pátek 12. dubna 2019

SedmiKRÁSKY

V posledních letech jsem si z jarních kytiček velmi oblíbila majestátní sedmikrásky. V hobbymarketech či na tržištích je můžete sehnat plnokvěté v sněhově bílé barvě, světle růžové
a tmavě růžové.
Vzájemné kontrasty světlé a tmavé varianty jsou překrásné.



Jejich kvítka jsou plná, "chumdelatá". Radost pohledět.
Květy na dlouhých stoncích se tyčí zcela vzpřímeně. Hrdě vzhlížejí, majestátně shlížejí.


Dle květomluvy nám chudobka říká - mám tě upřímně rád, miluji tě, hodně štěstí. 
Dále vyjadřuje čistotu, nevinnost.
U mě je spouštěčem čiré radosti.





Jsou vhodné nejen do venkovních truhlíků, kde jim to náramně sluší.
Můžete si jimi osázet třeba i květináč doma na stole či, tak jako já, květináč v práci.
Dekoraci můžete dozdobit kamínky, jarní ozdobou třeba v podobě dřevěného ptáčka, 
nebo jako já cedulkou s citátem, který s vámi právě teď na nějaké úrovni rezonuje.


SedmiKRÁSKOVÝ květináč mám postavený v práci vedle monitoru a co chvíli mi k hlavičkám jejich květů sjede zrak. V tu chvíli se mé srdce krapet rozzvoní, dušička potěší, na tváři se vytvoří jemný úsměv čiré radosti. 
Nejednou se i v židli narovnám, vzpřímím, stejně jako květy sedmikrásek.



"Někdy stačí málo a stane se hodně."



Krásné dny a celý nadcházející víkend.
Katka

8 komentářů:

  1. Že nevíš, jakou kytku mám v práci vedle počítače?;-)...
    Jsou krásné, jednoduché a přitom tak dokonalé. Mám je vždycky chuť pohladit.
    Tak ať ti dělají radost co nejdéle.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Haní, nedivím se, ale stále žasnu :o)
      V teple místnosti bohužel do týdne odejdou. Mám je ale i na terase a tam již měsíc krásně drží a dělají radost.
      Prima dny
      Katka

      Vymazat
  2. Katko, sedmikrásky jsou opravdu krásné a jemné. Přeji ti krásný víkend. Iva

    OdpovědětVymazat
  3. Teď jsem zlikvidovala odkvetlý hyacint a další květinou, co mám v plánu jsou buď petrklíče nebo právě sedmikrásky. Takže jsi mne navnadila na ně ;-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Stání, pokud má člověk dilema, je vždy dobré koupit obě varianty a potěšit se dvojnásob :o)
      Měj se prima
      Katka

      Vymazat
  4. Katko, sedmikrásky jsou opravdu sedmi krásné a věřím, že udělají radost při pohledu na ně. Já máj kancelář v autě :O), ale u nás je mám v květináči u vchodu i s jinými květinami a pokaždé, když kolem nich projdu, usmívám se radostí.
    Přesně jak píšeš, někdy stačí tak málo ...
    Přeji hezký víkend. D.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Dáší, ať ti květinky doma i v přírodě na cestách dělají radost.
      Hezké dny
      Katka

      Vymazat