sobota 3. října 2020

Osobněji... aneb Naděje a Víra

Krom toho, že vás dnes zavedu k nám na terasu, se s vámi podělím i o jeden osobní příběh, který je s tím velmi úzce spjat. Zároveň i poodkryji, že facebookový či blogový svět či obraz někoho je pouze takovým, jaký se ho ta daná osoba rozhodne pro okolí nastavit. Nemusí být a mnohdy není obrazem reality. Píši to i proto, aby někteří nepropadali smutku či dokonce panice, proč oni "tak skvěle" nežijí, jako ti lidé z netu, proč oni "to nemají", proč oni nejsou "tak šťastní"... či cokoli jiného. Chci právě tyto lidi uklidnit.

 Každý z nás ve svých životech  ž i j e m e. Se svými vzlety i pády. Se svými radostmi i starostmi.  Nenechte se mýlit, opravdu každý z nás. I za "spokojeným" životem, či krásnými fotografiemi se někdy skrývají životní příběhy či etapy života, z kterých je velmi úzko a smutno. Partnerské problémy, probíhající rozchody či rozvody, zdravotní komplikace, starosti s dětmi, pracovní problémy či doslova zemětřesení, strach o své blízké, starosti s láskou, že není tam, kde by měla být či se objeví tam, kde by ji člověk neočekával...  

Motto mého blogu je: "Země ZA DUHOU je místo, kde můžete na chvíli zpomalit, zklidnit se, zasnít se, zasmát, potěšit oko, pohladit duši, nechat rozeznít srdce..." - jak to vaše, tak i to mé. 

Také nežiji den co den jen šťastně na obláčku a čas od času se mi nějaké strasti také nevyhýbají. Řeším si je ale povětšinou sama. Snažím se jimi neobtěžovat ani zde na blogu, ani své blízké či kamarádky. Čím méně jim věnuji pozornosti, tím rychleji se vyřeší.

Dnes udělám výjimku a vystoupím krapet ze své komfortní, osobní zóny. Chvílemi to bude vypadat, že budu mluvit o nesouvisejících věcech, ale buďte trpěliví, vše se nakonec propojí - terasa - křesílka - nemocnice - Naděje a Víra...

Již tři roky se poohlížím po vhodných křesílkách na terasu. Která by se tam hodila, a která jsem si vysnila. Která by byla pohodlná a jednoduše byla "ta pravá". To se letos podařilo. Krom toho, že splňují vše výše zmíněné, jsou pro mě spojena s nadějí a vírou. Ve velké míře.

Příběh začíná. V den s magickým datem 2. 2. 2020  jsme se ve 2 hodiny ráno ocitli se synem v nemocnici. S velkým strachem, nevěděli jsme, co bude. Nevěděli jsme, zda půjde na operaci hned, či po čase, až se akutní stav zklidní. Nakonec šel po týdnu domů s termínem operace za 8 týdnů. Těch osm týdnů bylo náročných, museli jsme hodně změnit zažité a přizpůsobit se situaci. On, já i my všichni jako rodina. Věřit, že se do operace nestane další průšvih.

V tuto dobu jsem, v době kdy byl vyhlášen nouzový stav, pro vás spustila sérii příspěvků Tři, dva, jedna, teď... - pro potěchu, povzbuzení, pro lepší náladu. Když se podívám zpět, bylo to vlastně i pro mě... Skoro každý den (či jak síly dovolily) jsem na blog dávala jeden příspěvek.  

Když se blížil termín operace, byl konec března. Situace ohledně koronaviru zavírala nemocnice, rušila plánované operace. Pět dnů před operací byla zrušena i ta synova. Víra, že i tak to dáme, že vše bude v pořádku bylo to jediné, co nám zbývalo. Důvěřovala jsem, že to tak bude. Jiná možnost nebyla.

Týdny běžely dál. Jela jsem setrvačností na autopilota. Pocit strachu jsem se snažila eliminovat, co to šlo. Strachu o syna (se speciálním režimem), strachu ohledně Covidu. Děti nechodily do školy, vzdělávaly se doma. Já jsem chodila do práce, kde to bylo náročnější než kdykoli předtím. Za nemocnici jsme nově sháněli i ochranné pomůcky, kterých byl v té době nedostatek. Snažili jsme se o nemožné..

Do nemocnice jsem nevolala. Věřila jsem, že vše je a bude tak jak má být. V květnu se ozvali z nemocnice sami s přednostním termínem operace 28. 5. 2020.

