středa 10. března 2021

Na hranici obce...

... tam vás dnes vezmu na vycházku. 
Dál se vydat nesmíme, to máme nakázáno. 
Toulat se dál než na hranici obce máme v současné chvíli jednoduše zakázáno.
Zpívat ale po cestě můžete, to zakázáno není a já to dokonce doporučuji a vítám.


Je ale otázkou, zda můžete jít vlastně se mnou?! 
Myslím si, že pro valnou většinu z vás je to vycházka za hranicí vaší obce.
Pro tentokrát můžeme učinit výjimku, přimhouřit oko, co myslíte?!
Slyším váš souhlas.
Bez výčitek tedy vyrážíme.


Pro mě je přelom února a března vždy obdobím, kdy mi bytostně chybí příroda a pobývání v ní. 
Nejvíc z celého roku. Dalo by se to nazvat "absťákem". 
A proto kdykoli mám možnost, tak ji náležitě využiji, jako tuto sobotu.
V dnešní Covid době se ale k tomu, co mi CHYBÍ, přidává ještě dalších xx věcí, lidí, situací, zážitků. 
Plno věcí, které byly dříve "samozřejmostí", v současnosti bytostně chybí. Každému z nás. 


Sobotní den byl výstavní, příroda kouzlila. 
A ty pohledy, zákoutí, detaily, které se nám zjevovaly na každém kroku.


Čím větší "půst" jsem měla, o to víc jsem si drobnosti vychutnávala. 


Chvílemi nám lupal pod nohama poeticky sníh, chvíli křupal led 
a chvíli jsme se bořili v blátě a v kalužích.
Tam, kde jsem se obávala bláta bylo sucho, tam kde jsem čekala suchou cestu bylo boží dopuštění způsobené kácením stromů. Samé výmoly zatopené vodou.


Přesně touto cestou jsme šli loni v květnu.
V době, kdy se vše již zelenalo, kvetlo, zářilo.
Každá roční doba má své a pokaždé objevíte a vidíte něco jiného.


Odrazy okolní přírody na hladině rybníka mě vždy odzbrojí.
Někdy, jako by byl odraz i hezčím než sama skutečnost. 
Nebo spíš ukazuje víc, zvýrazňuje to, co bývá běžně pohledům třeba i skryto.


Hra světla a stínů, intenzity světla, dramatičnost mraků... prostě nálada přírody se zjevuje 
a umocňuje na vodní hladině. 



Odraz na hladině by se dal nazvat i "zrcadlem pravdy".
Odhlédnuto od vody, někdy není na škodu si nechat někým, komu můžeme důvěřovat, "nastavit zrcadlo pravdy". Někdy jsme sebou, starostmi, problémy tak zaujatí, že pro ně "nevidíme" to důležité.
Odstup druhého člověka, nadhled někdy dokáže divy. 
Dokáže nás povzbudit, dodat sílu, pomůže nám otevřít oči.
Někdy to může být i bolestné, protože pohlédneme pravdě do očí.
Ale i to je někdy sakra potřebné.
Teprve uvědoměním si se můžeme začít posouvat dál...


Následující fotka je mou srdcovou...
Už na tom místě, když jsem tam dlouze stála. A i teď, když na ni hledím.
Někdy se prostě celý vesmír spojí, aby nám nechal zažít jedinečnost a krásu dané chvíle.
Neopakovatelnou, nepřenositelnou v celé hloubce a šíři.
Přesto tak intenzivní a důležitou pro nás samé.


Takže, vrátit se zpět na zem!
Přestat blýskat prasátkem zrcátka do očí a oslňovat nás, jdeme dál.


Po hrázi rybníka, kde ve sněhu vidíte nejedny zvířecí stopy.


Ať koukáte do dálky přes rybník, nebo nahoru do nebes 
(jejichž volání nejde přeslechnout!)...


...nebo na kmeny stromů...


... či na zem pod nohama, vždy je to krása.




Nejedna zamrzlá kaluž byla námi dobyta. 
Dětmi, ale i mnou.
Lupání praskajícího suchého křehkého ledu na kalužích je spojena i s mou "hudbou dětství".


Na závěr nám dřevěné srdce stvrzuje, že tato vycházka byla "srdcovkou".
A že stojí za to nechat za sebou lenost a pohodlnost a vyjít do přírody.
Vždy to stojí nakonec za to!


