pondělí 4. května 2020

Miluju pomněnky!

Dnešní den slaví svátek Květo-slav
Dá se tedy říci, že dnes slaví svátek i všechny květy a květiny.
Já svátek slavím s nimi. 
Jak jinak než květinami a vycházkou, 
při které se až dech tajil nad tou blankytně modrou krásou.


Nemusela jsem chodit nikam daleko, stačil mi k tomu náš nemocniční areál.
Projít pár míst, kde se srdce tetelilo. 
Dokonce jsem i sešla z cesty a zašla tam, kam člověk běžně nechodí.
Stálo to rozhodně ale za to.


Nenáhodně. Zítra to budou přesně tři roky, kdy jsem šla do nemocnice a dozvěděla jsem se, 
že mě na volné místo berou. 
Jakou já měla tehdy radost. A s odstupem času vím, že jsem získala i mnohem víc než "jen" zaměstnání.
Víc... v podobě práce stvořené přímo pro mě, v podobě spolupracovníků, v podobě areálu-zahrady.
Vím, není vše jen růžové... ale přesto mám to tam ráda. 


První moje vzpomínka na tento areál je, když jsem šla na úvodní pohovor.
Když jsem vešla do areálu, přestal zrovna jeden z májových deštíků, vysvitlo slunce a ozářilo vše.
Že by znamení?!
Vzduch voněl jarními květy a deštěm.
Slunce se teple opíralo do borovic a neskutečně krásně to tam vonělo - 
jak v borovicových hájích u moře.


... a všude vůkol kvetly blankytně modré pomněnky.
Na to prostě nejde zapomenout...




Blankytně modré pomněnky jsou tradiční. 
Někde jsou k vidění narůžovělé
ale zde jsem poprvé viděla dokonce bílé pomněnky. Celé trsy.





Bylo to doslova jako v pohádce.
Všude koberce pomněnek.

  

Krásné květinové dny
Katka

PS: Zrovna teď slyším z terasy ten nejlíbeznější zvuk - zvuk deště.
Leje tam jak z konve. Příroda jásá.

16 komentářů:

  1. Pomněnka je květinka něžná, která světa bludy nezná. A když všechno kolem zvadne, volá- nezapomeň na mne. :-)
    Připomněla jsi mi svým hezkým příspěvkem veršíky, které jsme si psávali do památníků.
    Měj se hezky, Katko!
    Hanka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jé, Haní, ta je hezká. Ano, ta je památníčková. Díky za připomenutí.
      Prima dny
      K.

      Vymazat
  2. Katko, taky mám pomněnky ráda, ale u nás na chalupě po nich zatím není ani památky. Včera večer u nás pršelo taky - není divu, nejsme od sebe momentálně nějak extra daleko (jsem na chalupě), ale bylo by potřeba víc. U nás teď i hodně fouká, takže vláhu z půdy bere i vítr...
    Měj se pomněnkově :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak to sis, Stání, taky trošku pročistila na čerstvém povětří hlavu.
      Měj se krásně.
      K.

      Vymazat
  3. Pomněnky mě nikdy moc nezaujaly, ale na Vašich fotkách jsou krasne! A ta slova k tomu... váš blog je proste radost číst. :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Sabi, jsem ráda, že se líbí ♥ To je jeden z důvodů, proč jsem zde v tomto virtuálním světě...
      Krásné dny
      K.

      Vymazat
  4. Katko, to je neuvěřitelná nádhera. Tolik pomněnek pohromadě jsem v životě neviděla, vždy jen pár a to v záhonech. Ale krásně se fotí. Tvé fotky nemají chybu, užívám si je už po několikáté.
    Máš parádní práci v úžasném prostředí a to se málokomu poštěstí. Tak ať se i nadále stále daří. D.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Dáší, každý rok mívám pomněnky v truhlících na terase. Zbožňuji jejich něžné kvítky a blankytně modrou barvu. Letos kvůli Covidu se mi nepodařilo sehnat ani jednu a tak jsem byla malinko smutná. A když si člověk moc přeje a opravdu přeje, tak mu Vesmír jednoduše podá "pomocnou ruku", pomůže mu uskutečnit to, co by rád... a to se stalo přesně v tomto případě. Tolik pomněnek jsem také ještě nikdy neviděla.
      Děkuji
      K.

      Vymazat
  5. Katko, to je nádhera! A ty ji umíš vnímat. Jsi tam, kde máš být!
    Měj hezké dny, Helena

    OdpovědětVymazat
  6. Odpovědi
    1. Janí, právě proto má první čestné místo .o)
      Prima dny
      K.

      Vymazat
  7. Katko, pěkné vyznání a krásné fotografie. Pomněnky měla nejraději moje mamka.
    A v tomto areálu jich je požehnaně, jak koukám.
    Jiřina z N.

    OdpovědětVymazat
  8. A já bych tam dala cedulku : "Tady je Katčino "...
    Kdykoliv vidím tyhle blankytně něžné krásky, jsi tam i ty... Krása, pomněnkové moře jsem díky tobě viděla poprvé i já. Opatruj se a ať je ti tohle vysněné místo dál hlavně oázou...

    OdpovědětVymazat