pondělí 13. srpna 2018

Téměř RÁJ na Zemi - Korfu I.

Tak přesně tam jsme prožili letošní dovolenou.
Nápad jet na dovolenou právě sem, se zrodil devět dní před tím, než jsme seděli v letadle a letěli vstříc krásné dovolené. 
Plni vzrušení, očekávání a nadšení. 
Vše klaplo doslova na jedničku s hvězdičkou.


A čím si nás oblast získala?
Dočetli jsme se: "Ostrov Korfu je nazýván "smaragdem Středomoří, perlou Řecka", ale také "zeleným ostrovem" pro nekonečné olivové sady a cypřišové háje.
Panenskou přírodu, divoké skalní útesy, přírodní písčité a oblázkové pláže zde omývá průzračné tyrkysově zbarvené moře..."


A přesně to jsme tam našli, viděli, ucítili, zažili... a mnohem víc!


Zamilovala jsem se do všudypřítomných kvetoucích a omamně vonících oleandrů, v kterých jsem měla 
neustále zabořený nos, kdykoli jsem procházela okolo. I proto mi minutová cesta do jídelny trvala mnohem, mnohem déle :o) 
Ale, kdo by to počítal!


Krásou nesmírnou jsou i popínavé růžové buganvilie.
Zamilovala jsem se do "zeleného ostrova", který je pokryt šedozelenými olivovníky (cca 4 miliony), mezi kterými se majestátně tyčí tmavě zelené cypřiše. 
I tím se mi zde jemně ozývala má touha po Toskánsku :o)
Zamilovala jsem se do fíků, na kterých jsme si pochutnávali. Do granátových jablíček, či kvetoucích ibišků.
Zamilovala jsem se do květin, které ani nedokáži pojmenovat, ale ani to jim neubírá na důležitosti a nádheře.


Zamilovala jsem se do nádherně čistého moře nejen naší zátoky, které mělo nespočet odstínů modré, tyrkysové až zelené - smaragdové. Poklad pokladů.
Do šumění vlnek, šustění vody v oblázcích.
Zamilovala jsem se do voňavého vzduchu, který byl očistný a smýval z člověka jakékoli těžkosti a starosti. A ve spojitosti s mořskou vodou, to byl hotový balzám pro duši, tělo i mysl...


Zamilovala jsem se do krásných zákoutí, která nejsou na první pohled až tak viditelná, ale pokud se "opravdu zadíváte", 
vynikne jejich kouzlo a krása. 
A tu já objevuji - pro sebe i pro vás - velmi ráda.


Člověk vidí to, co vidět chce...
Můj záměr je tedy jasný.


Nebudu zastírat, ani přehánět, když řeknu - bylo to prostě po všech stránkách prostě BOŽÍ!
Pro mě, pro manžela, pro děti.


Užívali jsme si moře, slunce, přírody, pohody, dobrého jídla, pití.


Ale to nejhezčí na všem bylo, že jsme byli spolu ♥
Viděli jsme něco nového, zažili plno krásných věcí, hodně si povídali, smáli se a užívali si bytí pospolu, bezstarostnost a pohodu... přesně tak, jak by to o dovolené mělo být.


Pohled z jídelny na moře byl... dokonalý.


Pohled z jedné z teras byl... dokonalý.
Vlastně... všechny pohledy byly dokonalé.


To byla tedy malá ochutnávka Korfu - "perly Řecka, smaragdu Středomoří".
Nebyla to ale rozhodně poslední zastávka...


Ačkoli jsem již deset dní zpátky, stále tančím, zpívám, vznáším se.
Musím i přiznat, že část srdce mi tam napořád zůstalo.
Nedivím se...
 Či se vrátilo zpět? Kdo ví.


Krásné léto
Katka 


PS: Haní, ještě jednou velký, velký dík za zprostředkování pobytu v Ráji.
Věřili jsme a sen se stal skutečností.
I když by recenze místa měly snahu krapet odradit, realita byla úžasná. Rozhodně své kladné hodnocení na letovisko na web také napíši. Tak, jak je mi to vlastní :o)
Haní, díky, díky, díky! ♥

13 komentářů:

  1. Nádherné fotky, verím, že ste si to užili... Celkom by ma zaujímalo presnejšie miesto a hotel :-) Možno by sme ešte stihli Last minute.
    Krásny večer,
    Aďka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Aďko, děkuji. Užili a moc.
      https://www.eximtours.cz/recko-korfu-blue-princess-beach-l18
      Prima dny a krásnou dovolenou - ať je kdekoli :o)
      K.

      Vymazat
  2. Katko, to vypadá přímo božsky 🌺 Musela to být opravdu krásná dovolená, je prima, jak jste si to užili!
    Petra

    OdpovědětVymazat
  3. Nádherné, úžasné, dokonalé. Jednou chci také do Řecka a tady se mi líbí moc. Katko, věřím, že je Ti nádherně, po takto báječné dovolené.
    Těším se na další příspěvek a posílám pozdravy. D.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jak jsem psala, stále létám, tančím, zpívám :o)
      Měj se
      K.