Na závěr cesty na nás byla připravena ještě jedna odměna, která avizovala, 
že jaro je již téměř za dveřmi.


Příště vás zavedu ještě na jedno místo vycházky, kde bylo blaze.
Ale to zase příště.


Krásné dny
Katka

17 komentářů:

  1. Tak takovouhle krásu na hranici "obce" skutečně nemáme, a tak jsem s tebou šla nadšeně a ráda.
    Katko, přeji jen hezké dny, Helena

    OdpovědětVymazat
  2. Mám přírodu téměř za humny a svým způsobem ,,bez hranic". Necítím se omezená současným zákazem překročit hranice okresu, obce. Na moje toulání mám prostoru dost. A jsem za to ráda.
    Tvoje fotky ? Jedna krásnější nežli druhá.
    Hezké dny, Katko !
    Hanka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Hanko, tak to ti moc přeji. To je ideálem. Jsem ráda, že se fotky líbí.
      Krásné dny i tobě.
      K.

      Vymazat
  3. Musím vydechnout ááááách. Katko, nádherné fotky, pravdivá slova.
    Máme to štěstí, že přírodu máme "za humny", i když nemůžeme vyjet na naše oblíbená místa za hranice obce, vydržíme, důležitější je, aby se situace zklidnila.
    Krásné dny Katko.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Alenko, užívejte si "svá humna" s radostí. Však zase nastane doba, kdy budeme moci z obce, z okresu, z kraje, z republiky, světadílu... Prostě, ať se již brzy vše vrátí do těch správných kolejí.
      Hlavně zdravíčko!
      Hezké dny
      K.

      Vymazat
  4. Ani jsem si roušku nevzala a krásně jsem si s tebou na procházce užila a potěšila svoji duši. Nádherné fotky, pěkný, doprovodný text. Jiřina z N.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jiřinko, hezky se nám dýchalo, že?! .o)
      Jsem ráda, že se ti se mnou líbilo.
      Prima dny
      K.

      Vymazat
  5. Katko, tak takovouto procházku jsem s Tebou absolvovala strašně ráda. Jedno místo hezčí než druhé, stejně tak i fotky. Prohlížím si jednu po druhé a líbí se mi,, jak se příroda pomalu probouzí. Ty sněženky jsou dokonalé, dřevěné srdce je milé a pohled na zasněžený kmen stromu směrem k nebi je úchvatný. Prostě čistá radost. Děkuji Ti za ní. D.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Dáší, jsem ráda, že jsem potěšila. Jsem ráda, že čistou čirou radost prožíváš se mnou.
      Krásné dny
      K.

      Vymazat
  6. Krásná procházka a nádherné fotografie.Umíš si všímat a zajímavě vše zachytit.
    Včera bylo u nás krásně a tak jsme přemýšleli kam,protože většinou vyjíždíme za město.Poradila mi moje sestra,kam chodí ona s manželem.
    Měj hezké dny

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jituš, přeji prima procházky, ať se vydáte kamkoli.
      Děkuji.
      Prima dny
      K.

      Vymazat
  7. Katko, moc pěkné fotky. Sice jsem se v sobotu venčila taky, ale ráda jsem se pokochala i jinými končinami.
    A ty odrazy oblohy a okolních stromů ve vodě - to je prostě nádhera, vždycky nad tím stojí v úžasu (a taky to ráda fotím).
    Měj se fajn

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Stání, ať tě tvé kroky zavedou kamkoli, ať se ti tam líbí. Vodní zrcadlo vždy nadchne.
      Hezké dny, hlavně zdravíčko.
      K.

      Vymazat
  8. Katko, ani netušíš, jakou jsi mi udělala radost a jak jsi mne navnadila. Krajina, cestičky, rybník, lišejníky na stromech....Užívala jsem si s radostí každý snímek. ¨Fotky jsou nádherné a i já mám takové místečko, kde fotím třeba oblíbené mechy na stromech a pařezech. Moc pěkný článek i s moudrou myšlenkou. Děkuji přeji více krásných dní.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Maruško, děkuji za zastavení a řádky, nejen u tohoto příspěvku. Vážím si jich moc. Jsem ráda, že se ti zde líbí.
      Přeji plno prima výletů a radostí nejen v přírodě.
      Krásné dny
      K.

      Vymazat
  9. Tento komentář byl odstraněn administrátorem blogu.

    OdpovědětVymazat