pátek 10. července 2015

Teď v létě - "Pražská zima"

Když jsme za dob studií dostali úkol (psal se rok 1997), připravit si referát
 na téma „Veliké Ženy naší společnosti“,
hned jsem věděla, o kom budu psát.
O ženě, které jsem si velmi vážila.
A je tomu tak i v současnosti.
  
Madeleine  ALBRIGHTOVÁ
  
Před nějakým časem vydala knihu
„Pražská zima“.
 
 
K její četbě jsem se sice nedostala, ale dostala se ke mně jinou formou.
Formou mluveného slova.
  
Impulsem pro její napsání bylo dramatické odhalení jejího židovského původu v únoru 1997, kdy čerstvě nastoupila v úřadu ministryně zahraničí.
Najde se zde nejen její osobní příběh a příběh rodiny Korbelových, ale také originální pohled na obecně známé kapitoly našich dějin – od dob Masaryka až po dobu komunismu.
 
 
Překrásně napsáno.
Dozvěděla jsem se velice mnoho.
O národech, zemích, vládách, jednotlivcích.
O době minulé, o době současné.
Osvětlilo se mi plno souvislostí.
Někoho si teď vážím víc, někoho míň.
Byly to těžké, nelehké doby,
Kdy jedno rozhodnutí ovlivnilo všechno, všechny, na desítky let…
Mnohdy bylo otázkou života a smrti.
 
Vzhledem k tomu, že na CD se jedná pouze o vybrané pasáže,
tak vím, že knihu si v knihovně vypůjčím a přečtu zbytek.
Stojí bezesporu za to.
 
Přestaňme si stěžovat.
Buďme vděčni za dobu, ve které žijeme.
Za to co máme…
  
Krásný den
Katka
 

1 komentář: