sobota 13. března 2021

Být v pravou chvíli na správném místě...

Jak jsem minule slíbila, zavedu vás ještě na jedno místečko, 
kam nás minulou sobotu naše kroky zavedly.


... být v pravou chvíli na správném místě. 
Když člověk na vlastní kůži okusí tento jedinečný pocit, 
který v tu chvíli prostě a jednoduše bytostně cítíte, prostupuje vaší duší a srdcem, 
tak to je jeden z nejvýjimečnějších pocitů, které může člověk zažít. 


Některé z vás slyším až sem hudrovat. 
Já vím, řeknete mi možná, že se neděje ale běžně a neděje se každému.
Na to se mi teď vkrádají do úst rozverná slova Deničky ze Štědrovečerní pohádky "O vánoční hvězdě".
"Ve škole už jsem byla. 
Samé vymyšleniny, ale zábava!" 
.o)


Tyto pocity a situace zažívá každý z nás. Co chvíli. 
To, co máme odlišné je to, jakým způsobem jsme schopni je svou vlastní vnímavostí a citlivostí zaznamenat, uvědomit si je a následně prožít.
A navíc zaznamenání, uvědomění si i prožitek mohou mít nespočet úrovní. 


Někdo je vědomě ani nezachytí. Ten patří k té skupině, kteří tvrdí, že takové pocity neexistují.
Má ze svého úhlu pohledu pravdu. Pro něj vědomě neexistují.


Pak jsou lidé, kteří je čas od času vycítí a uvědomí si je. 
Míra prožitku je ale u každého jedince odlišná, jinak silná. 
Je závislá na jeho současné úrovni vnímání sebe a světa.


A pak jsou ti, kteří tyto stavy zažívají opakovaně, častěji a hlouběji. 
Jsou tak nějak vnímavější a otevřenější, empatičtější. 
Vůči sobě, druhým, přírodě, Vesmíru, bytí. 


Ten den jsme se ocitli na okraji lesa, na relativně malém prostranství, kde bylo ticho a naprostý mír. 
Na místě Solimánském, kde byly vykáceny stromy a díky tomu vznikla na okraji mýtina. 
Vstoupilo sem světlo a zdraví, přesně jako v té pohádce. 
Jen krajíc s chlebem a sýrem nám chyběl.


Probíhala zde tichá rozprava mezi nebem a zemí. Mraky, modrou oblohou, 
stromy a jejich stíny, bělostným sněhem. Sněhem, který byl posypán miliony zářivými diamanty.
Sníh, který se na kmenech držel z návětrné strany - od země až ke korunám - propůjčoval 
stromům jemnou eleganci, dal vyniknout reliéfům kůry stromů.


Bylo to zcela dech beroucí místo, dech beroucí okamžik.
Neopakovatelný, jedinečný pocit.


Takovéto pocity nemusíme zažívat jen v tichu - v přírodě, 
i když je pravdou, že je nám v tom příroda velkou pomocnicí. Má s námi velkou trpělivost.
Můžeme je třeba i prožívat při poslechu hudby, při tanci či zpěvu, při shlédnutí filmu 
či divadelního představení.


A nebo třeba i když hovoříme s někým, ke komu máme z různých důvodů tak nějak blízko.
Vždy se jedná o chvíle, kdy, jak já říkám, duše se vznáší a zpívá.
Přetéká čistou láskou, vděčností, pokorou a ryzím štěstím.


Zpátky ale na zem. 
Ve výšinách je čas od času krásou a darem pobývat, žít se tam ale stále nedá...



Když jsem tam tak stála, tak se mi spontánně vybavila pohádka "Anděl páně". 
Petronela ale ani žádného jiného anděla jsem ale nezahlédla, ani Uriáš nikde za stromem nevykukoval.
Tak snad příště.



Zatímco já jsem "ulítávala", děti si s mým souhlasem a mou podporou, doháněly zážitky z dětství. 
Pojídaly sníh. Vesele, nadšeně.
Nebudou muset v dospělosti aspoň litovat, že to nezažily. .o)



Přeji vám, abyste zažili, zažívali ten jedinečně krásný pocit. 
Jak by řekla paní profesorka Hogenová - "pobyli v Tišině duše", zažili jednotu, pocítili lásku a štěstí... 
I jednou to zažít, je zázrakem.
Ať se vám zázraky dějí!




