neděle 31. března 2019

Telč - zase trochu jinak II. - kavárensko-cukrárnová pauza

Není pauza jako pauza. 
Nejraději mám kávovou, pralinkovou (čokoládovou), zmrzlinovou, sluníčkovou atd..
Jedno mají ale společné. Mají člověka vzpružit, nabít a v dobrém rozdovádět. 
Člověk si je má užít naplno, prožít s bdělou pozorností.
Jednu takovou jsme si, jak jsem avizovala, užili i v Telči.


Když vejdete podloubím od kostela sv. Jakuba Většího do uzavřeného prostoru jezuitské koleje, 
tak právě tam se nachází Univerzitní kavárna.



Prostor je to velkolepý.
Na nádvoří je plno stolečků, kde si v komorním prostředí můžete v klidu vychutnat kávu, čokoládu se šlehačkou, různé druhy zákusků, prostě, co hrdlo ráčí.
Do tohoto prostoru se mi velmi hodila jemná pohodová hudba první republiky.
Ačkoli nehrála, jako bych ji slyšela...
Fantazie a představivost je krásná věc, která báječně zpestřuje život.


Možnost posezení je i uvnitř, kde jsme byli tentokráte my.
Pohled obřími klenutými okny na nádvoří byl překrásný.


Po pravdě, už se těším, až se sem vypravíme v létě, až se vše "vyšperkuje".
Zazelená a ožije.


Uvnitř obřího prostoru kavárny, která je v chodbách koleje můžete i trochu nostalgicky zavzpomínat.
Na zdech jsou na panelech připomínky z dob, kdy jsem byla dítětem... 
Naše děti to vždy okomentují: "To je z TÉ VAŠÍ doby... ze STARÝCH dob"... mají vlastně pravdu :o)
Byla to ale velmi milá retrospekce.


Pokud budete mít cestu do Telče, neváhejte se zde zastavit.
  

 Krásnou neděli plnou nevšedních prožitků
Katka

14 komentářů:

  1. Ách, kafíčko, dortíky...slunce nad hlavou nebo za oknem... je mi jasné, že zastávka tady musela být nekutečným bonusem pro všechny :o).
    Mávám k vám a přeji fajn i dubnové dny.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tam to, Haní, nebylo vůbec k zahození. Byl to ráj požitkářů. Líbilo by se ti tam :o)
      Mávám na východ! K.

      Vymazat
  2. Katko, díky za prima tip. Uvidím, jestli ho příští týden s kolegyněmi využijeme.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Stání, ať jste tam byly či ne, Telč jste si užily parádně (vím z tvého blogu :o)). A to se počítá.
      Prima dny
      K.

      Vymazat
  3. Když jsem dřív častěji jezdívala do Telče, vždy jsem se stavovala v cukrárně U Matěje :-) tato taky ale vypadá dobře...

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Magdíku, U Matěje je to také bezva, každopádně.
      Děkuji za zastavení
      Katka

      Vymazat
  4. Krásnou pauzu jsi měla. A mě by zajímalo, jaký ten dortík sis dala.
    Já bych si vybrala větrník a nebo Sachr :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Kačko, za normálních okolností by mě zlákal Schwarzwaldský dort, ale vzhledem k tomu, že nás druhý den čekal doma na oslavu narozenin, tak zvítězil druhý v pořadí nejoblíbenosti a to byl Herlekýn :o)))
      Byl boží!
      Prima dny
      Katka

      Vymazat
  5. Katko, v Telči jsme byli loni, ale na tohle místo jsme nenatrefili, škoda. Díky za tip, příště to napravíme :)
    Měj prima dny, Petra

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Petí, další důvod, proč zase Telč navštívit :o)
      Měj se krásně
      K.

      Vymazat
  6. Katko, děkuji za procházku po Telči. Už jsme tam dvakrát byli v létě na Prázdninách v Telči, děti to milujou! Ale já bych ráda zajela i v tom klidném období. A nemáme to zase tak daleko, tak třeba...
    Moc se mi líbí ta Tvá fantazie, prvorepubliková hudba, která vlastně nehrála, ale Ty sis ji v hlavě spustila :-) Tvůrčí člověk si vždycky poradí!
    Přeji Ti milé dny!
    Zuzka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jodie, jsem ráda, že se ti procházka líbila. Fantazie je krásná věc... však víš. Chtělo se mi i tančit, ale děti mě držely při zemi :o) Přece jim nebudu dělat ostudu!
      Prima dny
      K.

      Vymazat
  7. Pěkná procházka se zastavením v cukrárně!. To by se mi taky líbilo. V Telči jsem nikdy nebyla, užila bych si tedy procházku i zastavení se.
    Hezký den!
    Hanka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Haní, co není může být. Až přijde ta správná doba. A nebo někde jinde. To je jedno. Je tolik překrásných míst v té naší malé zemičce.

      Vymazat