úterý 6. září 2016

Hambálek

Jedno z mých přání sahá do doby, kdy jsem byla malá a bydleli jsme ve velkém bytě ve staré zástavbě, s chodbou nad průjezdem a obrovskou zahradou za domem.
Nad kuchyňskou linkou jsme měli krásné, tatínkem vykované držáky a na nich byly dva dřevěné hambálky. Možná jen na okrasu, možná jsme tam i něco sušili. To už si nepamatuji. To ale není ani podstatné.
 
 
Teď je ale jiná doba. Hambálek v bytě?! Máme  přeci moderní byt ve městě.
Mé srdce sice toužilo, ale popravdě, neodvažovala jsem se ani svůj nápad nahlas vyslovit.
Věděla jsem, jak by to dopadlo...
... tedy myslela jsem si, jak by to dopadlo...
... ale jak říkají staří toltékové : "Nevytvářej si domněnky".

 
Jeden večer si tak sedíme v kruhu rodinném na zápraží chalupy, popíjíme vínko, vzpomínáme a ani nevím jak, mé přání vyšlo na světlo světa.
Nic jsem neočekávala, jen jsem to prostě řekla.
Manžel se chvíli zamyslel a říká: "V tom nevidím problém."
Je prostě báječný!

 
Hned druhý den jsme vyrazili do lesa a z náletových břízek uřízli "tu pravou", hambálkovou.
Za dva dny jsem již zářící na hambálek zavěšovala čarovné bejlí - levanduli, třezalku, žebříček, vratič, zaječí ocásky, kominíčky a borůvčí.
V neděli k tomu přibyly čerstvé jeřabiny.
 
  
 
Moje přání se tedy splnilo. Ačkoli jsem v to ani nedoufala.
I když si člověk myslí, že to nepůjde, má to zkusit.
Vyplatí se to.
 
 
A po čem touží vaše srdce?!
Zkuste to vyslovit...
Katka ♥
 

2 komentáře:

  1. Krásná Hambalka. Už si život bez nich u nás doma ani nedokážu představit. Člověk se opravdu nesmí bát vyslovit svá přání a :-D " nedělat si domněnky. :-D "přeji krásný zářiový čas. :-D

    OdpovědětVymazat
  2. Pěkně se Ti to podařilo,hambálek je k užitku i na parádu....já si takové věcičky dělávám sama ,tak není problém.-) Dája

    OdpovědětVymazat