Pokud máte špatnou náladu, můžete ji změnit v lepší, 
pokud jste smutní, můžete udělat něco, co vás rozveselí. 
Takovou moc máte. 
A pokud nikde po cestě neuvidíte srdce, tak si ho prostě můžete nakreslit...
.o)
Omezení si děláme mnohdy jen sami sobě.


Krásné dny
Katka

14 komentářů:

  1. Tento komentář byl odstraněn autorem.

    OdpovědětVymazat
  2. Katko, díky za milý článek a nádherné fotky.
    Přeju hodně dalších krásných zážitků a chvil

    OdpovědětVymazat
  3. Katko, děkuji za tu jiskřivou parádu. A myslím, že v tom lese s tebou byli všichni - Denička, Petronel i ten Uriáš...
    Měj příjemnou neděli, Helena

    OdpovědětVymazat
  4. Prostě krása.....přeji krásný nejen dnešní den. Z Jizerek Olina

    OdpovědětVymazat
  5. Ty jsi svoje krásné fotky doplnila moc krásnými slovy. Souzněla se mnou.
    Hezkou neděli !
    Hanka

    OdpovědětVymazat
  6. Moc ráda jsem se s tebou podělila o tento kouzelný, zelenobílý, dočasný, klidný prostor, kde myšlenkám je vše dovoleno. Díky. Jiřina z N.
    pátý obrázek odspoda je moc povedený.

    OdpovědětVymazat
  7. Katko, kouzelné fotky i nádherné psaní. Ráda jsem se s Tebou prošla zasněženou krajinou.
    Přeji pohodové dny. D.

    OdpovědětVymazat
  8. Hezké fotky ,doplněné dojímavými slovy.Až mě to dojalo....

    OdpovědětVymazat
  9. Krásné obrázky a povídání :)
    Někde jsem četla, že procházka lesem je koupel pro duši.
    Zdraví Marie

    OdpovědětVymazat
  10. Tento komentář byl odstraněn administrátorem blogu.

    OdpovědětVymazat
  11. Moc krásný článek, doplněný nádhernými fotkami. Už při čtení článku jsem si vybavila mnoho okamžiků, kdy jsem si v přírodě řekla, že jsem šťastná. Ano, seděla jsem třeba opřená o strom, dívala se do krajiny a uvědomila jsem si sama sebe v tom obrovském prostoru a bylo mi nádherně a nahlas jsem vyslovila, že jsem šťastná a byla jsem tam, kde jsem měla být. A jindy na zahradě sedím v křesílku a o nohy se mi otírá kočička a ona je rád se mnou a já jsem ráda s ní. Jsem v ten moment šťastná.......

    OdpovědětVymazat
  12. Tento komentář byl odstraněn administrátorem blogu.

    OdpovědětVymazat
  13. Tento komentář byl odstraněn administrátorem blogu.

    OdpovědětVymazat
  14. Encontrei o Sr. Pedro no blog por alguém que o recomenda a quem procura um empréstimo. Fiquei tão animado e motivado também para estar nessa posição de liberdade financeira, pois minha família estava passando fome, entrei em contato com o Sr. Pedro no aplicativo que eu disse ele, minha história de vida sobre a situação financeira, ele me envia um formulário de inscrição para preencher com meus dados, o que eu fiz, depois que ele me enviou o contrato de empréstimo, encaminhei ao meu advogado para dar uma olhada e me aconselhar sobre como proceder. Eu assinei o contrato de empréstimo depois que meu empréstimo foi aprovado algumas horas atrás, banco entre em contato comigo para transferência de fundos e cobranças que preciso compensar no balcão do banco. foi muito bom trabalhar com o Sr Pedro e agradeço muito a ele pela ajuda que ele me deu que realmente ajudou minha família a passar fome. Entre em contato com o Sr. Pedro no e-mail: pedroloanss@gmail.com porque ele está sempre ocupado, mas eles também têm outro colega de equipe profissional trabalhando com ele.

    OdpovědětVymazat