné fotky!!!
    Příjemné velikonoční pondělí, Katko!
    Hanka

    OdpovědětVymazat
  2. Kačenko, to je krása.
    Děkuji za ranní pohlazení ve sváteční den. Tak ať i ty další dny jsou jako obrazy od Rembrandta.♥️

    OdpovědětVymazat
  3. Nádhera, a ano, Rembrandt mne taky hned napadnul..... Přeji krásné sváteční pondělí z Jizerek. Olina

    OdpovědětVymazat
  4. Katko, tak to je nádherná podívaná. Mně rybník v okolí chybí a tak se pokochám odrazem zapadajícího sluníčka na hladině u Tebe. Je úžasné pozorovat život na rybníce, jak si kačenky krásně plují ... a kolem ticho a klid.
    Přeji pohodové velikonoční pondělí. D.

    OdpovědětVymazat
  5. Katko, nádherné fotky. Já včera jen tak ležel pod rozkvetlou švestkou... Nemusel jsem nic dělat a vychutnával jsem si to. Pavel

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Pavle, naprosto chápu a vnímám tu radost duše.
      Krásné dny.
      K.

      Vymazat
  6. Katko, ty fotky jsou opravdu skvostné! Poslední dobou mi pohled na vodu hodně chybí... děkuji!
    Měj krásné odpoledne, Helena

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Helenko, přeji, ať se brzy k nějaké vodě dostaneš.
      Prima dny
      K.

      Vymazat
  7. Katko, to jsou nádherné fotky. Plné klidu a krásy. Kochala jsem se i jen na obrázcích a v reálu to teprve musela být krása.
    Měj se pěkně

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Stání, děkuji, byla to doslova slast .o)
      Hezké dny
      K.

      Vymazat
  8. Ahoj Katko, potěšila jsem se tvými fotkami - opravdu nádherné. Měj se moc hezky. Iva

    OdpovědětVymazat
  9. Katko, to je opravdu nádhera! Tvoje oči umí najít krásu..díky za ty fotky. Inka

    OdpovědětVymazat
  10. Ten "náš" rybník 100x jinak.
    krásně jsi to zachytila, Katko.
    Krásný den

    OdpovědětVymazat