čtvrtek 12. července 2018

Levandulobraní...

je slavností, kterou zbožňuji, která mě neskutečně těší a nabíjí a na kterou se celý rok těším.
Letos proběhla již v polovině června, což je o měsíc dříve, než je běžné.
Nemohla se zřejmě dočkat stejně jako já.


Vždy, když se s rozzářenýma očkama k záhonu s levandulí přibližuji (ať kvete či ne), tak volám: 
"Ahój, holky moje levandulový!" 
Rodinu tím již nepřekvapuji, znají mě.


Levandule je "mou" květinou. 
Má kouzlo, které je neuchopitelné, přesto vždy přítomné.
Její specifická vůně, tvary, dech beroucí sametová fialková barva, nevšednost a oslnivá krása mě vždy rozdovádí.


Trhám stébélko po stébélku, povídám si s keříčky, 
chválím je, dotýkám se jich a má duše se tetelí.


Levandule nevábí jenom mě. Z živočišné říše je nás mnohem více...
Nedivím se. 


Z levandulky jsem si letos uvila kytičky na ozdobu, větší svazky na hambálek do kuchyně, bohaté kytice do váz či hrnků v bytě, vyzdobila jsem chalupu a vytvořila z nich girlandu podél oken a závěsů.


Radost jsem jimi rozdávala jak sobě, nám, 
tak jsem jimi obdarovávala ostatní.


Radost byla, jak tomu bývá, na obou stranách.


To musí být nádhera, sednout si na levanduli. 
Ta hmyzí drobotina má ale štěstí!


Při levandulobraní jsem tématicky popíjela levandulovou vodu.




A v období, kdy není levandulobraní se těším usušenými kytičkami levandule, 
které jsou různě po bytě a levandulovým esenciálním olejem - neboli "tekutou levandulí".


Krásné léto
Katka

10 komentářů:

  1. Taky mám levanduli ráda, taky už mi svazečky visí a na olejíček je též zaděláno. Jako malé a hodně mladé mi levandule nevoněla, ale ani nevím kdy se to zlomilo a je to pro mne vůně, kterou se doslova opájím.
    Hezké letní dny, Katko!
    Hanka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Hanko, tak to je krása. Měla jsem to stejně. Nejdříve jsem o levanduli téměř nevěděla, pak se pomalu dostala do mého života, domácnosti, na zahrádku a teď si bez ní život již nedovedu představit. Je opojná a okouzlující - na mnoha rovinách.
      Díky za nakouknutí
      Krásné léto
      K.

      Vymazat
  2. Kačenko milá, levandulová...
    Z tvého psaní musí každý poznat, jak tahle vonící kytička je celá o tobě,pro tebe...
    Tak ať ta radost nemizí a je stálá jako ty kytičky na hambálku ;-)
    Užívejte všichni spolu krásné voňavé letní dny.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Haní, děkuji moc ♥
      Taková jsem já... levandulová... :o)))
      K.

      Vymazat
  3. Katko i má duše se tetelí když přijdu na zahrádku.
    S levandulí se mazlím- dotýkám všude kde ji objevím.Je úžasná.
    Posílám ti mnoho pozdravů a přání krásných dnů.Z ❤

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Zdení, dobře ty! Zcela ti rozumím, chápu.
      Krásné léto
      K.

      Vymazat
  4. Oh, to je krása. My máme levandule jen jeden keřík a v zimě nám pomrzl, takže letos má jen pár květů.
    Hezký den

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Stání, mám jedno doporučení, které se mi bezvadně osvědčilo :o) Místo jedné vymrzlé nakoupím pět nových a zima mě pak jen tak nepřekvapí :o)))
      Kdo by to počítal! :o)
      K.

      Vymazat
  5. Krásné fotky Katko. Levandule je úžasná.. také ji máme pěkný keř, natrhala jsem na sušení jen trochu … nechala jsem ji kvést dál... bylo tam plno čmeláků a bělásků. Žluťáska jsem viděla letos asi dvakrát … tak mi ten tvůj moc potěšil .. je nádherný a něžný. Užívej si léto v pohodě. Jarka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jaru, okolo nejen levandule ale všech kytiček je to hotová hmyzostráda. Hotové živé divadlo, svět na dlani.
      Krásné léto i tobě.
      K.

      Vymazat