čtvrtek 6. dubna 2017

Knihovní řád aneb bylo nebylo

Jsem vášnivou čtenářkou.
Knihovna je pro mě téměř životní nezbytností. Pravidelně do ní chodím a půjčuji si knihy. Různorodé, různožánrové, různobarevné, z různých dob, tlouštíky i hubeňoury. Romány, detektivky, povídky, esoteriku, psychologii, mystiku, osobní rozvoj...
Mnohdy hotové poklady. 
Mnohdy mě knihy tak zlákají, že si je nakonec koupím a opětovně čtu. 
Poklady třeba i opakovaně. Kdo by to počítal!
Knihovna samotná, která se u nás nachází v nově zrekonstruovaných prostorách starobylého domu, na člověka dýchá dávnou dobou, historií.
Někdy si vyberu knížku, sednu si do pohodlného čtecího křesílka a v tichu knihovny se začtu do knihy. Čas se zpomalí, svět zmizí. Hotový balzám na duši.
Výborné je i hudební oddělení, kde si půjčuji i CD či MP3 nahrávky mých oblíbenců. Kromě současné hudby jsem si nedávno zapůjčila i Glenna Millera a Franka Sinatru. Překrásný relax.
Mají zde i mluvené slovo - namluvené knihy, pohádky, povídky. 
Jsem pravidelnou, nadšenou návštěvnicí i tohoto oddělení.
Minulý týden, když jsem v knihovně na nástěnku (jen tak) přidělávala dva andílky :o) - černého a bílého, tak jsem tam objevila dřívější knihovní řád - upozornění. Nostalgická milá připomínka toho, jak to kdysi bývalo.
U bodu 4 jsem se začala usmívat, u bodu 5 ještě víc.


Paradoxně chodím do knihovny i tehdy, když potřebuji nabrat sílu. Když potřebuji "podržet", uniknout od chmur. Zabírá to skvěle.

Můj Domácí knihovní řád:

V mých knihách je mi dovoleno a dokonce žádoucí:

* otáčet listy, ohýbat hřbet knihy, aby se kniha nezavírala
* pokud to tak cítím jako správné, tužkou v ní podtrhávat či dopisovat potřebné
* vybarvovat černobílé obrázky, pokud si o to řeknou
* vonět ke knihám, protože jako nové (vlastně i staré) mají své osobité kouzlo
* :o) při listování prstů nesliním :o)

Krásné dny 
Katka ♥

5 komentářů:

  1. Katko, taky ráda čtu, ale nejsem asi tak vášnivý čtenář jako ty. Někdy po přečtení knihy ji prostě musím! mít. Kdysi dávno jsem obvolala snad celou Prahu a až v jednom knihkupectví ji měli - tuším, že to byla kniha - Nahý jsem přišel na svět. Ta radost je obrovská. Taky jsem si jednou objednala v antikvariátu Řecký poklad, byly s tím problémy a oni mi nakonec poslali vydání, které jsem chtěla a úplně nové. Často když čtu opravdu nádhernou knihu, tak ji tak trochu odkládám, aby mi dlouho vydržel ten úžasný pocit z čtení příběhu - a jak se člověk těší domů. Pěkná kniha nás opravdu unese někam, kde je moc hezky.
    Máme taky hezkou knihovnu a fajn knihovnice, nabídka není taková, ale to nevadí, ráda tam chodím. Jsme taková větší vesnice.
    Tak hezké chvíle u knihy. ♥ Jarka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To "odkládání" knihy znám. Teď zrovna jednu takovou taky mám.
      Nejde o to do jaké míry je člověk vášnivým čtenářem. Hlavní je, že je :o)
      Jaru, tobě taky přeji krásné chvíle u knihy!
      K.

      Vymazat
  2. Jsem vasniva ctenarka,mame nadh.knihovnu v kras.vile.Bohuzel malo lidi cte...tak jsem mic rada kdyz narazim na ctenare.Krasne jaro. JP

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jiřko, velmi Vaší čtenářské vášni tleskám. Jen čtenáři vědí, jak moc knihy a příběhy v nich obsažené člověka obohacují.
      Každý to má ale nastaveno jinak. Sestra se knihomolem již narodila. Já jsem byla - i možná díky tomu - příležitostným čtenářem. Kouzlu knih jsem naplno propadla na vysoké škole. Někdo se k nim nepropracuje nikdy. Každý strůjcem svého štěstí, svého života.
      Přeji Vám překrásné chvíle jak u knih, tak i ve Vašem životě.
      Katka ♥

      Vymazat
  3. Taky jsem vášnivý čtenář, ale knihovna mi moc nevyhovuje, takže z větší části knihy kupuji. Prostě je miluju a musím mít :))
    Přeji spoustu krásných knižních příběhů.

    OdpovědětVymazat