čtvrtek 12. března 2015

LA BELLA TOSCANA...

Jsem vášnivá čtenářka, různých stylů.
Miluji, když si vezmu novou knihu, uvařím si kávu, sednu si na letní terasu obklopená kytičkami, či se schoulím do postele a rozsvítím si svou "čtecí" lampičku. Jsou to slavnostní, sladké okamžiky, které si vychutnávám každým douškem.
Po pár řádcích se ocitnu zcela někde jinde, v zcela jiném čase, místě, prostoru. Poznávám nové prostředí, přírodu, situace, seznamuji se s osudy, pocity, příběhy lidí, kteří se na chvíli stávají mojí součástí, dostanu se do míst, do kterých bych se jinak nedostala...
Svět fantazie, představivosti, imaginace, snění, létání v oblacích mě vždycky přitahoval... a často jsem do něj utíkala...
Kniha "LA BELLA TOSCANA"
od  FRANCES MAYESOVÉ 
 
je zcela odpočinková záležitost, pohlazení po duši, současné okouzlení mnoha smyslů najednou...


Pře více než dvěma lety jsem se nenáhodně dostala ke knize od té samé autorky, pod názvem

 "POD TOSKÁNSKÝM SLUNCEM"
 
Kniha mě zcela pohltila. Četla se jedním dechem a při jejím čtení jsem se rozplývala. Člověk cítil vůni růží, levandule jasmínu, vůni letního parného dne, dusno po dešti.  Vůni čerstvě upečeného chleba, pizzy, bylinek, vína... Vřele doporučuji.
Když jsem poté v knihkupectví narazila na její "pokračování" - "LA BELLA TOSCANA", tak prostě nebyla jiná volba, než si knihu koupit. Odolat prostě nešlo.

 
Anotace knihy:
 
"Autorka, jejíž podmanivé vyprávění o objevování toskánského životního stylu, kultury, historie a kuchyně v knize Pod toskánským sluncem se ke svým příznivcům vrací neméně poutavým pokračováním dobrodružství, jímž se jí stalo restaurování staré venkovské usedlosti poblíž toskánské Cortony a poznávání okolního kraje a jeho obyvatel. Popisy úskalí i humorných stránek rekonstrukce dlouhá léta opuštěného domu a zahrady doprovází tentokrát Mayesová ve větší míře zápisky a postřehy z cest do širšího okolí i dalších částí Itálie, jejichž půvaby a zvyky dokáže přiblížit se stejným nadšením, neokázalou erudicí a jemným humorem jako svůj „italský domov“, s nímž ji spojuje stále silnější citové pouto."
 
           * * *

Upozorňuji, že bez sklenky vína, šálku kávy, plátků sýra či hroznů, či jakékoli jiné pochutiny tato kniha prostě nelze číst. A pokud ze začátku ano, za chvíli vás stejně přesvědčí, si pro něco zajít... Po čase se z toho stane i krásný rituál.


* * *

 
Pokud jsem vás zlákala, jsem velmi ráda.

Krásný den

Katka
 

Žádné komentáře:

Okomentovat