neděle 2. října 2016

Poetika "babího" rána...

Ráno jsem si sice udělala snídani a uvařila mátový čaj...
... ale počasí mě strhlo k nesnídání. 
Vzala jsem foťák, kolo a jela vstříc nádhernému, rosou a sluncem zalitému ránu.

Kapičky vody, třpytící se kuličky rosy na fialových kvítkách a jarně zelených lístcích, byly fascinující




Slunce bylo ještě nízko, jemný opar mlhy se vznášel všude okolo, vzduch voněl tak, jak tomu v tomto období bývá, břízky a tráva zbarvena do podzimních tónů a já se jednoduše vznášela. Duše zpívala.


Kapičky rosy v sluncem zalité trávě byly odzbrojující.


Hra světla a stínu...


Pavučinky k tomuto období patří stejně jako teplé dny a chladnější noci.


Ta pravidelnost, úhlednost a um pavoučků
mě vždy znovu a znovu udivuje.




Listy keřů a stromů se již zbarvují a dodávají přírodě tu pravou podzimní atmosféru.






Léto sice končí, ale Babočka Paví Oko naznačoval, že se jen tak lehce přece jenom nevzdá :o)
Když jsem fotila tohohle krasavce, sedl si mi na loket Babočka Admirál.
Skoro jsem nedýchala, abych ho nevyplašila. 
Strnule jsem stála s nataženýma rukama a s foťákem před sebou, což nebyla zrovna příjemná poloha. Admirála jsem z blízka pozorovala. On mě nejen pozoroval, ale i ochutnával.
Byl překrááásný, jemný, elegantní, něžný, chlupatý, prostě nezapomenutelný. 
Vydrželi jsme si koukat z očí do očí dlouho. 
Pak zamával křídly, jako by na pozdrav, a letěl na další květinku...


Jsou rána, která se nezapomínají. 
A toto k nim beze sporu patří.
Studený mátový čaj chutnal božsky.


Krásný vstup do nového týdne
Katka ♥

6 komentářů:

  1. Nádherné fotky Katko, podzimní barvy pozoruji hodně posledních několik dní, začíná se to pěkně vybarvovat, ještě na sv. Václava, jsem si říkal, že příroda letos s barvičkami nespěchá, a najednou je vše jinak, aspoň u nás. Pěkné pondělí, Pavel

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Pavle, máš pravdu, začíná se příroda překrásně zbarvovat. Je to pohlazení. I v tomto dnešním nečase.
      Katka

      Vymazat
  2. Pohádkové podzimní ráno bylo.Dnes už je tady vše jinak,slunce pryč,jen mraky,zima a kapky...Tak děkuji moc za krásné fotky,co ten sluncem zalitý podzim připomene ;-).H.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Hani, každý den není posvícení. Proto fotím tuto krásu, abych si rozsvítila den i za nečasu, který panuje venku teď.
      Krásný den
      Katka ♥

      Vymazat