sobota 9. ledna 2021

Čtyřlístek

... přesněji - můj současný hudební čtyřlístek.

Hudba je něčím, co nám dělá život hezčím. 
Dokáže nám zvednout náladu, rozptýlit naše myšlenky, povznést, vyzvednout do výšin.
Má ten dar, že nás dokáže pohladit, chytnout za srdce, dotknout se naší duše (pokud jí to dovolíme, pokud si to dovolíme). 
Oslovit a rozeznít něco jemného uvnitř nás. Nespoutanou silou, mnohdy něhou a nepopsatelnou krásou.
Dokáže zasáhnout naše emoce, rozveselit nás, dojmout nás.

Dala by se klidně nazvat i kořením života. 
Na každém z nás záleží, jak moc koření používá, jakému koření dává přednost. 
Jak moc a jak často koření kombinuje.
Důležité je i to, jak moc či jak hluboce koření vychutnává.
Každý to má tak, jak mu to vyhovuje. Každý to má krapet jinak.
A tak je to správné.  Každému co jeho jest.

Dnes vám představím svůj čtyřlístek písní. 
Písní, které se mě v poslední době více než dotkly, z různých důvodů.
Jedná se o písně, které mě oslovili pro svou krásnou hudbu, nádherná slova. 
"Jen" u toho ale nezůstalo. Pro mě osobně mají ještě jinou rovinu, jiný rozměr. Rovinu, která jde mnohem dále za hranici slov a melodie.

Pokud máte chuť, pojďte se projít po vlně hudby se mnou...

Hodiny - "Nezapomeň"
Osobní překrásná píseň s přesahem...


Tomáš Klus & Městská divadla pražská - "Vánoční čas"
Překrásný text vystihující danou dobu... Kéž se zase vrátí život do ulic, kéž opona nemusí být plná stesku - po nás, kéž fantazii nemusí pohlcovat mráz, kéž se zvoněním herci zase vzplanou, kéž múzy již nemusí mlčet, kéž si v divadlech, na koncertech můžeme zase "vybalovat dárky"...


O5&Radeček - "Čekal jsem od sebe víc"
Píseň s krásnou hudbou, kterou je řečeno víc, než se zprvu zdá... (Klip písně je velmi povedený, jen bych ho osobně obsahově zastavila na 2:45 min, ale to je můj osobní pohled. Napsat jsem ho ale měla potřebu.)


A čtyřlístek uzavírá má srdeční záležitost.
Sara Bareilles - "Breathe again"
Když dokáže zpěvák přenést emoci do zpěvu (a tím zdůraznit obsah slov písně), 
je to krásné a vzácné jak šafrán. 
Pro Saru Bareilles je to typickým znakem. I proto jsem si ji tak oblíbila. V jejich písních uslyšíte a ucítíte úsměv, radost, lásku, vášeň, smutek i zoufalství... až mnohdy mrazí.


A jaké jsou TY VAŠE, právě v této době?
Jaké písničky vám dokážou rozzářit den, pohladit, potěšit?
Podělte se s námi. Potěšte nás. Těším se v komentářích  na procházku po vaší vlně hudby.

Krásné dny plné hudebních múz
Katka 

10 komentářů:

  1. Katko, teď tu nejsem sama, ale tvůj čtyřlístek si ráda poslechnu.
    Mě teď hlavou zní Mozart, protože jsme si nedávno pouštěli (asi posté) Amadea. Miluji Pink Floyd, poslední dobou posloucháme Karla Plíhala (jeho koncert se už dvakrát odložil...), na jaře jsem objevila Beth Hart.
    Neskutečný hlas.
    Přeji hezký zbytek neděle, Helena

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Helenko, Tvou volbu také ráda prověřím. Děkuji za tip.
      Prima dny
      K.

      Vymazat
  2. Katko,mám to jako Helenka,mám notebook v posteli a manžel ještě pochrupuje,ale ráda si tvoje hudení příspěvky poslechnu.Hudba mám ráda a dělám si hudební dny,kdy si pouštím podle nálady různé skupiny a zpěváky.
    Měj hezký začátek týdne

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jituš, poslouchej vše, co Ti radost činí .o)
      Hezké dny
      K.

      Vymazat
  3. Katko, ráda si poslechnu Tvůj výběr oblíbených písní. Jinak já poslouchám písničky hlavně v autě, doma už moc ne.
    Přeji krásné dny. D.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Dáší, každý to má tak, jak jemu to vyhovuje. A tak je to správné.
      Prima dny
      K.

      Vymazat
  4. Kačko, ano, hudba provází naše životy a je nedílnou součástí běžného žití.
    Já jako temperamentní ženská vyhledávám hudbu, která mne nabudí, roztočí a provede zvesela dnem.
    Nyní v zimě, když je vše ztichlé, zpomalené si pouštím hlavně Carlose Santanu, jeho barevná, svižná latino hudba mne rytmy přenese do léta, slunce a radosti. Potřebuji cítit pulz života.
    Krásné dny, zimní a je jedno, zda u filharmonie, u baletu, rocku, každému, co ho baví, těší a je spokojený !

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Simi, jdu si Carlose poslechnout, jeho energie se mi bude jistojistě líbit .o)
      Díky za tip.
      Prima dny K.

      Vymazat
  5. Bez hudby si nedovedu představit den. Máme i na zahradě rádio nebo si vezmeme notebook a pustíme si dle chuti. Takže mám široké spektrum oblíbených hudebních skupin a interpretů. Potěší mne jak opereta, tak hudba vážná, muzikálové árie.
    Teď bych si zrovna pustila Zucchera :-).
    Krásné dny Katko.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Alenko, přesně tak, hudba neodmyslitelně patří k životu. Každému se líbí něco jiného, ale nabíjí všechny, bez výjimky.
      Hezké dny
      K.

      Vymazat