čtvrtek 4. října 2018

Je libo kávu?

Jsem milovníkem dobré kávy.
Nejraději si vychutnávám cappuccino, ale nepohrdnu jakýmkoli druhem.
U některých - třeba silného espressa - se vždy pousměji a říkám si: "Co tě nezabije, to tě posílí!"


Kávu miluji nejen kvůli chuti či přípravě, ale i díky kouzelnému rituálu, který je s ní vždy spojen.
Rituál, kdy si člověk udělá pauzu, alespoň na chvíli vypne. 
Někdy je to chvilka, kdy je člověk jen sám se sebou, v tichu a míru.
Někdy si ji vychutnává s partnerem, kamarádkou... vždy je to ale spojeno s milou atmosférou.


Jak víte, snažím se vychutnávat život naplno, všemi smysly.
A proto, kdykoli piji kávu, nikdy k ní nezapomenu nejdříve přivonět a pod její vůní, která se mi zarývá do každé buňky v těle, celá roztávám.


A pak přijde na řadu doušek a taji dál.
Když míchám lžičkou bílé obláčky mléčné pěny, naslouchám jejímu jemnému šumění.
Nejednou právě v tuto chvíli spontánně s úsměvem na rtu řeknu: 
"Miluju kávu!"
Ano, jsem požitkář.


Manžel to také dobře ví. A tak když na internetu uviděl tento papírový plakát, 
tak mi ho - jen tak - objednal.
Je na něm názorně vidět, jaké jsou možné druhy káv a co do nich poměrově patří.
Plakát jsem si zalaminovala a nalepila na prosklená kuchyňské dvířka, přímo nad kávovarem
 - tam kde samotná káva vzniká, kde začíná rituál...

 

Pokud jste dostali chuť na kávu, nedivím se.
Šup a vařit!
Krásné dny
Katka

14 komentářů:

  1. Jak často doma říkám od doby, kdy jsem si natrhla peněženku a zakoupila domů řádný kávovar s mlýnkem, po kterém jsem dlouho toužila, stala jsem se závislou - na kávě. Testuji různé značky kávy, miluji 100% Arabiku. Ta vůně, jemná pěna a lahodná chuť - to je můj rituál. A ještě si pro každou várku vybírám různé hrníčky, kterých mám doma takovou zásobu :o)). No vždyť říkám - závislák.
    A plakát je úžasný Katko.
    Ála

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Alenko, chápu, rozumím, máme to stejně. I včetně těch hrníčků :o) Kávových "rituálních" mám kolem devíti, deseti. Porcelánové s podšálkem většinou. A na každou kávu si vždy říkám, na jaký mám zrovna teď "chuť" :o)
      Měj se prima
      Katka

      Vymazat
  2. Na kávu bys dostala i mě. Miluji espresso, které doplňuji mlékem. Dvě, tři denně si dám :)
    Katko, měj se prima, Petra
    PS: moc hezký plakát, manžel je všímavý :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Petí, já to tušila :o) Malé radosti a svět je krásnější.
      Ano, manžel je všímavý a pozorný ♥
      Prima dny
      Katka

      Vymazat
  3. Plakát je hezký. Já, neználek, se ráda podívám, jaké jsou vlastně druhy kávy. Obvykle ji nepiju. Sem tam si dám latté, ale vychutnám si spíš černý čaj.
    Krásné dny přeji, pa.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Je celkem jedno, čím si člověk dělá den hezčím. Šálek čaje či káva, to je jedno.
      Měj si krásně
      Katka

      Vymazat
  4. Neznám doma nic lepšího, než vůní čerstvě pomleté kávy. A když si můžeš dát voňavou kávu a chvilku nemusíš nic...je to lahoda...
    Měj se Kačenko moc fajn, s kávou i bez a poklona dárci za skvělý dárek 😉

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Haní, přesně tak, lahoda. A kávy v kavárnách, to je taky věc, že?! :o) Chutnají také výtečně.
      Měj se bájo.
      Katka

      Vymazat
  5. Plakát je zajímavý, ale chuť na kafe jsem nedostala ;-). Jsem totální nekafař :-D. Zato čaje vypiju spoustu.
    Hezký den

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ajajaj, nekafařka! To ale vůbec nevadí. S čajem to funguje naprosto stejně :o)
      Stání, měj se prima.
      Katka

      Vymazat
  6. Ach, káva! Ten lahodný mok, který si nyní v podobě velkého espressa dopřávám už pouze a výhradně v kavárně. Takže střídmě, o to větší je to pro mě svátek, o to více si ji vychutnám.
    Henrieta

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Henrietko, jak píšeš. Není zapotřebí často, ale když, tak to stojí za to :o) Kavárnám zdar!
      Prima dny
      Katka

      Vymazat
  7. Tento komentář byl odstraněn autorem.

    OdpovědětVymazat
  8. Já tedy kávu velice miluji a nedám na ni rozhodně dopustit. Velice mne mrzí ta situace, kterou zde právě máme a prožíváme, protože já jsem měla nastavený takový menší rituál a to takový, že jsem vždy před prací si vzala s sebou například noviny nebo jsem si projížděla nějaké zpravodajské weby a k tomu ve své oblíbené kavárně pila kávu. Doufám, že už se brzy navrátíme k normálu :-(

    OdpovědětVymazat