pátek 14. září 2018

Radostné dovolení si dovolené

V úterý jsem si vzala dovolenou.
Dovolenou dopředu plánovanou, na kterou jsem se moc těšila... obě jsme se moc těšily.
Jeden volný den, výlet do Brna a setkání se spřízněnou duší - 
Jeden celý volný den naplněný setkáním a tím, co člověk chtěl.
Člověk nikam nespěchal, nic nemusel... jen byl.


Počasí objednáno, vyšlo na jedničku. Stejně jako celý den.
Den jsme začaly neplánovaně, s velmi silným prožitkem. Procházely jsme okolo Loretánské kaple, která byla výjimečně, jako na objednávku nás dvou, otevřena.


 Nově zrestaurovaný prostor byl přenádherný.
Kaple byla propojena i s Kostelem svatého Jana Křtitele a svatého Jana Evangelisty...
Děkujeme za možnost to vidět a vnímat... za tu "náhodu"...


Hned ráno, po návštěvě kaple a kostela, jsme zašly na úžasnou snídani do bezva knihovní kavárny - kavárny Mahen. 
Knihy, to je naše, volba byla tedy jasná.
Vřele doporučuji.


Kromě povídání, smání a zase povídání jsme si vyšláply i na hrad Špilberk.
Kousíček od centra a přitom tam byl naprostý klid, ticho a pohoda. Téměř bez lidí.
Chvílemi jsem si připadala jak na kolonádě v lázeňském městě...
Zrovna, když jsme byly u altánku, začalo jemně kapat. 
Ačkoli ten den nemělo vůbec pršet. 
Díky tomu jsme si na chvíli sedly na zelenou lavičku v altánku. 


Zpomalily, probraly kdeco a kochaly se výhledem na Brno. 
Pravda, proběhla i čokoládová pauza, ale situace a okolnosti si o to samy řekly.



Pro toho, kdo se chce dívat a vidět, 
tak může být co chvíli upoután něčím krásným, něčím, co ho chytne za srdce.






Dveře seskládané do hvězdy svítily z dálky. 
Že jsme zašly až k nim bylo samozřejmostí.




Kousek nad Zelným trhem, když člověk vystoupá pár schodů, 
tak se ocitne o pár století zpátky.
Doslova.


Po schodech vystoupáte na Petrov - ke Katedrále svatého Petra a Pavla.
Ačkoli jsem dva roky v Brně kdysi studovala, sem mě kroky nikdy nezavedly. 



Do místa, do stavby, do katedrály jsem se okamžitě zamilovala.
První myšlenky a asociace vedly ke Katedrále svatého Víta v Praze 
a k Bazilice svatého Prokopa v Třebíči


Stavby, které si jsou velmi, velmi podobné.
Klenoty, umělecké skvosty.


Božínku, jak jsem zde ještě nemohla být?!
Doba, člověk musí někdy prostě dozrát...
Přenádherné.


Zvenku i zevnitř.



Navštívily jsme i Starou radnici s brněnským drakem
Přemlouvala jsem ho, aby šel za mnou dolů, ale visel dál u stropu.


Na čelní fasádě radnice se jedna ze špiček věžiček ohýbá. 
Nevím, jestli to bylo tím, že na ní seděl holub, který je i na fotce zvěčněn. 
Či to bylo červeným burčákem, který jsme si koupily na Zelném trhu a koštovaly... 
Či v tom byly čáry a kouzla toho dne.


Haní, děkuji za překrásný den od začátku do konce.
Bylo skvěle.
Díky za naše přátelství, naladění, souznění... a mnohem víc.
Však víš jak to máme...


Pokud již nějakou - kratší či delší - dobu plánujete něco navštívit či někoho navštívit, 
tak již neplánujte.
Prostě to udělejte! Rozzáří to jak vás, tak tu osobu či místo. 
A pokud pospojujete dokonce vše dohromady, je to nádhera.

"Bůh se nejvíc zasměje, když člověk plánuje."

Krásný den všem 
Katka

14 komentářů:

  1. Kačenko milá, líp bych to nenapsala...já věděla, že to uděláš i za mě, jako bych to vyprávěla já.
    Všechno, ty pocity,ty obrázky, byl to den za odměnu, víc než dovolená...
    Je to zázrak, když se dvě životní cesty protnou, když v tom obrovském světě najdeš víc než spřízněnou duši...
    Děkuji za vše ze ❤️

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. ♥ ♥ ♥
      Vždyť to říkám pořád, že se zázraky dějí! Jen jim pootevřít dvířka...
      Byl to překrásný den. Se máme, že se máme! K.

      Vymazat
  2. Měly jste obě krásný den, který vás obohatil.
    Mne obohatily Tvoje krásné fotografie. Brnem jsem vždy projížděla a projíždím a mám ho v sobě zafixované jen tak nějak.
    A teď žasnu jaké skvosty se tam nacházejí. Takže díky!
    Hezké dny!
    Hanka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Haní, děkuji. Také jsem měla Brno "zaškatulkované" do škatulky "nic moc". Ale mile ráda jsem z něj tuto nálepku sundala, oprášila ho a teď ho vnímám již zcela jinak. Mají tam (stejně jako vlastně všude) plno krás a pokladů.
      Měj se krásně
      Katka

      Vymazat
  3. Katko, vy jste se měly nádherně. A vidět tolik krás v Brně, to je (byť zprostředkovaně) pro potěchu mé duše. Rozhodla jsem se navštívit kamarádku a jejího muže, a bohužel nestalo se. Ze dne na den musel na těžkou operaci a rekonvalescence bude trvat hodně dlouho. Já mám přísloví: "Člověk míní, pánbůh mění". A tak těším ty své dvě dušičky alespoň dopisy. Zdraví Iwka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Milá Iwko, nevyjde to teď, vyjde to příště, za lepších okolností. Někdy se věci holt semelou... Držím pěsti, ať se u manžela kamarádky vše vyvíjí tím správným směrem!
      A co záložní, alternativní plán návštěvy? Někdo jiný? :o)
      Kupu pozdravů
      Katka

      Vymazat
  4. Takhle krásné Brno vůbec neznám a z tvých nádherných fotek na mne dýchla pohoda. Hned bych se na ta místa rozjela... Je báječné, že jste své cesty propojily Katko a Hani, moc vám to oběma přeji.
    Ála

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Alenko, v tom spatřuji tu krásu. Člověk stále, dnes a denně objevuje něco nádherného, často nečekaného.
      Moc, Alenko, děkujeme - jako všem tady v komentářích - za přejícnost...
      Krásné dny
      Katka

      Vymazat
  5. Katko,
    Vy jste se měly spolu báječně- a já se kochám tvými krásnými fotografiemi.
    byl to určitě moc hezký den, propojený se vším všudy!!
    Měj se moc hezky Jarka

    OdpovědětVymazat
  6. Krásný výlet jste si udělaly. A to, že jste se našly, to je ještě lepší...
    Mějte se krásně - obě...

    OdpovědětVymazat
  7. Děvčata, jak je vidět, tohle byl váš den. Jaké si to uděláš, takové to máš. A vy obě jste daly průchod potřebě společného setkání a užily jste si to. Fotky jsou jako vždy velmi krásné, Katko.
    Henrieta

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Henrietko, máš naprostou pravdu. Byla to parádní jízda.
      Děkujeme
      Katka

      Vymazat