27. května nastupoval syn do nemocnice. Strávila jsem tam s ním času víc než jsem musela. Měla jsem tu potřebu. Zahráli jsme si i karty, zasmáli se, byli spolu. V té době byly totiž návštěvy zakázané, takže pokud bych odešla, už by mě za ním nepustili...

Když jsme zrovna u nemocničního stolu karbaničili - apropo syn mě obehrával - tak mi cinkla SMS, že si můžeme vyzvednout křesílka na terasu (o měsíc dříve, než avizovali! a nenáhodně právě v tento den!). Musela jsem se pousmát. Všichni a všechno se mi ten den snažili pomoct, povzbudit, dodat energii. I tato SMS mi přišla symbolická. Jako projev naděje a víry. Jako symbol, že vše dopadne dobře.

Druhý den, v den operace jsem měla volno. Ráno jsem na terase v čase snídaně chvíli poseděla na nových křesílkách. Dodávaly mi klid. Kde byly v té chvíli mé myšlenky je všem jasné... 

A teď to nejdůležitější. Operace proběhla úspěšně, rekonvalescence byla bezproblémová. Díky, díky, díky za to!

Sdělení, které z výše napsaného vyplývá, je jednoduché: Važme si toho co máme, s pokorou, láskou a vděčností. Není to samozřejmostí.

Vše nemusí být takové, jaké se na první pohled jeví.

Podávejme pomocnou ruku tam, kde je toho třeba. S vědomím toho, že je to někdy třeba i tam, kde se to na první pohled nezdá. Buďme empatičtí.

Buďme pozitivní a věřme v dobré konce.

"Na konci vždy vše dobře dopadne. A jestli to dobře nedopadlo, tak to potom ještě není konec."

John Lennon


Je to s podivem. Terasa je v tomto období nejkouzelnější z celého roku. Nejvíc září, nejvíc jásá a nabíjí. Stává se pozvolna džunglí. Růžovo-fialovo-bílá tařicovka přímořská je právě teď v největším květu a vůni. 
Je to radost být na terase a já jsem tam moc ráda.


Dnes jsem se na slunci nabíjela a prohřívala jako kočka. Když jsem se podívala na balkonové dveře a zaostřila ne do bytu, ale přímo na sklo samotné, s úžasem jsem uviděla tu samou krásu terasy ještě jednou - zrcadlící se v balkonových dveřích... stačí jen změnit úhel pohledu a člověk vidí nevídané...




Žijte si své životy poklidně a šťastně. S vědomím toho, že k nim patří jak radosti tak starosti. Zažíváme je všichni. Jak na ně ale zareagujeme, závisí již na každém z nás...

Krásnou neděli přeji

Katka ♥

28 komentářů:

  1. Je to tak, jak píšeš. Nikdo nemá život jenom procházení se růžovým sadem. Přijdou i těžkosti a je potom na člověku, jak se k tomu postaví.
    Terasu máš úžasnou a nová křesílka jsou krásným doladěním Tobě milého místa.
    Klidnou neděli, Katko!
    Hanka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Haní, ano, je to tak. Oboje k životu patří.
      Děkuji a přeji prima týden
      K.

      Vymazat
  2. Katko, díky za článek, v kterém jsi odhalila i kousek to reálného Katčino světa. Ano, je to pravda.... máme leckdy sklony věřit tomu pozlátkovému a vystylovanému světu na sociálních sítích a webech. A sebe politovat: "proč já ne".... A je to škoda..Ubíráme si tím energii na vnímání našich vlastních krásných chvil.
    Synovi i celé tvé rodině přeji zdraví. A i kousek štěstí. To je potřeba v každé době 💛
    Měj prima dny, Petra

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Přesně tak, Petí. Mnozí se zbytečně litují, že "to" nemají, "proč oni ne"... V tom bludu žijí třeba hodně dlouho. Okrádají sami sebe o vlastní krásy, zážitky, čas. Je to ale zbytečné.
      Děkujeme, hodně zdravíčka, štěstíčka a lásky posílám velkou měrou i k Tobě.
      Prima dny
      K.

      Vymazat
    2. Jsem ráda, že se terasa líbí ♥
      K.

      Vymazat
  3. Kačenko milá, děkuji za úžasné čtení v nedělním ránu. Být s tebou ve tvé oáze, poslouchat tvoje myšlenky je dokonalým pohlazením.
    Vsechno bych podepsala, vždyť víš...
    Důležitá je víra... v to, že věci se dějí přesně tak jak mají a hlavně v dobré konce.
    Buďte všichni zdraví, ať jsou vaše dny co nejvíc šťastné. Myslím na tebe.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Haní, vím...
      Víra... v to, že se věci dějí tak jak mají... dnes, v tuto chvíli je extra důležitá. Mysli na ty dobré konce, i když se něco třeba prodlouží... je to, jak to je...
      Myslím na Tebe, bude to v pořádku.
      K.

