pátek 20. března 2020

Tři, dva, jedna, teď... (7)

Jak jsem slíbila, tak činím.

Tento příspěvek by se hodil napsat ráno, ale jsem popravdě ráda, že jsem zde alespoň teď večer na skok. 
Jedna část zaměstnanců je díky současné situaci nedobrovolně doma. Druhá část zaměstnanců chodí do práce a má toho víc, 
než je běžné. Někdy až za hranou.
Patřím k druhé skupině.
K tomu děti, které jsou viditelně rádi (což je u puberťáků vzácné), když nás s manželem konečně vidí přijít domů z práce. Dokonce ve čtvrtek pronesly legendární větu, povzdech: "Já bych tak šla/šel do školy!"
Jejich úkoly do školy (mimochodem v deset hodin jsme jeden z němčiny dodělali). Domácnost. Šití roušek. 
Je pravdou, že čím víc je člověk v zápřahu, tím méně má času přemýšlet a připouštět si strach a stres.
Jakmile večer lehnu do postele, do dvou, maximálně tří sekund nevím o světě.
Spím v tahu do doby, dokud ráno nezazvoní budík.
I a nejen z těchto důvodů musím změnit své původní předsevzetí, že zde zanechám denně pár písmenek. 
PRO POTĚCHU, POVZBUZENÍ, PRO LEPŠÍ NÁLADU.
 Budu se snažit co nejčastěji, protože vidím, že to má smysl. Budu tak činit ale tak často, abych to zvládala bez úhony.


Byla jsem v práci k mé radosti upozorněna, že dnes je obzvlášť hezký den - 
MEZINÁRODNÍ DEN ŠTĚSTÍ.
Právě tento den, realitě navzdory.

Zároveň má svátek Světlana (Světlanky všechno nejlepší!), což znamená, že dnes slavíme i svátek SVĚTLA, SVĚTA 
(i lana .o), když už tak slovíčkařím). 

ŠTĚSTÍ - SVĚTLO - SVĚT - symbolický vzkaz, že bude zase dobře.


Zároveň je dnes první jarní den a venku se počasí obzvlášť obléklo slavnostně.
Bylo teploučko, voňavo, ptáci koncertovali naplno.

Užijte si poklidný víkend a soustřeďte se na drobnosti, které vás dělají šťastnými.
Nejsou samozřejmostí.

Katka

14 komentářů:

  1. Katko, jsem na tom podobně - 4 dny jsem chodila do práce (zbytek mého oddělení je na HO a koordinace přes maily a telefony, zabere víc času než jsem čekala). Dneska jsem si střihla home office, ale zjišťuji, že mi to doma moc nejde - špatně odděluji čas pracovní a "domácí" (takže poštu jsem rozdělovala v deset večer ;-)). No - nezbude než si zvyknout a situaci se přizpůsobit. A chybí mi, že nemůžu vyrazit ven :( . Ale mám výhodu, že už nemusím koordinovat domácí úkoly - dítě je dospělé a samobydlící...
    Měj se krásně a drž se

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Však to, Stání, časem natrénuješ a najdeš v tom jistě cvik mistra .o)
      Teď jsem si tak vzpomněla, jak jsi psala o tvém výhledu v práci na dvůr a popelnice. Jak by se na ně teď člověk rád díval, kdyby všechna ta hrůza kolem nebyla a vše se vrátilo do starých kolejí, že?!
      Prima dny.¨
      K.

      Vymazat
  2. Je to náročný. Díky za pozitivní myšlenky! Pěknou sobotu a neděli.
    Pavel

    OdpovědětVymazat
  3. Jsou moc pěkné Tvoje příspěvky. Nekomentuji každý, ale pozorně si je čtu.
    Doba růžová není, ale člověk se musí snažit trochu tu tíhu odlehčit. Takže díky!
    Klidné dny, Katko!
    Hanka

    OdpovědětVymazat
  4. Katko, dny jsou a budou náročné! Mám doma jen manžela a syna, dům je naštěstí dost velký, každý má na práci prostor a hlavně klid, ale stejně...
    Děkuji za krásné fotky a povzbudivá slova!
    Moc zdravím, Helena

    OdpovědětVymazat
  5. Dneska ráno pravili, nesledujte stále zprávy a měli dodat ... projděte v klidu a míru blogy, najdete tam odpovědi, na které jste pro strach a roušky, zapomněli.
    Katko, mnoho lidí se tolik snaží vnímat právě to přicházející jaro a svět s nimi je veselejší.
    Sice se ochladilo, razantně, ale já mám po přečtení tepleji u srdeční krajiny, tak děkuji.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Blondýnko, kdyby člověk jenom sledoval televizi, musel by se zbláznit. Je potřeba někde upouštět páru a zároveň se dobíjet. DÍKY BLOGERKÁM A BLOGERŮM, včetně Tebe!
      Prima dny, pevné zdraví.
      K.

      Vymazat
  6. Katko, pěkně jsi to napsala. Maličkosti činící náš štastnými nejsou samozřejmosti. Tak se v práci drž! IVana

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ivanko, děkuji. Tvůj podpis nahrává slovíčkaření .o) Že ty jsi vanový tip :o)
      Prima dny.
      K.

      Vymazat
  7. Katko, v pátek bylo opravdu krásně, venku jaro se vším všudy a včera se vrátila zima. Snad ale ne na dlouho.
    Nemáš to jednoduché, tak se drž, ať vše zvládneš. A ať ti i nadále dělají maličkosti radost, jsou tak potřebné, ... pro ty co je umí vnímat. :o)
    Přeji klidné dny. D.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Dáší, kdo to v dnešní době jednoduché má?!
      To dáme, na to máme!
      Prima dny.
      K.

      Vymazat