středa 14. února 2018

Svátek svatého Valentýna

Svátek někým opěvovaný, někým zatracovaný.
Důvody různé.
Já jsem jednoznačně pro. Každý si to udělá ale takové, jaké to chce mít.


Svátek svatého Valentýna se slaví nejen v anglosaských zemích právě 14. února. 
Jako svátek lásky a náklonnosti mezi partnery.
Jedna z legend říká, že tento den začal být známý jako Den svatého Valentýna až díky knězi Valentýnovi. Vládce Říma - Claudius II. - zakazoval svým vojákům, aby se oženili nebo jen zasnubovali. Bál se, že by chtěli zůstat doma u svých rodin a nešli do boje. Valentýn vzdoroval vládci a tajně oddával mladé páry. 
Byl zatčen a později popraven právě 14. února.
Díky tomuto mučedníkovi vznikl postupem času tento romantický svátek.


A já?
Myslím si, že je krásná každá příležitost díky níž můžeme udělat den radostnější a šťastnější
 - sobě i druhým.
Překvapit je, nečekaně obdarovat. Třeba i jen maličkostí.
Navzájem si ukázat, že jsme si blízcí, že si sebe vážíme, máme se rádi.
Radost je mnohdy nezměrná.

Čím víc radosti rozdáte, tím víc se vám jí vrátí a tím víc vás bude hřát u srdce.
Rozhodně tento svátek neomezuji jen na partnerskou lásku.
Zahrnuji do ní nejen manžela, ale i děti, blízké přátele, kolegyně a kolegy v práci...

Čím více srdcí se třeba jen malou pozorností dotknu a potěším, 
tím líp.


Den předem jsem se dala do pečení Tvarohového koláče, který jsem o víkendu nenáhodně objevila 
u Alenky z blogu Štěstí v mém životě.
Alí, díky za tip.
Pro mě je to ale ode dneška "Valentýnský koláč" :o)
Napadlo mě spojit tvaroh ještě s povidly a tak jsem se do toho směle pustila.
Mozaika vypadala moc hezky... ale ne na dlouho :o)
Na závěr se to zasype totiž druhou polovinou těsta.


Jak sami dobře názorně vidíte, 
někdy se může pod "pokrývkou" skrývat třeba i poklad...
A tak to platí nejen u koláče...


Po koláči se jen zaprášilo, jak nám chutnal.

V práci ženy dostaly také nečekaný, spontánně vytvořený dáreček...


Myslím si, že někteří muži mají ještě určité mezery v oblasti romantiky :o))))
ale i to se dá napravit.
Krůček po krůčku.


Ale jak se říká, i snaha se počítá - DING!

Nejkrásnější dárky jsou ty, 
které vlastně "nic nestojí"...
... a přesto jsou "těmi nejdražšími" ♥

"Každý den má šanci být tím nejkrásnějším!"


Krásného Valentýna i vám
Katka ♥

3 komentáře:

  1. Katko, tento svátek neslavíme, to se přiznám. Já raději dělám radosti druhým jen tak, ne zrovna, když je "psáno", že je svátek všeho a všech :o). Ale nezesměšňuji ho, to vůbec ne, jenom množství červené a růžové všude v obchodech mi přijde úsměvné. Avšak tvé pojetí se mi líbí a ten tajemný dárek v krabičce mne opravdu rozesmál. A jako bonus mám tady u tebe radost, že můj tip na Tvarohový koláč vám doma chutnal. To vylepšení povidly musím vyzkoušet, vypadá to úžasně. Jsi šikulka.
    Krásné dny.
    Ála

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Alenko, každý to má tak, jak mu to vyhovuje. A je to tak správné.
      Já využívám jak svátků, tak dělání radosti jen tak :o)))
      Postoj obchodníků v dnešní době vnímám. Přemíra komerce a až "zvrhlosti", kterou k různým svátkům (včetně Vánoc) zaujímají obchodníci za účelem zisku je nesprávná. Peníze a konzum nejsou tím vrcholem štěstí, jak se nám snaží dnes a denně vnucovat. I když plno lidí s nimi tu hru bohužel hraje :o( a vzdaluje se tím víc a víc od sebe, štěstí, radosti, života samotného...
      Já se snažím a i se mi to daří se vyhýbat a nevěnovat pozornost a energii tomu, co mi nesvědčí... a na všem hledat a nacházet to krásné.
      K.

      Vymazat
    2. Koláč byl opravdu vynikající. Pro velký úspěch jsem dva dny na to upekla ještě jeden "Valentýnský tvarohový koláč", do koláčové formy. Tvaroh jsem měla jen jeden, tak jsem k němu přidala zakysanou smetanu + povidlí a byla to luxusní záležitost. Příště již jedině takto.

      Vymazat