      Vymazat
  4. Parádní oaza balkonová...Hezkou neděli..ila

    OdpovědětVymazat
  5. Je to tak, jak píšeš, vzlety i pády, jen nikdo neví, co přijde příště.
    Terasu jsi vybudovala jako velmi příjemné místo. Jiřina z N.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jiřinko, přeji všem převahu vzletů.
      Krásné podzimní dny
      K.

      Vymazat
  6. Katka príjemný článok. Myslím si,že posledné obdobie sme mali väčšina z nás rovnaké, len s inými problémami. Boli aj radosti aj starosti. A vy ste sa s tými vašimi vysporiadali tak po svojom pri tvorení krásnej terasky. Tak užívajte v zdraví všetci tú nádheru.
    Pekný večer prajem Lenka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Lení, děkuji za zastavení a řádky.
      Hodně zdravíčka a pohody
      K.

      Vymazat
  7. Kačí, to sis tedy sáhla na dno... Strach o dítě, to je jeden z nejhorších strachů. Jsem moc ráda, že máš syna v pořádku.
    Terasu máš kouzelnou, dokonalé místo na nabrání sil.
    Měj se moc hezky, Helena

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Helenko, souhlasím. Za sebe mohu říct, že ten nejhorší.
      Jsem ráda, že se teráska líbí. Vůni zprostředkovat nedokáži, ale je omamná.
      Prima podzimní dny
      K.

      Vymazat
  8. Katko, krásný příběh s krásným koncem. Moc hezky jsi vše napsala a věřím, že to zmiňované období nebylo vůbec jednoduché. Ale vše dobře dopadlo a teď už snad bude líp. Přeji to nejen Tobě, ale i synovi.
    Držte se. D.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Dáší, přesně tak. Slunce také nesvítí každým dnem, celý den. A tak je to se vším. Důležité je, že to dobře dopadlo. Lekci nám to dalo slušnou.
      Prima dny
      K.

      Vymazat
  9. Hezky napsané. Nakonec vše dobře dopadlo. Jen škoda,našeho zdravotnictví. Operace za 8týdnů ve stavu, podle vašeho psaní kritickém!!! Mazec!!! Díky bohu, že u vás vše dobře dopadlo!!!! Někdy je strašně těžké se k problémům postavit pozitivně,kor když chybí ta pomocná ruka a podpora ostatních, tím myslím jen třeba táhnutí za jeden provaz místo házení klacků pod nohy.
    Každopdáně vaší terasu obdivuji,je prostě překrásná a křesílka tomu dodaly ještě větší kouzlo útulnosti.
    Přeji krásné podzimní dny.
    Danča

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Dančo, dalo nám to mnohé. Jako rodina jsme se zase semkli o kousek víc. Byla to velká lekce. Pro všechny zúčastněné. Jsem ráda, že je vše úspěšně za námi.
      Že se teráska líbí, mě moc těší.
      Krásné podzimní dny
      K.

      Vymazat
  10. Katko, už mne nenapadá nic, co už by tu nezaznělo. Tak aspoň hodně štěstí a krásné dny tobě i rodině

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Stání, děkujeme. Stejné přání letí i ode mě k Tobě.
      Prima dny
      K.

      Vymazat
  11. Strach mámy o své dítě je nepopsatelný a kdo ho prožil ví...Jsem moc ráda Katko, že se vše v dobré obrátilo. Moc přeji, aby to dobré bylo trvalé a syn byl opět v pohodě, užíval si radostných dnů.
    Tvá oáza nemá chybu, tam bych se do křesílka stulila s knížkou nebo svým pletením a nevěděla o světě!!
    Ála

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Alenko, děkujeme za přání. Přesně k tomu je má terasa stvořena .o)
      Prima dny
      K.

      Vymazat
  12. Milá Kači četla jsem tvá písmenka bez dechu.. a tu ránu na konci co mi spadl kámen ze srdce jsi musela slyšet i ty. Uff.. jsem tak šťastná,že jste vše zvládli. Držím pěstičky, ať vše zlé vás obchází obloukem. Opatrujte se v té vaší kouzelné oáze.Z💙

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Zdení, slyšela. Pár jich popadalo i před tebou .o)
      Měj se krásně
      K.

      Vymazat
  13. Četl jsem naplno až do konce. Dík, úžasně napsaný. Pavel

    OdpovědětVymazat