neděle 16. prosince 2018

Cukroví

Krásnou třetí adventní neděli, moji milí.
Cukroví... aneb jeho různé podoby.
Nebyly by Vánoce Vánoci, nebyl by advent adventem, kdyby domácností nezavonělo vánoční cukroví. 
Vůně vanilkového cukru, ořechů, másla, skořice a hřebíčku je nenahraditelná 
a jednoznačně patří neodmyslitelně k tomuto času.


Vždy je to jakási alchymie
Smícháte na první pohled neslučitelné věci, v různých poměrech a množstvích. Chvíli to vypadá, že se 
to nemůže nikdy spojit a vzniknout konzistentní těsto.
Ale když má člověk trpělivost, tak se stane nemožné skutečností.


Tentokráte jsem vanilkovým rohlíčkům v jejich prvotním stádiu vtiskla novou, zcela jinou podobu.
Řekly si o to... a zároveň se u mě probudila touha opět něco vytvořit z keramiky. 
Nuž uvidíme, co se s tím dá udělat...


Nakonec ale zvítězil zdravý rozum (prý) a tradice a spořádaně jsem těsto zformovala do kuličky a z těsta vytvořila tradiční vanilkové rohlíčky.
Kdykoli si je ale dám do pusy, budu vidět tento usměvavý obličej.
Těsto s duší.


K pečení si každoročně pouštíme vánoční CDčka.
Tradičně Janka Ledeckého - "Sliby se maj plnit o Vánocích", 
Danielu Šinkorovou - "Dárek vánoční", tradiční koledy 
a loni nově přibyl i Jan Smigmator - "Vánoce & Christmas".


Samozřejmě proběhla i ochutnávka cukroví a prošli jsme na výbornou s hvězdičkou.


Krásný advent
Katka

20 komentářů:

  1. Kači, koukám, že ses minula povoláním. Tvé sochařské umění vykukuje zpoza cukrářského šuplíku :o) Vidím "babku Vanilkačku ", jen ten šátek chybí :O)).. Super, ty fakt nikdy nezklameš.
    Já budu fušovat do řemesla cukrářům ještě zítra, ale pomníky stavět nehodlám :O).
    Užijte si pohodovou třetí adventní neděli s chutí vanilky.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Povoláním jsem se, Haní neminula. Jsem tam, kde být mám, na správném místě a jsem za to neskonale vděčna.
      Jen k tomu mám ještě nespočet zájmů, které mi rozjasňují život. K.

      Vymazat
  2. Katko tedy ta hlava z těsta nemá chybu! Já už mám taky pečeno, jsme už s manželem sami, děti přijedou jen na návštěvu tak na co šílet. Spíš si užíváme klidu a pohody a není to po těch letech vůbec špatné :)
    Přeji ti krásnou třetí adventní neděli.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Vlastí, než se dostanu k odpovědi, cukroví je snědené! :o) Věřím, že jste si svátky užili v klidu.
      Děkuji za zastavení.
      K.

      Vymazat
  3. Krásný adventní čas.... Cukroví vypadá moc dobře. Já včera doplácala perníčky jupiiii:)))
    Eva

    OdpovědětVymazat
  4. Katko, ten obličej je úžasný! Věnuješ se sochařině nebo keramice? Jestli ne, je to škoda.
    Měj prima dny, Petra

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Petí, děkuji. Nevěnuji, jen výjimečně, když zavítám ke kamarádce keramičce do dílny, tak si tvořím z hroudy hlíny, co má duše v tu danou chvíli cítí, že má vytvořit. Je to ale vždy naprostá rozkoš! :o)
      K.

      Vymazat
  5. Katko, byla jsem celkem napnutá, jestli z toho těsta skutečně budou rohlíčky :o)
    Taky si k pečení hraju, toho Ledeckého jsem letos dokonce viděla a slyšela na živo (ale v divadle jsem tedy nepekla :o))
    Děkuji za návštěvu na mém blogu a přeji příjemný adventní večer, Helena

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Helenko, byly a byly vynikající :o)
      Před Vánoci to muselo být příjemné naladění na svátky.
      K.

      Vymazat
  6. Obličej mne pobavil, evidentně nemám žádné výtvarné vlohy,protože tohle by mne nenapadlo.
    Hezkou neděli

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Stání, vlohy, nevlohy, na to se spontánnost neptá. Prostě to samo přijde a je to :o) Počkej příště :o)
      K.

      Vymazat
  7. Super nâpad :-) Vanilkové rohlíčky jsou top!!!Ila

    OdpovědětVymazat
  8. Tak jsem si vzpomněla, jak jsme jako malé se ségrou také plácaly z těsta obličeje. Modelovat a ujídat těsto byla ještě lepší zábava než vykrajovat :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Kačko, nedivím se. My jsme se ségrou vždy modelovaly z plastelíny. Krásné vzpomínky.
      K.

      Vymazat
  9. Katko, hlava se Ti povedla, ale rohlíčky z ní budou asi chutnější. Věřím, že cukroví chutnalo, vypadá krásně. :o)
    Koledy poslouchám hlavně v autě, kde trávím hóóódně času.
    Přeji příjemné dny. D.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Dáší, byly vynikající. Co kdybych příště ale upekla celou hlavu?! :o))))))) Nebo plno menších, aby se propekly?! :o))))))))))
      K.

      Vymazat
  10. Krásný nápad :-) A souhlasím, vanilkové rohlíčky jsou nejlepší ů)

    OdpovědětVymazat