neděle 28. února 2016

Claude Monet...

V malířském umění se moc nevyznám.
Řídím se spíše tím, co se mnou rezonuje, co se mi jednoduše líbí.
A tím jsou bezsporu, odjakživa obrazy Clauda MONETA.
 
Obrazy plné energie, života, slunce, pestrých živých barev.
Plné krásy, romantiky, přírody, květin.
Plné slunce, fantazie, snění, světla...
 
 
Podle jeho obrazu "Impression, soleil levant" = "Imprese, východ slunce" je odvozen i pojem - umělecký směr, který vznikl na konci 19 století - Impresionismus.
Jeho cílem je malba v přírodě, kde se umělci pokouší zachytit okamžitou atmosféru dané chvíle, neopakovatelné chvíle, okamžik teď a tady.
Nerespektovali mnoho tehdy platných pravidel výtvarného umění. Zcela programově odmítli hledat ideální krásu, ale naopak chtěli zachytit přirozenou krásu v jejich okolí a v danou chvíli.
 
A když jsem tedy na Fleru u prodejce (( eclipse )) narazila na látkové panely
s obrazy tohoto malíře,
neodolala jsem a pár si jich nakoupila :o) Kdo by to počítal!
 
Tady je první vlaštovka z mé dílny...
Umění k umění sedá... malířské umění k literatuře.
Obal na knihu.



 

Malujte, čtěte, zpívejte, tančete.
Držte se pravidel, porušujte je.
Je to na vás.
 
Krásné dny
Katka ♥

2 komentáře:

  1. Katko to je moc pěkné. Obaly na knihu jsou praktické, já vlastním již léta letoucí obal kožený, ale je fakt,že některé knihy mají jiný rozměr a ty tam nenacpu. Díky za tip, ušiji si větší rozměr.
    Hlavně se radovat ze všeho co pro sebe i druhé děláme.
    Měj krásné dny.
    Ála

    OdpovědětVymazat
  2. Štístko, jé, našla jsem známou tvář. MOC mávám ♥
    ...punčoška :)

    OdpovědětVymazat