sobota 5. května 2018

V hlavní roli šeřík...

Jednotlivá období či měsíce roku mám neodmyslitelně spojená s květinami.
Ne cíleně, ale prostě to tak je.
S květinami, které život nesmírnou měrou obohacují, provoňují, zkrášlují a zjemňují.
Dodávají radost a něhu, pocit jednoty s přírodou a dobrou náladu. 
Jejich barvy a vůně hladí nejen oko, ale i duši.


Ke květnu neodmyslitelně patří šeřík
Všemožných barev a barevných odstínů, tvarů a vůní.


Každoročně v tomto období máme tak tři až čtyři kytice šeříků i ve vázách doma.
Vždy vedou šeříky fialové, více dostupnější.


Ale... změna je život. 
Dnes nás jedna z procházek dovedla do míst, 
kde jednoduše nešlo neodolat tomuto čistému, krásnému, bílému šeříku.
Doslova mě volal a lákal, ať si ho krapet vezmu pro radost i domů.


Samozřejmě, že jsem nedělala scény a mileráda nabídku přijala.
S dětskou radostí a rozpustilostí.
Božínku a ta vůně!


Co chvíli mám nos zabořený v drobounkých kvítkách šeříku 
a se zavřenýma očima ulítávám na jeho vůni do nebeské říše květin, vůní a blaženosti.


Jeho drobounké, něžné kvítky jsou dokonalé.
Zadívejte se někdy pořádně. Stojí to za to.


Původně jsem chtěla kytici do vázy na jídelní stůl.
Ale... ono se to někdy - k mé velké radosti - malinko zvrhne a radost se znásobí.


A květiny se pak objeví na různých místech bytu a terase a rozdovádí mě ještě mnohem a mnohem více, než bylo původně zamýšleno.
A mé nadšení a díky pak neberou konce. Tjárydádydááá.


Když píši tyto řádky, sedím na terase, popíjím vychlazený Lišákův jablečný cider a co chvíli mi větřík donese k nosu omamnou vůni šeříku z vázičky na slunečném stolečku.
Jen tak "náhodou". Díky za to.


Krásné dny
Katka 

6 komentářů:

  1. Taky už nám šeřík doma voní. V obýváku i v kuchyni načechrává svoje květy a oblažuje okolí svojí vůní.

    Měj se hezky, Katko!
    Hanka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Haní, úplně to vidím :o) Radost nezměrná!
      Krásné dny K.

      Vymazat
  2. Já na chalupě zatím jen obhlížím ten na keří, ale zítra možná dojde i na vázu ;-)

    OdpovědětVymazat
  3. Včera krasavec vykvetl i nám a už krásně voní i doma.
    Katko, měj se krásně. Jarka

    OdpovědětVymazat