neděle 28. srpna 2016

Rakousko 2. - Hallstätter See, Hallstatt

Po předchozím dni - po osobní negativní a nepřenositelné zkušenosti s "Plesnivými horami" a po pár dalších zážitcích, které utvářeli ne zrovna ideální začátek dovolené, byl tento den, o kterém dnes píši, doslova ZA ODMĚNU.
S vděčností jsem si ho společně s mými nejbližšími vychutnala. Všemi smysly, celým srdcem... ale o tom níže.

 
Halštatské jezero a městečko Hallstatt.
Obojí společně s pohořím Dachstein a Solnou komorou patří ke Světovému dědictví UNESCO.
Nedivím se.
Je tam doslova jak v ráji.
 
 
 
 
 
 
Malebné, historické městečko, jak z pohádky, přímo na břehu jezera.
Okolo samé kopce a nebe.
 
 
Městečko plné malebných obchůdků s vkusným zbožím... 
  
   
 
 
... přehršel překrásných zákoutí, až se tajil dech...
 
 
  
 
... všude uklizeno, útulno, plno barev...
 
  
 ♥
 

 Jednou z uliček jsme se chtěli dostat k farnímu kostelu Nanebevzetí Panny Marie, který byl postaven již v roce 1520.
Než jsme se k němu ale dostali, tak jsme vstoupili na hřbitov, který samotný kostel obklopuje.
Spontánně jsem dala ruku na srdce, možná i otevřela pusu dokořán, kdo ví, a řekla: "Bože to je nádhera!" Slzy se mi draly do očí. Emoce mě přemohly.
To, co mě v tu chvíli naplňovalo mysl a srdce bylo ryze pozitivní - láska, úcta, pospolitost, krása, péče, radost, souznění, věčnost, Bůh, nebe.
  
 
Kostel samotný mi následně také vyrazil dech.
Ačkoli na mě kostely, z rozličných důvodů, působí spíše skličujícím dojmem, tak tento byl jiný.
"Čistý", opravdu "čistý", krásný, plný slunce a pozitivních vibrací. 

 
Nachází se zde dva vyřezávané pozdně gotické skládací oltáře, které byly zhotoveny gmundenským řezbářem Leonhardem Aistem v letech 1510 - 1520... 
Neuvěřitelné, krásné, překrásné... 
 
 
Hodnou chvíli jsme tam zůstali a nechali na sebe působit toto místo. V tichu.
Zapálili jsme samozřejmě i svíčku a vyslali s láskou a vděčností přání.

 

 

 
Od kostela byl zase jiný pohled, jiná perspektiva, jiný úhel pohledu.
 
 
Solnohradsko... plné soli...

 
  
 
Halštatské jezero z jiného místa. 

 
 
 
    
 
Krásné dny
Katka ♥

6 komentářů:

  1. Nádhera!!!!!Rakousko je přenádherné...Byli.jsme tu jednou,ale určitěne naposled...Ila

    OdpovědětVymazat
  2. Jééé Katko, tam jsme před několika lety byli, dokonce i v těch solných štolách. To jsem ještě docela zvládla pobyt v podzemí. A ta dřevěná skluzavka, to byl zážitek. Městečko je přenádherné, také mám fotky. Jenže nám zrovna pršelo.
    Děkuji za hezkou připomínku.
    Ála

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Alenko, je to "nenáhodné" :o) Nedávno si mi to samé psala u Istrie :o) Já ty nenáhody a souvislosti miluji!
      Krásné letní dny.
      Katka ♥

      Vymazat
  3. Katko, nádhera. Děkuji za krásný výlet i z fotek mám strašně příjemný pocit a být přímo tam musí být jedinečné, krásné, zklidňující..... však nejlíp sama víš.
    Hezké dny měj. Jana

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Milá Jano, byla to odměna, krása.
      Hezký zbytek léta.
      Katka ♥

      Vymazat