čtvrtek 27. června 2019

Dva v jednom... pokračování - Praha

Návštěvu Prahy jsme naposledy ukončili u Strahovského kláštera.
Nohy jste si jistojistě namasírovali a můžeme vyrazit na druhou půli procházky.
"Nestrkejte se, spořádaně ve dvojicích za sebou! Nejsme tu sami!"


Tentokráte to vezmeme Úvozem k Nerudově ulici
kde se na chviličku napojíme na Královskou cestu.



Pohled na Strahovský klášter z jiné strany. 
Dřív to byla "jen stavba". Teď ale když vím, co za poklady je uvnitř ukryto, tak má klášter zcela jiné vyzařování - i když je "vidět" "jen stavba". Já vidím již víc.
Polevé straně je vidět Petřínská rozhledna se svým bludištěm. 
"Máváme na dálku.
I vy vzadu, dávejte přece pozor!"



V tomto místě Úvoz končí, dolů vede Nerudova ulice, kterou se vydáme dál. 
Nahoru vede ulice Ke Hradu, která by vás k Pražskému hradu dovedla 
- přímo na Hradčanské náměstí.



Chtěla jsem si tentokráte projít ne klasiku, ale boční křivolaké uličky, 
které v sobě mají nepopsatelné kouzlo. 
A tak jsem hned z Nerudovi ulice zase po chvilce zabočila - na Jánský vršek, do Jánské ulice.
Kouzelné uličky, kouzelné fasády domů, kouzelné květiny všude vůkol.


A najednou, přímo naproti mně - bylo to tam.
SANTINI GARDEN
Již jméno Santini ve mně vzbuzuje nadšení. 
Jeho stavby s nejznámější Zelenou horou jsou dech beroucí. 
A jméno ve spojitosti se slovem zahrada? Nuž, logicky nešlo odolat. 
A já se o to tentokráte ani nepokoušela. 
~ JSOU VĚCI, KTERÉ MUSÍTE PROSTĚ ZAŽÍT ~
~ JSOU MÍSTA, KTERÁ MUSÍTE PROSTĚ NAVŠTÍVIT ~
Však to znáte dobře sami. :o)


Nejprve jsem nakoukla do zahrádky a bylo zcela jasné, že ledovou kávu si vychutnám právě zde.
V zeleném ráji, kde v tu chvíli nebyl jediný turista, v samém centru Prahy. 
Nevídané.



Sedla jsem si do stínu stromů, vyzula boty a nohy položila na dřevěnou podlahu.
Kochala se zahradou a byla.


V  30 stupních přišla ledová káva víc než vhod. 
Vychutnávala jsem si ji tak nějak víc než jindy. 



Krásný relax.


Bylo to pohodové, poetické. 
Jaké to zde muselo být v dávné době?


Břetislavovou ulicí jsem prošla... 



... až do ulice Tržiště, z které se podloubím dostanete do Vrbovské zahrady.
Mít víc času, rozhodně bych se zašla podívat... ale to tentokráte to již bohužel nešlo.


Pak jsem se již narychlo proplétala uličkami Malé strany, 
směřujíc k stanici metra Malostranská.


Majestátní Kostel Panny Marie pod řetězem.


~ OPĚT JSEM MĚLA V PLÁNU VÍC, NEŽ SE DALO STIHNOUT ~
~ OPĚT JSEM ALE VIDĚLA A ZAŽILA VÍC, NEŽ JSEM SI DOKÁZALA PŘEDSTAVIT ~
To Praha umí!

Už se těším zase na příště!

Krásné dny
Katka

10 komentářů:

  1. Tak do těchto míst se chodím občas projít v polední pauze :-) (pokud není takové vedro jako tento týden a vyjde čas). Jánský vršek, Břetislavova, Vlašská, Tržiště a ještě taky třeba Thunovská, Sněmovní nebo Valdštejnská zahrada, Saská, Lázeňská a tak) - tudy se nevalí takové davy jako třeba Nerudovkou a Mosteckou. A Nerudovka, Úvoz (a Loretánské náměstí a Radniční schody) - to kdysi býval můj pošťácký rajón - když jsem si o prázdninách před VŠ brigádničila jako doručovatelka. Ale to je dlouho ...
    Hezký den

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Stání, měla jsi štěstí .o) a občas se potěšit i teď je prostě nádhera.
      Užívej si to
      K.

      Vymazat
  2. Jak už jsem psala minule, tahle místa prostě nikdy nezklamou. Taky se ráda vyhnu Nerudovce, Santini garden je skutečně kouzelná.
    Katko, měj příjemný pátek. Helena

    OdpovědětVymazat
  3. Asi je ostudné, že matičku Prahu moc dobře neznám. Taková tak klasická místa. Ale proplétat se těmito místy bych sama asi neuměla.Takže jsem moc ráda Tvým krásným fotkám. Potěšily se nejen moje oči, ale i duše.
    Díky!
    Měj se moc hezky a užívej léta!
    Hanka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Haní, každý na to není, vím. A je to tak v pořádku. Jsem ráda, že jsi se se mnou prošla.
      Krásné léto
      Katka

      Vymazat
  4. moje srdcovka a taky nikdy nevidím vše, co mám v plánu a naopak vidím něco, co překvapí...taková ta naše matička je.... už se těším, až tam zase zavítám...…. přeji krásné prázdninové dny z Jizerek. Olina

    OdpovědětVymazat
  5. nádherná procházka, skvělé fotky Sv.

    OdpovědětVymazat