sobota 7. září 2019

Český Krumlov - zastavení první

Letošní dovolenou jsme chtěli strávit buď v okolí Českého Krumlova nebo v okolí Kroměříže.
Nakonec to neplánovaně ale vyhrál Sarvár v Maďarsku, koupání a výlety po okolí.
Českého Krumlova jsme se ale nevzdali.


Poslední tři dny prázdnin jsme strávili právě tam a bylo tam skvěle.
Počasí na jedničku s hvězdičkou. To co jsme viděli a zažili mnohonásobně předčilo to, 
co jsme si mysleli že uvidíme a zažijeme. 
Tak plné a krásné tři dny jsme možná ještě nezažili... a že jsme již zažili mnohé :o)


Český Krumlov jsem poprvé poznala, když jsem jako učitelka jela se skupinou čtvrťáků právě sem.
Jejich obor byl "cestovní ruch" a jejich úkolem bylo provádět nás městem, průvodcovat.
Již tenkrát mě město velmi oslovilo a keramiku, kterou jsem si tam tehdy koupila mám dodnes.


Tentokráte jsem o nějaký ten pátek starší a musím říci, že jsem si město mnohem více užívala.
Všímala si věcí, které bývají skryty. 
A že jich tam ale bylo!



Ano, turisté zde byli, někdy více, někdy méně. 
Záleží ale na nás, jak moc se tím necháme ovlivnit.


Vyrazili jsme z Linecké ulice, kde jsme byli ubytováni, přes centrum a dva dřevěné mosty 
k zámku a do zámecké zahrady, 
kde byl pro tu chvíli cíl naší cesty.


Zámek zářil již z dálky.
Vždy nad takovýmito stavbami žasnu. 
Jak je mohli postavit, jak dokázaly přečkat staletí a dochovat se nám 
do současnosti v takové kráse.





Vstup do zámku hlídán medvědy, zámecká brána...



Když člověk vkráčí na nádvoří, podlomí se mu tou krásou až kolena.
Spontánně jsem dala ruku na srdce a v úžasu zvolala áááách...
Takovou sílu to tam má.






Zámek má mnohá nádvoří, jedno hezčí než druhé.
Ze spojovacích ochozů jsou nádherné výhledy na Krumlov a klikatící se Vltavu.



Mnohé obrazy mají přirozené přírodní rámy, 
které jim sluší ze všeho nejvíc.


Díky za tu možnost je vidět a zažít.


A pak se člověk dostane na konec zámku do míst, 
kde začíná zámecká zahrada.


Krásná, rozlehlá a skrývající nejedno tajemství a krásu.
Pro teď vás zde na chvíli zanechám, ale bát se nemusíte, jste v ráji... alespoň my byli.
Takže kochat se, procházet se, tiše rozjímat. 
Zase si vás tu vyzvednu a půjdeme dál.
Máte se na co těšit...


Krásnou nadcházející neděli
Katka

14 komentářů:

  1. Krumlov prostě nezklame. Je to nádhera!
    Katko, děkuji za nádherné fotky a přeji hezkou neděli, Helena

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Helenko, jsem ráda, že jsi nakoukla se mnou.
      Krásný den
      K.

      Vymazat
  2. Úplně se vidím, jak jsem těmi místy procházela a byla zrovna tak unešená.
    Krásné fotky - jako vždy!
    Hezkou neděli!
    Hanka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Haní, je to (nejen) tam prostě nááádhera!
      Prima dny
      K.

      Vymazat
  3. Dokonalost...byla jsem v Krumlově jen jednou, ale ani zámek jsem nestihla vidět zblízka.Tak moc děkuji za průvodcovství...je tam božsky.
    Už teď se těším se na příště.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Haní, tam by se ti opravdu moc líbilo, na všech místech a ve všech dobách, kdy jsme tam byli. Ano, je tam doslova božsky.
      Papa
      K.

      Vymazat
  4. Katko, díky za krásné fotky Krumlova (a detalů z něj - ty jsou vždycky zajímavé, protože každý je vidí jinak). My bychom se do Krumlova taky rádi podívaly, ale asi to necháme na zimu. Já moc davy turistů nedávám a manžel už vůbec. Asi bychom si město neužili...

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Stání, máš pravdu, každý vidí věci trochu jinak, všimne si něčeho jiného, upoutá jeho pozornost něco jiného. Někdy stačí pohled, někdy vůně, odraz slunce nebo mu něco tichounce než tiše pošeptá: "Podívej se!"
      Turisté tam byli, ale podle toho, co jsem četla, to nebylo tak zlé. Bylo to v tomto ohledu lepší, než jsem čekala :o)
      Prima dny
      K.

      Vymazat
  5. Katko, nádhera! Rozhodně tam chci!!! Byla jsem jen jednou v divadle a na zámek nebyl čas...tak díky aspoň za nádherné fotky. Měj se krásně Inka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Inko, rozhodně jeď!!! Stojí to bezpochyby za to.
      Krásné dny
      K.

      Vymazat
  6. Katko, nádherné fotky. Do Krumlova jezdím často pracovně a občas i soukromě a je tam vždy nádherně. Krumlov je moje srdcovka, ale koho ne.
    Přeji hezký večer. D.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Dáší, děkuji. Ano ano, jedna ze srdcovek mnohých. A právem.
      Krásné zářijové dny
      K.

      Vymazat
  7. nádherné nakouknutí..děkuji Sv.

    OdpovědětVymazat