úterý 9. října 2018

Kaštanobraní

Jeden den v roce máme vždy vyhrazen nám a kaštanům.


Jedeme na okraj města, procházíme se dlouhou kaštanovou alejí a sbíráme kaštany.
Letos se jich - teplu navzdory - urodilo opravdu hodně.


A proto jsem si mohla dopřát i takový luxus, že jsem sbírala pouze ty, 
které jsem si sama čerstvě vyloupla.
Když je vyndáte z jejich obalu, tak jsou vlhké, jemně chladivé a mají krásnou "čerstvou" energii.


A já si je naplno užívala.


Teď už se nám suší doma pod kamny a připravují se na studené časy ke krmelci. 
Tam je chceme - až přijde ta správná doba - donést.


To bych nebyla já, abych nenarazila i na nějakou pěknou kytičku.
Samozřejmě, že šla s námi domů.



A vycházkou kolem vodárenských rybníků zase zpět.
Počasí bylo víc než přívětivé, den byl teplý.
Užili jsme si to opět na výbornou.


Krásné dny
Katka 

15 komentářů:

  1. Katko, sbíraní kaštanů mám i já moc ráda :) Mám kousíček od práce kaštanovou alej...no, je to vlastně náměstí, které je lemované řadou kaštanů. A když jdu přes něj v době, kdy kaštany padají, nejsem jediná, kdo se ohne k zemi :)
    Měj se pěkně, Petra

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Haní, jak tě tak z blogu znám, tak se ani nedivím :o) Tipovala bych tě na "kaštanový typ" :o)
      Prima dny
      Katka

      Vymazat
  2. Moc krásné:)Kaštanů je letos opravdu hodně a jsou nádherné!Podařilo se mi jich nasbírat taky spoustu,vždycky jsou nějaké do kapes,do kabelky,tašky pro štěstí a jiné zase na podzimní výzdobu nebo něco jiného.Ano,je v nich hodně krásné,čisté a pozitivní energie.Kytička je taky moc hezká:)

    OdpovědětVymazat
  3. Kačenko, jen se usmívám....vloni kaštany u nás nebyly, takže letos... jich mám plné kapsy, kabelky do práce,
    v práci, doma...
    Taky miluju ten mokrý pocit, když se ta dokonalá hnědá krása vyloupne...Kaštany jsou za mě dokonalé stejně jako kameny.
    Měj se moc hezky a užívejte sluníčkových dní.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Však já, Haní, vím. I od tebe mám letos kaštánky v kapse :o)
      Měj se prima
      Katka

      Vymazat
  4. Kaštánky jsou krásné, máš hezky nafoceno. Kéž by u nás taky byla nějaká alej, zatím vím jen o jednom stromu a na ten chodí děti ze školy... :-)
    Přeji hezké dny, pa.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Dý, kdo hledá najde. Vycházkou si zajít někam "dál" a určitě nějaký ten kaštan potkáš.
      Prima dny
      Katka

      Vymazat
  5. Kaštany jsem si přivezla v neděli z vyjížďky na kole. Nosím je po kapsách, dělám výzdobu, prostě jsou všude.
    Hezký den.

    OdpovědětVymazat
  6. Katko, kaštanů mám také plnou tašku a použila jsem je do truhlíku na výzdobu. V zimě poputují ke zvířátkům, ale tak na jedno krmení. Moc hezké, kaštanové fotky.
    Přeji prima večer. D.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Dáší, dobře děláš. My to máme zrovna tak.
      Hezké dny
      Katka

      Vymazat
  7. Krásně jsi kaštánky nafotila. Taky mám nejraději ty čerstvě vyloupnuté, jsou krásně hlaďoučké
    Hezké babí (nebo tereziánské?) léto

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Stání, přesně tak, čerstvě vylouplý, hladký držet v ruce je skvost :o)
      Katka

      Vymazat
  8. Krásná kresba na kaštanech, ani jsem si jí dříve nevšimla, díky.

    OdpovědětVymazat