pátek 3. června 2016

Autovýlet Vysočinou 2 - čarovné bejlí...

Příroda, její květy, barvy, vůně, rozmanitost,
mě nikdy nepřestane fascinovat.
 
 
KOPRETINA
Jednoduchý květ, přitom tak krásný.
Bílá, žlutá, zelená, kapky rosy a zázrak je na světě.
 

Ve starém Řecku byla KOPRETINA zasvěcena bohyni Afroditě,
v křesťanství Panně Marii, jejíž slzy symbolizuje.
Od pradávna je používána jako orákulum lásky.
Lístky květu se jeden po druhém odtrhávají, aby byla zodpovězena věčná otázka:
"Má mě rád, nemá mě rád..."
Kytice kopretin přináší do domu harmonii, jas a radost.
 

Trocha té krásy musela jednoduše se mnou domů.
To dá rozum.
Kdo ví, kdo zná, pochopí.
 
 
* KVĚTOMLUVA *
Josef Brukner
 
Jestli kytky slyšet chcete,
dobře oči otevřete,
kytky totiž mluví s námi
barvami a barvičkami.
A tak od bílého rána
jejich řeč je malovaná:
Modrou pomněnky nám poví,
jak je v nebi skřivánkovi,
červenou nám řekne mák,
že i červánek je mrak,
kosatec zas břesknou žlutí,
jak stát vartu bez pohnutí,
kopretina žlutobílá,
jak se volá na motýla.
Inu takhle: Motýlečku,
proč máš na svých křídlech tečku?
Moje tečka, drahá paní,
to je konec povídání.
 
 
 
Chrpu jsem roky vídávala jen z auta, po málu, v místech, kde se nedalo zastavit.
Světe div se,
tentokráte jsem byla na výsost odměněna.
Kochala jsem se dlouze.
 
 
Slovy květomluvy k nám CHRPA promlouvá:
Jsem šťastná, jsem s tebou šťastná...

 
Tip: vezměte si skleněnou misku, na dno dejte pár kamínků, nalejte do poloviny výšky vodu.
Na hladinu položte pár kvítek kopretin či jiných květů.
A krásu s kouskem přírody máte hned doma.
 
 
Krásný barevný den
Katka ♥
 

4 komentáře:

  1. Katko, je to nádhera ... kopretiny, my jim říkáme husary, máme zrovna tady ve váze... rostou nám na zahradě .. a chrpy mám taky ráda, i když je moc nevidím ... na té louce jsou úžasný ... na tu kytici je radost se dívat ..
    Měj se krásně. Jarka

    OdpovědětVymazat
  2. Milá Katko,na váš blog chodím pro pohlazení v tom rychlém světě.Opět jste mě nezklamala,zase krásný článek,dokonalé kytky,tak jak jen ta luční krása dokáže být...Miluju kytky co nejdou koupit v květinářství ;-) Děkuju H.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Milá Hanko, moc děkuji za milé řádky. Příroda je od jara do podzimu mým obrovským, pestrým a doslova dech beroucím květinářstvím - plný vůní, barev, tvarů - prostě KRÁS :O)
      Krásné dny Katka

      Vymazat