neděle 23. září 2018

Podzime, buď pochválen!

Jak jsem již avizovala, terasa je v novém. 
Podzim ji obarvil do veselých zářivých barev, roztodivných tvarů.


Celá jako by zase ožila a nabrala ještě na chvíli dech před blížícím se zimním odpočinkem.
Rozzářila se, tančí a zpívá.
Stejně tak i já.


Jsou změny, které nemám moc ráda, ale tato k nim rozhodně nepatří. Naopak.
Vždy se na změnu ročního období těším. 
Terasa dostane jinou energii, jiný nádech, jiné kouzlo.


A já, když mohu ponořit ruce do hlíny, různě kombinovat a aranžovat - jsem ve svém živlu.
To je jeden z těch "zdrojů", který mě dělá šťastnou a nabíjí mě.
Kdy zapomenu na vše a prostě jen JSEM.


Sednout si pak na terasu je doslova za odměnu. 
Balzám na nervy. 
Potěcha oku i duši. 


A pokud je venku takové počasí, že člověk nemůže sedět již venku, 
tak jen samotný pohled na terasu za zavřenými dveřmi z křesla z teplého obýváku, 
je opojný a uklidňující.


Když nyní vejdete do zahrádkářství či jakéhokoli hobbymarketu s květinami, 
tak je k dispozici neskutečně velký výběr (nejen) vřesů.


Jednobarevných, kombinovaných skládajících se ze dvou barev či dokonce tricolora.
Tento rok jsem okusila všechny zmíněné.


A ten nejněžnější z nich je "zvonečkový". 
Když vezmete soudečky zvonečků mezi dlaně a jemně zatřesete, vřes se rozzvoní a rozšustí.
Pohladí.

  

Pokud si s povzdechnutím řeknete: "Já ale nemám balkon ani terasu!"
Nevadí. Podzimní výzdobu si můžete vytvořit v ošatce/misce přímo na stole. 
Sesadíte spolu to, co se vám líbí. 
Vřesy, chryzantémy, drátovce, ozdobíte dýničkou, šípky, jeřabinami, kamínky, šiškou, lišejníky...
Prostě tím co máte k dipozici... co nám příroda nabízí.
A podzimní zářící dekorace je na světě. Atmosféra interiéru změněna.


Záleží jen na nás, jaké si to uděláme...
Zda chceme bručet či se radovat...,
se mračit, či se usmívat...
A opět nemluvím jen o kytičkách a vřesech...





Když venku přituhne, tak nám na jeřabiny začnou chodit tlusťouční kosáci 
a máme o zábavu postaráno.



... tyto záběry mám pevně spojeny s tím, co si představujeme pod pojmy -
 domov, rodina, láska, štěstí, pohoda, krása, klid a mír... 
Velké díky letí nahoru...





A jak to mezi vřesy vypadá po setmění, kdy se vše ztiší a žezlo převezme tma s lampářkou?!
 Tak to vám nadšeně ukáži příště :o) ... 


Krásné podzimní dny
Katka


19 komentářů:

  1. To je útulná terasa. Nádherně vyzdobená. Podzim v tvých rukou rozkvetl a rozzářil. Nádhera.

    OdpovědětVymazat
  2. Krásně jsi to nazdobila. Podzim v celé své kráse. Moc se mi to líbí.
    Hanka (bavi-mne-to.blog.cz)

    OdpovědětVymazat
  3. Hezky sis terasu podzimně "vytunila". Zvlášť vřesy a jeřebiny se mi líbí - to jsou moje nejoblíbenější podzimní dekorace. A máš pravdu, že většinou platí - jaké se to uděláme, takové to budeme mít...
    Tak hezký podzim

    OdpovědětVymazat
  4. Podzim tvé terase moc sluší, Kačko!
    Přeji krásné dny, pa.

    OdpovědětVymazat
  5. Nádherná terasa, podzimní barvy mám moc ráda :-) Jana

    OdpovědětVymazat
  6. Katko, tak to je opět nádhera. Na tak malém prostoru...., ale to už jsem psala. Hezky sis vyhrála, tak ještě spoustu slunečných dní, ať si terasu můžeš užívat. My nyní vyrábíme nový, dřevěný truhlík vedle vchodu, takže se u Tebe inspiruji. :o)
    Přeji příjemný týden. D.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Dáší, děkuji. Tak ať si krásně truhlík vyzdobíš, podle svých představ.
      Prima dny
      Katka

      Vymazat
  7. Lampářko milá, ty si umíš udělat slunce i na podzimní terase, nádhera... Koukám na tu krásu a usmívám se od ucha k uchu, jako bych tam byla...Chápu, vím, jak se ti tam sedí, čte, relaxuje a sní... Tak ať to může být zase brzy bez teplé deky.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Haní, umím :o)Někdy musíš přijet, posedět a nasávat :o)... nasávat klid, pohodu, krásno :o)
      Když nefouká, je pro mě hranicí bytí a nebytí na terase 10 stupňů Celsia.
      Měj se krásně
      Katka

      Vymazat
  8. Ahoj Katko, u tebe na terase je moc pěkně. Je na co se dívat, máš ji celou krásně vyzdobenou. Užila jsem si ji s tebou. Měj se moc hezky a krásné podzimní dny. Iva

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Iví, jsem ráda. Děkuji moc.
      Krásné podzimní dny i tobě.
      Katka

      Vymazat
  9. Máš moc krásně nazdobenou terasu. Taky už musím koupené vřesy konečně zasadit :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Katko, díky moc. Až přijde ta správná doba, vřesy přijsou na řadu. Bude to určitě ve výsledku nádhera.
      Prima dny.
      Katka

      Vymazat
  10. Opravdu nádherná terasa.Já už taky zdobím balkon v paneláku,mám radost,že mám aspoň ten panelákový balkon.Dneska jsem si nasbírala šišky a šípky,vřesy mám už nakoupené,ještě nějaké větvičky a taky se budu kochat.Krásné podzimní dny,plné sluníčka,mějte se moc hezky.Marťa.

    OdpovědětVymazat