úterý 18. září 2018

Prodloužení si léta...

Krásné, stále teplé počasí jasně ukazuje, že se léto ještě nechce vzdát.
Naopak. Zapršelo a příroda viditelně obživla, vzpamatovala se.
Vše se zase zelená a září.


A já jsem na tom stejně.
S tím zezelenáním to nemáme společné, to dá rozum, ale tím zářením rozhodně ano :o)
Léta se mi také ještě nechce vzdávat.
A prodlužuji si ho, co to jde...
Společnost mi dělá symbol léta - meloun.


Již roky si ho vždycky vypeckujeme, nakrájíme na kostičky a pojídáme. 
Ve velkém množství.
Před mnohými lety jsem ho takto jedla na návštěvě u známých a oni tyto kostičky zalili navíc rumem.
Bylo to dobré, ale já jsem si udělala variantu, která mně chutná ještě o stupeň víc. 
Vychlazené kostičky melounu zaleju griotkou (množství griotky dle libosti :o)). 
Promíchám a zobu tak dlouho, dokud nemám mističku prázdnou.


To, co vidíte na fotce, NENÍ samozřejmě meloun zalitý griotkou :o) 
Tak moc mi libo není :o)
Dnes přišla na řadu - když máme ještě to léto, to dá rozum - sangrie.
Další báječná kombinace.


Proč si neudělat radost a chvíli pauzu, když se to jednoduše nabízí??!


Užívejte si stále ještě letních překrásných dnů - dle libosti
Katka

10 komentářů:

  1. No prosím, já sice také krájím vypeckovaný meloun na kostičky, ale vůbec by mne nenapadlo ho něčím "zalít", rum by to nebyl, ten nemám v oblibě, ale tu griotku či sangrii bych v malém množství pro osvěžení, snesla. Vyzkouším.
    Katko, ať nám dny slunce prosvítí ještě co nejdéle, již tolik nepálí, tak je to velmi příjemné.
    Ála

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Alenko, rozhodně neprohloupíš :o) A dávkování podle chuti :o)))
      Katka

      Vymazat
  2. Tak jsem na tom stejně jako Alenka. Meloun krájím, ale že bych ho,,zalévala" to mne tedy nenapadlo. Zkusím.
    Dny jsou opravdu stále letní. Jen u nás se to moc nezelená, protože tady pršelo zatím opravdu málo. Stále je vše vyprahlé.
    Hezký den!
    Hanka

    OdpovědětVymazat
  3. Katko, meloun máme taky rádi a něčím vylepšený, to musí být dobrota :)
    Měj se prima, Petra

    OdpovědětVymazat
  4. Skvělý nápad. U nás se meloun napíchává vodkou, dělá se to na různé oslavy a tak.
    Jinak u nás počasí už moc letní není, zrovna dneska už od rána prší.

    OdpovědětVymazat
  5. Já meloun taky krájím na kostičky, ale nezalívám alkoholem, neb ho v 90% případů konzumuju v práci (manžel meloun nerad, takže řez, co prodávají u nás v kantýně, je dobrá volba moučníku po obědě). A tak s tím asi ani nezačnu - ani sangria holt na pracoviště moc nepatří ;-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Stání, s 90ti% nehneme, ale co těch zbývajících deset mimo pracovní dobu?! :o)
      Ať si každý užívá podle svého gusta.
      Krásné dny i tobě.
      Katka

      Vymazat