sobota 23. března 2019

Den za odměnu...

"Mami, jaký dárek chceš k narozeninám?"
"Víte co, odvezte mě do lesa, nechte mě tam pár hodin a budu nejspokojenější člověk na světě."
A tak jsme jeli.
Nebojte, nenechali mě tam :o)
K "přání lesa" jsem si jako milovnice něžných květinek ještě přidala "bledulky" a bylo jasné, 
kam že pojedeme.


Z cesty, která oddělovala pole a les jsme vstoupili do lesa a šli dál lesní pěšinou.
Vzduch voněl lesem, sluncem, mechem a jehličím... jarem.


Když jsme procházeli kolem pokácených kmenů smrků, vzorně na sebe naštosovaných,
voněla tam smůla - pryskyřice.
Ta vůně mě až zastavila a chvíli jsem jen stála a s blaženým úsměvem dýchala z plných plic.


Dýchala a poslouchala. 
Koncert všech možných ptáčků, kteří skotačili ve větvích, byl hotovým balzámem na duši. 
Po dlouhých zimních měsících. Po měsících, kdy jsem o lese jen snila.


Tak jako před dvěma lety jsme se vypravili do Přírodní rezervace - chráněného přírodního výtvoru Jehovec
který se nachází u Staré Říše.
V roce 1981 byl vyhlášen jako nejbohatší naleziště BLEDULÍ v jihomoravském kraji.



Počasí na tento den slibovali výtečné. A bylo. 
Doslova luxusní.



Všude vůkol byly bledulky. 
Člověk by mohl říct, že to bylo všude vlastně stejné. Ale nebylo. 
Každé místo bylo něčím specifické, ozvláštněné. 


Jen to chtít vidět... sklonit se, dřepnout si, kouknout vzhůru či do dálky...
Změnit úhel pohledu.
Byla to pastva (nejen) pro oči.



Sluníčko se opíralo do zvonečků bledulek někde víc, někde méně. 
Co chvíli nám do nosu zavála neskutečně krásná a jemná vůně bledulek
kterou právě sluníčko násobilo.

 


V této Přírodní rezervaci Jehovec se jedná o silně podmáčenou olšinu na lesním potoce.
Voda v potoce mi byla  mnohdy i zrcadlem
Klidným, vyleštěným a dokonalým jako sama příroda.




Děkuji, že jste se mnou došli až sem.


Sláva bledulkám! 
Sláva jaru! 
Sláva životu!


Krásné jarní dny
Katka

24 komentářů:

  1. Bože to je krása- takový den bych si přála taky strávit.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jen si přát, jít tomu naproti a ono to jednou vyjde.
      Katka

      Vymazat
  2. Ahoj Katko,taky jsem včera byla za bledulkama,já v Českém středohoří,nebylo jich tam tolik ,jako u vás,ale byla to nádhera.Hezkou neděli.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Maruško, tak to jste si to také museli pořádně užít. Krásné
      Prima dny
      Katka

      Vymazat
  3. krásný dárek - pohlazení po duši.... Přeji více takových dnů. Z Jizerek zdraví Olina

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Olinko, dárek nejmilejší, nezapomenutelný.
      Prima dny
      Katka

      Vymazat
  4. To je prostě nádhera - to jen příroda umí. Taky vím o jednom místě, kde je bledulka vedle bledulka.
    Moc hezky jsi všechno nafotila, to člověku srdce zrovna zaplesá.
    Měj se hezky!
    Hanka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Hanko, přesně tak. Plesalo, jásalo, smálo se, tančilo...
      Krásné dny
      Katka

      Vymazat
  5. Katko, zrovna o tomhle bledulišti jsem včera viděla v televizi reportáž :) Říkali, jak jsou někteří lidé bezohlední a kromě toho, že bledulky klidně pošlapou, si neváhají je klidně i vyrýpnout a ukrást. Je to škoda, že člověk ničí takovou krásu.
    Tobě moc díky za fotky, to jsem se pokochala :)
    Měj prima dny, Petra

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Petí, píše o tom i Dáša níže. Musím napsat svůj názor na "bezohlednost lidí" o které se, jak píšete, hovořilo v reportáži. Kolem dokola bleduliště vede viditelná cestička, po které lidé chodí a jedna cestičky, co vede středem. Na tom obrovském prostoru jsem viděla jen tři trošku sešlápnuté bledulky (což se někdy může stát každému i na vlastní zahrádce), jinak vše zcela v pořádku. Měla jsem z toho opravdu dobrý pocit, že si lidé té krásy, toho daru přírody váží, že vše není ještě tak špatné, jak se nám média někdy snaží předkládat.
      Nešlo to nenapsat.
      Prima dny
      Katka

      Vymazat
  6. Katko, to je neuvěřitelná nádhera. Nedávno jsem viděla o tomto místě reportáž a zrovna včera ve zprávách ukazovali, jak jsou zde někteří lidé bezohlední, šlapou po bledulích, dokonce si je vyrýpávají a nebo zde odhazují odpadky. Majitelé prý uvažují, že tuto lokalitu oplotí a možná i znepřístupní. Je strašné, že někteří jedinci tuto nádheru nevidí stejně jako Ty, z různých úhlů pohledu a že si neváží pokladů, které mají ve svém okolí. Díky nim je možná tento Tvůj super článek plný super fotek, poslední. No, byla by to věčná škoda koukat na tato místa jen přes plot.
    Přeji Ti krásné jarní dny. D.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Dáší, díky moc. K tématu "bezohlednosti" lidí viz. výše.
      Prima dny
      Katka

      Vymazat
  7. Nikdy jsem neviděla tolik bledulek a sněženek. Krása. Já viděla jen svažitou louku k potoku, celou porostlou kvetoucími sasankami. Také to bylo moc hezké. Zdraví Iwka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Iwko, sasanky jsou také překrááásné.
      Krásné dny
      Katka

      Vymazat
  8. A já věděla, že se tam nakonec vydáte.
    Je to neuvěřitelná nádhera.
    A kdo jiný než ty a teď, jsi měla mít den za odměnu.Moc ti to přeju a děkuji za to, že jsem mohla jít s tebou zase já...dokonalá nádhera.
    Objímám na dálku a po slunci pohlazení po tváři posílám k narozeninam.🤗

    OdpovědětVymazat
  9. Katko, to je tedy nádhera. Nikdy jsem takové koberce bledulí neviděla.

    OdpovědětVymazat
  10. Nádherné fotky, koberce bledulí nádhera veliká :-) Tam by se mi taky líbilo :-)
    Krásný týden, Jana

    OdpovědětVymazat
  11. So much flowers for your birthday! That's wonderful and a perfect way to celebrate. Congratulations and all my best.
    Happy days
    Elisabeth

    OdpovědětVymazat
  12. Katko, to je nádhera vidět tolik něžných květinek pohromadě. Škoda, že od nás tak daleko, hned by jsem se rozjela. Pěkně jsem si to s tebou užila, bledulky jsou opravdu nádherné.
    Měj se moc hezky Iva

    OdpovědětVymazat
  13. Milá Kači.. tolik nádhery. Úžasný dárek. Dodatečně ti přeji všechno nejlepší k narozeninkám.. ať máš mnoho takových úžasných dní jako byl Tvůj bledulkový. Z♥

    OdpovědětVymazat
  14. Ty si ale umíš vybrat dárek, Katko:-). Přeji Ti dodatečně všechno dobré, hlavně ať zdraví slouží a to ostatní už přijde. Vždyť Ty víš, že jaký si to uděláš, takový to máš:-).
    Jindra

    OdpovědětVymazat