sobota 7. října 2017

Světlo...

Jsem toho názoru, že každá kniha si najde svého čtenáře. Přesně toho, kterého má. 
Přesně v tu dobu, kdy má.


Pár knih je výjimečných. Pro každého jsou výjimečné jiné. Ale jedno mají společné.
Jsou to knihy, které čteme opakovaně. Nadšeně. Vracíme se k nim a jsme jimi opakovaně velmi silně zasaženi. Pokaždé se v nich objeví nějaká nová zpráva, které jsme si dříve nevšimli či nám nepřipadala tak podstatná...
... ale po dalších životních lekcích, po zážitcích a prožitcích, o které jsme dnes a denně bohatší se v knihách najednou objeví nové zprávy právě pro nás - pro tuto chvíli. 
Připomenutí či zdůraznění něčeho podstatného.


Dnes jsem byla jednou "novou" větou, právě z jedné z těch "kouzelných, výjimečných a nádherných" knih, kterou jsem četla poněkolikáté, zasažena. Velmi silně. Niterně.
Jedná se o slova Alberta Schweitzera, nositele Nobelovy ceny za mír:

"Někdy naše světlo pohasíná, ale pak se setkáme s jinou bytostí, a naše světlo se znovu rozhoří jasným plamenem. Těm, kdo v nás znovu zažehnou vnitřní světlo, jsme zavázáni nejhlubší vděčností."

A najednou jsem před sebou uviděla osoby - osoby ze dvou stran. Jednak ty, kteří mé světlo opět rozsvítily, rovněž i osoby, kterým světlo předávám já. 
Myšlenka na obě strany světla byla zářící, nabíjející, povznášející. 
S láskou a pokorou děkuji všem. Za lekci, setkání, dar.


Krásné dny
Katka ♥

16 komentářů:

  1. Fotky jako obvykle nádherný, ale ta slova... Ta slova mě dostala... 😊

    OdpovědětVymazat
  2. Každá setkání jsou pro nás důležitá.Některá jsou darem,některá lekcí...Jsem šťastná, že jsem našla sílu a odvahu v sobě ten dar světla přijmout...
    Dokonalé fotky,myšlenka,dokonale načasováno,zase...děkuji...H.

    OdpovědětVymazat
  3. Avšak občas se v našem okolí vyskytnou osoby, které se všemožně snaží to naše vnitřní světlo sfouknout, zahalit závojem neproniknutelné mlhy. Těm vděčná být nemohu, není za co...Ale vím, že se musím ohlédnout kolem sebe a držet za ruku ty bytosti, které nadevše miluji a které tím mým světlem jsou.
    Nádherně jsi to Katko opět vystihla a donutila mne přemýšlet. O někom... komu jsme otevřela před 5 roky své srdce a z koho se vyklubala sobecká, rozmazlená bytost, která to své vnitřní světlo sama v sobě zhasíná.
    Ála

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Alenko, je zajímavé, že ačkoli jsem článek myslela ze dvou stran - jen pozitivně, tak ty si si vybrala tu třetí nevyřčenou variantu, negativní... což i nenáhodně koresponduje s tvým životem (pračka a jiné věci, které tě v poslední době rozdováděly :o))
      Pro tebe je to ale v téhle době prostě tak a je to v pořádku. Ale i to je lekce, která nás může posunout k lepšímu, i když se to na začátku nemusí zdát. Může nás to mrzet, rmoutit, jak se druzí zachovají, změní, ale ve finále je důležité vzít si z toho ponaučení a jít dál. Bez zášti... a o stupínek výš dokonce i s vděčností... Ale to je takzvaná vyšší dívčí :o)
      Ať je, Alí, zase dobře.
      Katka ♥

      Vymazat
  4. Nádherná slova a tak pravdivá.
    Hezký den!
    Hanka

    OdpovědětVymazat
  5. Katí,já děkuji za Vaše "světlo"!
    Přišlo v pravý čas..a pokaždé znovu..
    ..je to něco zvláštního..s obrovskou pokorou toto vnímám!
    Přesně jak píše Hanička,všechna setkání jsou pro nás nějakým způsobem důležitá..setkání s "kýmkoliv..s čímkoliv"..
    Něco Vám povím..když mé světlo pohasínalo..byla jsem obklopena milými..ale dokud jsem v sobě nenašla vnitřní sílu..znovu věřit v sebe samu,znovu chtít v sobě oživit své světlo..a to je nejvíc..
    Pak už člověk dokáže vnímat to podstatné,důležité..vnímat "světlo"☺
    Jana z chaloupky mezi kopci❤

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Janí, naprosto s Vámi souhlasím. Vždy je nejpodstatnější vnitřní rozhodnutí k tomu či onomu. Ale někdy nás k té cestě někdo popostrčí, pootevře nám dveře, protože bez nich by se to možná nestalo...
      Krásné dny k Vám do chaloupky.
      Katka ♥

      Vymazat
  6. Žiadne stretnutie v živote nie je náhodné. Raz sme pre niekoho cestou my a a inokedy je niekto iný cestou pre nás. Raz sme žiakmi a inokedy zas učiteľmi.

    OdpovědětVymazat
  7. Odpovědi
    1. Dík za dík za příspěvek, za myšlenku. Obohacuje všechny.
      Katka

      Vymazat