sobota 23. února 2019

Ještě na skok k Valentýnu...

Když jsem odpovídala na komentáře k "valentýnskému příspěvku", tak mě napadlo něco, 
co mám potřebu ještě říci. 
A protože mám skvělou šéfovou, která mi nechává zcela volnou ruku v tom, o čem budu psát, tak si to mohu dovolit :o)

To co teď napíši myslím obecně, vztaženo k naší společnosti a naší době a k vnímání svátku sv. Valentýna. 
Vždy záleží, jak se na to člověk dívá. Záleží na úhlu pohledu. 
Buď dáme přednost radosti a příležitosti nezištně a s láskou potěšit druhého... 
NEBO...
 se zaměříme na to, že je to americký svátek, proti kterému právě z toho důvodu svým způsobem "bojujeme" a odmítáme ho. 
Pokud zvolíme druhou variantu, tak nejen že nikoho nepotěšíme, ale zároveň jsme i svým způsobem naštvaní.
Na obojí má každý z nás ale právo. Je to jeho volba. Se všemi důsledky, které s tím souvisí.


Já se přikláním k prvnímu zmíněnému. A nejen co se Valentýna týče...
Nikterak to s Valentýnem nepřeháním. Upeču "Valentýnský koláč", ráno připravím rodině snídani na stůl a zapíchnu do koláče špejli se srdíčkem na které den před tím napíši osobní vzkaz.
OK, přiznám se, ještě jedno srdíčko jsem vsunula dětem do penálu a manželovi k mobilu... abych je potěšila  - neočekávaně - ještě jednou během dne :o) 
To zase patří ke mně - Valentýn, Nevalentýn.

Není to rozhodně o velkých věcech, velkých darech... 
I maličkost může způsobit velké věci a udělat velkou radost, která za peníze koupit ani nejde...

Mějte se rádi, mějte rádi své blízké... sviťte, objímejte se, usmívejte se.
S láskou
Katka

2 komentáře:

  1. Vzala jsem si tenhle příspěvek trochu osobně (pod valentýnským článkem byla moje reakce jediná odtažitá). Takže tak trochu v reakci napíšu, že já proti tomu svátku rozhodně nebojuju, ani ho nějak aktivně neodmítám, nejsem kvůli němu naštvaná (tedy nemám moc ráda komerční masáž, která se na nás hrne v obchodech, ale tu nemám ráda ani u jiných svátků), jen mi nic neříká, takže ho spíš pomíjím a neberu ho jako nutný důvod zrovna ten den vymýšlet něco speciálního. Radost si dokážeme dělat i bez něj.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Stání, vzala jsi si ho osobně zbytečně, nebyl o tvé reakci. Když člověk všemu nepřitakává, není to zákonitě "dobře" či "špatně". Tvoje odpověď k původnímu článku byla náhodou moc hezká. V tom jsem boj rozhodně necítila. A poslední věta tomu dala krásnou tečku - "My si jen prostě děláme tu radost jindy než podle kalendáře." Tak to má být, krásné...
      Druhým článkem jsem reagovala na situace ze svého blízkého okolí...
      Komerční masáž se mi také nelíbí. Jde v ní v prvé řadě o peníze, konzum, až snahu vyvolat pocit, že pokud TEN den něco nekoupíte, tak se zboří svět, ukážete, že člověka nemilujete - a tak to rozhodně není! Prapůvodní význam svátku se zcela vytrácí... Když jsem ale viděla, co se v tento den strhne a děje v Americe, tak jsme zde zatím žabaři :o) Díkybohu!
      Stání, hezké dny.
      Katka

      Vymazat