čtvrtek 13. prosince 2018

Včerejší čina na Vysočině


Hodně chumelení, problémy na dálnici u Jihlavy, na přivaděči, ve městě a vždy se to rovná naprostý kolaps dopravy ve městě.
Na všech silnicích, ulicích a následně na všech výpadovkách z města.
Co se zde dělo včera jsme ještě nezažili. Vše stálo či jelo krokem. Několik hodin.
... a díky tomu jsem šla z práce domů pěšky.





V tom počasí mi to sice trvalo přes hodinu a půl, ale alespoň část cesty byla doslova jak v pohádce
a užívala jsem si to naplno - bylo to opravdu za odměnu.



Sama od sebe bych si v ten den cestu pěšky dobrovolně sice nevolila,
ale osud má s námi někdy jiné plány.



Ve finále byla procházka krásná a poetická.
Všude na zemi, na větvích stromů, na zábradlích, lampách... se válely načechrané zářivě bílé peřiny sněhu.
Byla to pastva pro oči i pro duši.



A jak pod nohama nádherně vrzal sníh! To byla hudba.
Je pravdou, že co chvíli - když mi podjely na sněholedu boty s podpatkem - to vypadalo, že se sněhu podívám z blízka do očí. Nakonec jsem to vždy nějak vybrala.
Děkuji těm, co mě neviditelně podpírali.



Kousek cesty jsem si ještě schválně zašla - k zasněženému staletému buku u Kostela sv. Jakuba.
Krásnému až mystickému místu.


Na náměstí jsem si udělala krátkou přestávku. Dala by se nazvat zdravotní. 
Zastavila jsem u stánku s palačinkami a dala si jednu čokoládovou. 
Je přeci advent!


Tu mají u nás nejlepší, co jsem kde kdy jedla. A že jsem jich v různých koutech republiky jedla. 
Posilněna před další hodinu cesty jsem pokračovala dále.


I když vám někdy okolnosti změní zcela plány, snažte se z toho získat co nejvíce...
Krásný advent
Katka

14 komentářů:

  1. V Jihlavě jsem 3 roky strávila na učňáku a na náměstí na palačinky jsem chodila denně!!! A vždy jsem si musela koupit dvě, jednu jsem snědla hned a druhou po cestě zpátky na intr. Mám radost,že se tam stále prodávají a že jsou stále vynikající!!!
    Krásné zasněžené dny. Danča

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ahoj Dančo, tak to je hezké. Ráda slyším, že jsou palačinky proslavené :o) Já říkám pořád: "Kdo by to počítal!"
      Krásný advent
      K.

      Vymazat
  2. Jedna tvář zimy - a má svá pozitiva i negativa. Ty jsi z negativa vytvořila pozitivum. Zasněžená procházky byla určitě krásná, ale tedy hodinu a půl - to bylo po příchodu domů nejspíš na svařák nebo grog :-)
    Hezké dny

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Stání, je to tak. Popravdě od dvou hodin jsem byla vnitřně nervózní. Už za vycházky jsem nabíjela sílu. Dcera byla mimo Jihlavu a měli jsme pro ni jet autem... Do toho když jsem přišla domů, syn měl vysokou teplotu a kašel jak trám. Díky tomu jel nakonec jen manžel. Z běžně 40 minutové cesty se nakonec manžel s dcerou vrátili po třech hodinách, poslední dvě hodiny jsem neměla žádnou zprávu... Když vyprávěl, jaké to bylo na silnicích, šla jsem si nalít víno. Takže TO POZITIVUM mi malinko pomohlo přečkat to, co jsem již od dvou tušila. Když pak děti byly v postelích, manžel na sedačce - zdraví a v bezpečí - poděkovala jsem nahoru a konečně to ze mě spadlo.
      Stání, hezké a poklidné adventní dny!
      K.

      Vymazat
  3. Tak to je tedy vážně nádhera...
    Cesta dlouhá, ale příště doporučuji hned ráno pohorky a termosku a odpo si z výjimečnosti udělat pravidlo a jít
    zase...
    PS:Děkuji za Jakuba, běhá mi mráz po zádech, zase...
    Pohodové další dny ve zdraví a bez kalamit...

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Haní, jsou věci, které člověk dopředu neví... a je to tak mnohdy i dobře. Bílá peřina byla kouzelná.
      Na zdraví pracujeme :o)
      Měj se krásně.
      K.

      Vymazat
  4. Katko, rozumím ti. U nás je počasí také nevyzpytatelné a silnice v katastrofa. Hlavně když je u nás zakázáno solit.
    Ale ty jsi potvrdila pořekadlo, že všechno špatné, je pro něco dobré, a užila sis nádhernou procházku :)
    Jo a palačinky s čokoládou také miluju. Asi jako všechno s čokoládou :D
    Měj se krásně. Káťa

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Kátí, bylo moc hezky. Čokoláda na stovky způsobů - to je také mé gusto :o)
      Krásné adventní dny.
      K.

      Vymazat
  5. To je krása!U nás ani vločka! :-) Ila

    OdpovědětVymazat
  6. Ilonko, krapet sněhu posílám i k vám. I kdyby na Vánoce sníh nebyl, adventně jsme u nás byly naladěni překrásně.
    Prima advent.
    K.

    OdpovědětVymazat
  7. Katko, tak to je nádhera. U nás tolik nenapadalo, to ani náhodou. Na vrzání sněhu pod nohama si budeme muset v Plzni ještě počkat.
    Měj prima dny, Petra

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Petí, kdo si počká, ten se dočká :o) Dnes už jistojistě je sníh i u vás :o)
      Prima dny.
      K.

      Vymazat
  8. Nádhera. U nás nic moc, ale na cestách jsem si sněhu také užívala. Kéž by tato krása vydržela do Vánoc, to by pak byla pohádka.
    Katko, příjemný víkend Ti přeji. D.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ať máš silnice prometené a můžeš se kochat okolím.
      K.

      Vymazat