      Vymazat
  4. Kačenko, jsem tááák šťastná-
    za tebe, za vás, za sebe...
    že jsem mohla zase splnit sen...
    Přesně takto znám a miluju Korfu i já.. ♥️♥️♥️

    OdpovědětVymazat
  5. Katko,
    to je tak báječný příspěvek..
    Z každého Tvého písmenka a fotky sálá ta radost, štěstí a krása...
    je krásné prožít takovou dovolenou, která v nás doznívá hooodně hooodně dlouho.
    je to nádherné místo a vůbec se nedivím, že ses zamilovala!!
    měj se moc hezky Jarka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jsem ráda, že jsem to předala dál tak, jak to vnímám a cítím. Bylo božsky.
      Krásné dny
      K.

      Vymazat
  6. No vidíte a my v tomto resortu byli před dvěma lety a spokojeni jsme nebyli vůbec. To, že byla voda po celý týden ledová, bych neřešila, že od mola neustále odplouvaly motorové čluny, které dělaly rachot a voda pak
    nesla pachové i vizuální stopy po naftě, bych i přehlédla, že v koupelně nebyl jediný háček a tudíž si nebylo kam odkládat oblečení a hygienické potřeby, to bych Řekům i odpustila, ale že dost účastníků z naší
    skupiny mělo velké zažívací potíže (dokonce se volal i lékař), to prostě dojem z tohoto místa pokazilo. Máme na tento hotel opravdu špatné vzpomínky a krásné okolí to bohužel nezachránilo:o(
    Jsem ráda, že vy máte daleko lepší zkušenost... třeba se po našich stížnostech byli nuceni polepšit:o)
    Zdravím, Hana

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Milá Hanko,
      když jsem si četla recenze z roku 2016 a 2017 (z doby, kdy jste tam byla Vy), tak jsem byla mírně rozladěná. Psalo se tam něco podobného, co píšete Vy - stížnosti na ubytování, jídlo, zažívací problémy. Řekla jsem si ale, že je to zase o nějakou dobu dál a jednoduše jsem to riskla a "dala jim šanci".
      Ubytování skvělé, moderní, prostorné, čisto, milá paní na úklid. V koupeně i věšáčky, plastová židlička na odložení věcí.
      Jídlo výtečné, velký výběr, skvěle naaranžované. Bez problémů.
      Že tam jezdily občas čluny, ano jezdily, ale jejich "hluk" jsem nevnímala, prostě to k nim patří. Teplotu moře Řekové neovlivní. Jónské moře je obecně chladnější - což jsme také nevěděli. Ale tak to prostě je. První koupání ráno po příjezdu nás krapet vyděsilo, protože bylo opravdu osvěžující - studené. Odpoledne ale již o poznání teplejší a zbytek týdne ok. Jsem teplomilný tvor, ale nakonec jsem ubrala ze svých představ o teplém moři jako kafe a užila si to i tak. Nebylo to na vícehodinové lebedění si ve vodě, ale přijmula jsem to.
      Mrzí mě, že jste měli takovou zkušenost a moc Vám Hanko přeji, aby příští volba byla skvělá a užili jste si dovolenou naplno, s krásnými zážitky!
      Jsem ale moc ráda, že v resortu došlo k nápravě a člověk si tam již může dovolenou užít tak skvěle, jak jsme si ji užili my.
      Hanko, mějte se prima a děkuji za nakouknutí
      Katka

      Vymazat
    2. Milá Katko,
      ještě zareaguji na Vaši odpověď: ač cestujeme často, tak já právě recenze nečtu, protože to by člověk nemohl vyjet nikam (sto lidí, sto názorů). Ty čluny tam za nás jezdily opravdu hodně a když jsem se zajímala, kam to furt všichni jezdí, tak prý, že přejíždí na jiné - teplejší - pláže, protože ta naše je extrémně studená. My jsme se nikam jinam nedostali, protože jsme dost času trávili na pokoji (zažívací potíže). Paní delegátky jsme se ptali, jestli není divné, že hodně lidí z hotelu zvrací (dost jich rušilo objednaný výlet) a ona nám tvrdila, že na Korfu řádí střevní chřipka. Po návratu domů jsem si recenze přečetla a musela jsem jim dát bohužel za pravdu a mrzelo mě, že průvodkyně totéž tvrdila i lidem, co tam byli dva měsíce před námi:o((
      Pokud se budete chtít vykoupat v opravdu teplém moři, tak se někdy vydejte na Zakynthos. Tam jsou
      písčité pláže, které nejdou hned úplně do hloubky, dětem se tam výborně šnorchlovalo a vzhledem k teplotě vody jsme byli ve vodě vždy nejméně dvě hodiny v kuse. A plusem jsou i výlety - lodí se skleněným dnem jsme jeli zkouknout želvy Caretta-Caretta a úžasný byl i výlet na pláž Navagio (zde vrak pirátské lodi, pro děti naprostá pecka). Malinké mínus pro Vás - milovnici zeleně - by asi bylo, že Zakynthos není tak zelený jako Korfu, ale jinak můžu jen doporučit.
      Přeji Vám krásný zbytek léta a těším se na Vaše další blogové příspěvky. Hana

      Vymazat
  7. Na Korfu je to fajn. Byla jsem tam před deseti lety a tam jsem dostala nápad, že bych chtěla vlastnit hotel. Ideálně samozřejmě u moře. To ovšem nebylo reálné, tak jsem si pořídila alespoň hotel v Krkonoších a ani to není špatný. Musela jsem ho trochu zrekonstruovat, nakoupit nové vybavení a i přes tu velkou konkurenci musím říct a hlavně zaťukat, že se mi daří :-) .

    OdpovědětVymazat