pátek 3. října 2014

Josephine Wall a její tvorba

Před nějakou dobou jsem se byla pokochat do jednoho moc milého obchůdku, v přilehlé uličce centra města, s poetickým jménem "Slunovrat". Plného takových těch drobností, které nejsou potřeba. Udělají ale život hezčí a veselejší, domovy útulnější. Dodají jim navíc osobité kouzlo. Svíčky, svícny, věci z keramiky, kamínky, karty, čaje, přírodní kosmetika... všemožné dekorace.
Nevím jak to dělám, ale vždy si odtud něco přinesu.

Jako nedávno.
Stojím u pultu a nakukuji, co že to tam mají a najednou moji pozornost přitáhnou přání po pravé straně. Obrázky na přáních byly kouzelné, plné fantazie, snů, skrytých významů, symbolů, měly hloubku... Nebyly to jen obrázky, ale když na ně člověk koukal, tak měl pocit, že v sobě mají ukrytý jiný svět, jinou dimenzi, jako by bylo něco "za" nimi.
Vezmu je do rukou a mám jasno. Jedno z nich se dotklo něčeho krásného, hluboko uloženého uvnitř mě... Je to ten prostřední obrázek v rámu. Pokud vám přijde na mysl spojitost s názvem tohoto blogu, není vůbec náhodná J .

Potom ke mně promluvilo ještě jedno přání, které jsem také koupila a dala kamarádce, báječnému človíčku, Peťule. Vystihovalo zase ji.
Paní prodavačka, když viděla, jak na přání hledím, tak pronesla osudovou větu: "Byla tady jedna paní a ta říkala, že se jí tak líbí, že si je doma zarámuje a vystaví!"
A tím bylo dané, jak to dopadne u nás!

Přes internet jsem si poté objednala ještě další dvě a nechala si je s tím jedním, prvně koupeným, jak jinak, než zarámovat. Visí mi u pracovního stolu a neskutečně mě nabíjí. Každou chvíli se zastavím a jen tak na ně koukám a nechávám se unášet... i do země Za Duhou...


Jedná se o překrásné kresby britské malířky JOSEPHINE WALL.
Její obrázky jsou plné barev, symbolů, tajů, příběhů. Každý obrázek má své jméno, konkrétní autorčin umělecký popis. Člověk si v nich najde ale mnohem, mnohem více. Na každém je neskutečné množství detailů. Tím člověka vtahuje do jiných světů... Doporučuji nahlédnout - http://www.josephinewall.co.uk/air.html Tyto fotografie nemají tu vypovídající schopnost, díky velikosti a rozlišení.

Zleva na zarámovaném obrázku:
           The Three Graces - Tři grácie
           Iris - Keeper of the Rainbow - Strážkyně duhy
           Undine - Rusalka



Vím, že nejsou pro každého. Všechno se nemůže líbit všem, tak to prostě je a nemá cenu si s tím dělat hlavu.
Koho ale jednou osloví, dotknou se ho, tak toho zcela pohltí, nabijí, potěší jeho duši...

... a o tom život přece je


Krásný večer

Katka

Žádné komentáře:

Okomentovat