čtvrtek 11. října 2018

Knižní veletrh v Havlíčkově Brodě 2018

Každoročně si ho nenecháme ujít (2015, 2016, 2017).
Pro mě je malým-velkým svátkem
Rodina to bere již jako samozřejmost a vždy v sobotu společně vyrážíme.


Vím, že to tak každý nemá, ale pro mě je kniha pokladem. 
Proto tento den doslova zářím
Prohlížím knihy, listuji jimi, voním k nim, čtu si o čem jsou, čtu si v nich i pasáže, dovídám se různé informace o autorech, prohlížím si ilustrace...
Čas se zpomalí, nehraje roli.


Nikdy nemám dopředu dáno, jakou knihu bych chtěla koupit. 
Vždy se to tak nějak samo děje a objevíme přesně "to pravé". 
Každoročně.


Jednu knihu si Zuzanka nechala i podepsat :o)


A já jsem konečně objevila knihu, o které již dlouho sním a která byla všude již nějakou dobu vykoupená:
Pavel Čech - O zahradě.
Jeho ilustrace jsem si již před pár lety zamilovala. 
Jsou plné života, světla, tajemna, fantazie, krásy, poetiky, něhy... 
Mají hloubku.
Je to hotové pohlazení po duši. Jak pro děti, tak pro dospělé.
Jeho ilustrace nejsou "jen ilustracemi". Když na ně člověk kouká, jako by se před ním namalovaný svět na papíře otevíral a člověk vstupoval dovnitř. Byl jeho součástí. Kresby jako by ožívaly.
Zvláštní a současně překrásný pocit, kterému člověk s fantazií nadšeně a zcela propadne a užívá si ho naplno. 
Někdo by právem řekl, že je Pavel Čech Ilustrátorem s velkým I.
Já bych s tím úplně nesouhlasila a poopravila to. Je skvělým ILUSTRÁTOREM.


... a měla jsem navíc štěstí, že Pavel Čech byl zrovna i na veletrhu.
Knihu jsem si tedy nechala podepsat. 
A to by nebyl on - malíř - aby k věnování i něco nenamaloval.
Už když jsem viděla, co mu postupně vzniká pod perem, tak jsem se musela uculovat...
Skoro by člověk řekl, že mě zná :o) 
Vesmír a naladění opět zapracovalo.


Nuž, co udělá lampářce největší radost světa? 
:o)


Pár pokladů jsme si přivezli samozřejmě i domů...


Krásné dny s knihou i bez
Katka

8 komentářů:

  1. Úžasné poklady.
    Hezký den. J.

    OdpovědětVymazat
  2. Tak tam si to taky užila. Nové knížky vždy tzv. očuchávám. Vyrostla jsem v domě, který byl součástí tiskárny, takže já vždy říkala - miluji vůni tiskařské černě :-) Nakoupili jste fakt prima!
    Hezký den!
    Hanka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Hanko, tak v tomto ti velmi, velmi rozumím, chápu, mám to stejně. Vůně nové knihy se prostě jedinečná.
      Měj se prima
      Katka

      Vymazat
  3. Obdivuji to káčko ve věnování od pana Čecha. :-) Jeho ilustrace neznám, ale podle tvého popisu by se mi určitě líbily. Takovéhle neškodné tajemno - o kterém se mi snad nebudou zdát zlé sny :-) - mám moc ráda.
    Veletrh musel být moc fajn.
    Přeji krásné dny, pa.

    OdpovědětVymazat
  4. ta knížka "O zahradě" bude určitě úžasná - už podle té ilustrace na obálce.
    Hezký den

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Stání, ano, je úžasná. Hned večer toho dne jsem si uvařila kávu, rozsvítila lampičku u postele a hltala stránku po stránce. Jako malá. Ale kdo říká, že sny a fantazie patří jen dětem?! Vím někteří dospělí z toho vyrostou, stanou se "rozumnými dospěláky", kteří na takové "blbosti" nemají čas. Díkybohu, to není můj případ a jsem za to nesmírně vděčná. Cestu do říše snů, přání, fantazie a snění mám stále otevřenou...
      Prima dny
      Katka

      Vymazat